Steinar40 Skrevet 22. november 2010 Forfatter #2721 Skrevet 22. november 2010 Dette er utelukkende bullshit fra ende til annen. Det er tragisk at du er over 40 år og fortsatt tror på slikt vås som dette. Javel. Hvorfor tror du de fleste kvinner ser på alle såpeoperaene og de såkalte "reality" programmene på TV og leser alle søtsuppe bladene? Er det fordi kvinner er så realistiske kanskje?
Tabris Skrevet 22. november 2010 #2722 Skrevet 22. november 2010 Javel. Hvorfor tror du de fleste kvinner ser på alle såpeoperaene og de såkalte "reality" programmene på TV og leser alle søtsuppe bladene? Er det fordi kvinner er så realistiske kanskje? Hvor har du det fra at de fleste kvinner gjør dette? Og om de gjør det, så har det ingenting med å være realistisk å gjøre. Folk flest er faktisk i stand til å skille mellom tv og det virkelige liv. Jeg liker Ringenes Herre og Harry Potter, det gjør meg ikke mindre realistisk bare fordi jeg liker fantasy. Himmel og hav, at man må forklare slikt til voksne mennesker. 1
Steinar40 Skrevet 22. november 2010 Forfatter #2723 Skrevet 22. november 2010 Hvor har du det fra at de fleste kvinner gjør dette? Og om de gjør det, så har det ingenting med å være realistisk å gjøre. Folk flest er faktisk i stand til å skille mellom tv og det virkelige liv. Jeg liker Ringenes Herre og Harry Potter, det gjør meg ikke mindre realistisk bare fordi jeg liker fantasy. Himmel og hav, at man må forklare slikt til voksne mennesker. Det bare irriterer meg noe jævli at kvinnfolk ikke kan være som andre folk!!!
Tabris Skrevet 22. november 2010 #2724 Skrevet 22. november 2010 Det bare irriterer meg noe jævli at kvinnfolk ikke kan være som andre folk!!! Folk er forskjellige. Du er bare sint og bitter nå fordi du er i en vanskelig situasjon med en vanskelig kvinne. Og du kommer til å fortsette å nære på sinnet og bitterheten om du ikke kommer deg bort fra situasjonen. Jeg har selv vært i en situasjon hvor jeg - ung, dum og naiv - lot meg selv "vente" på en jeg antok var rett for meg. Det er noe jeg ikke unner min verste fiende.
Gjest Purple Haze Skrevet 22. november 2010 #2725 Skrevet 22. november 2010 Det bare irriterer meg noe jævli at kvinnfolk ikke kan være som andre folk!!! På tide å begynne å se litt på seg selv, syns jeg. Alle kvinnene som har svart i denne tråden er fornuftige, analytiske og rasjonelle. Ingen her svarer at de liker se&hør, såpeserier eller andre ting du mener er typisk kvinnelig. Men du evner jo ikke å ta til deg noe som blir sagt til deg. Du bare kverner på det samme til det kjedsommelige. Ikke rart du ikke kommer videre. Og slik jeg ser det, så er det du som ikke er som andre folk. Makan til særing skal en lete lenge etter. 2
Lizzee Skrevet 22. november 2010 #2726 Skrevet 22. november 2010 (endret) Virkeligheten er sannsynligvis at jeg er for realistisk for gjennomsnittskvinnen. Kvinner liker best å bli innbilt at alt er gull og grønne skoger så de kan leve lykkelig i sin egen lille rosenrøde fantasiverden. Problemet er bare at slik er det egentlig ikke. Og jeg er en av de som faktisk klarer å se det. Men jeg innser at dette passer dårlig overens med kvinners psyke. Nå er du bare fornærmet, sutrete og dum. Det eneste du har rett i er at "slik er det egentlig ikke". Problemet er at du ikke klarer å se det - du ser jo egentlig ingen verdens ting. For meg fremstår du som en vanvittig lite realistisk mann. Og vi kvinner liker ikke best å bli innbilt at alt er gull og grønne skolger og vi lever ikke i fantasiverdner. Det er det at du tror dette som er et av dine store problem. Jeg vil tro at jeg har møtt ganske mange fler av livets harde realiteter enn hva du har gjort Steinar. Og det har lært meg noe. At man bør være ydmyk, at det praktiske stort sett ordner seg, at man oppnår mye ved å være positiv, at man aldri skal ta det for gitt at man får noe som helst, men at man skal jobbe for å skape det man ønsker seg. Jeg har mistet foreldre, forsørget meg selv siden jeg var 15, levd økonomisk tøffe år som alenemor, utdannet meg uten å ta opp lån (eller få hjelp av en mann - du hadde tenkt å påpeke noe sånt hadde du ikke?), eier min egen bolig og har en jobb som gjør at jeg forsørger både meg selv og mine sønner på en svært god måte. OG jeg har en samboer som jeg vet at er glad i meg. Hva han tjener og hva han kan tilby meg av praktiske eller materielle fordeler betyr INGENTING!! De tingene har jeg alltid klart å fikse selv. Og jeg er ikke alene om å være en kvinne som har sdet slik .Jeg hadde aldri flyttet sammen med min samboer pga slike ting. Han har empati, han har kjærlighet, han er et ekte mannfolk og vi fungerer sammen som et team. Det er viktig for meg. I din verden er det kun hva du kan gi en kvinne av praktiske fordeler som teller. Er det rart du tiltrekker deg feil kvinne??? Du tiltrekker deg jo nettopp de kvinnene du ikke vil ha virker det som om - altså golddiggerne. Det tragikomiske er jo at du nå VIL HA EN KVINNE som du bare skal tilby praktiske fordeler. Også bruker du side opp og side ned her på å kritisere henne for å ikke ville ha disse praktiske tingene - flytte til deg og alt det du kan tilby henne - altså du kritiserer henne for å ikke være en 100% golddigger... Nå må du bestemme deg: liker du golddiggere eller gjør du ikke? Også har du frekkheten til å påstå at du er hakket for realistisk for gjennomsnittskvinnen!!!!??? Man må jo bare le av det. Gjennomsnittskvinnen ville ikke tatt i deg. Ikke fordi du er for realisisk, men fordi du er for trangsynt og ikke har forstått hva et forhold mellom mann og kvinne går ut på. Lykke til Steinar. Jeg tror du trenger mye av det. Det vil si - du gjør kanskje ikke det. Du har det sikkert bra nok som du har det. Med alle de praktiske fordelene dine som du kan hygge deg med - alene. Endret 22. november 2010 av Lizzee 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #2727 Skrevet 22. november 2010 Det bare irriterer meg noe jævli at kvinnfolk ikke kan være som andre folk!!! Allikevel sitter du år etter år og venter på ei golddiggerdame... Er det bare fordi du ikke får tak i noe bedre?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #2728 Skrevet 22. november 2010 Men du evner jo ikke å ta til deg noe som blir sagt til deg. Du bare kverner på det samme til det kjedsommelige. Ikke rart du ikke kommer videre. Og slik jeg ser det, så er det du som ikke er som andre folk. Makan til særing skal en lete lenge etter. ...begynner å ha større og større forståelse for "tolkningsdamas" kommunikasjonsproblemer. Enhver har jo problemer med å kommunisere med Steinar. 1
Gjest Purple Haze Skrevet 22. november 2010 #2729 Skrevet 22. november 2010 ...begynner å ha større og større forståelse for "tolkningsdamas" kommunikasjonsproblemer. Enhver har jo problemer med å kommunisere med Steinar. Nettopp! Derfor mitt råd om å begynne å se på seg selv og egen atferd. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #2730 Skrevet 22. november 2010 Nettopp! Derfor mitt råd om å begynne å se på seg selv og egen atferd. Kanskje han sliter med uønsket atferd ved egen omsorg? Eller kanskje han har varig atferd ved fravær av andres omsorg i egen bolig? 2
Bernina Skrevet 22. november 2010 #2731 Skrevet 22. november 2010 ...begynner å ha større og større forståelse for "tolkningsdamas" kommunikasjonsproblemer. Enhver har jo problemer med å kommunisere med Steinar. Det tenker jeg også. Også må du tenke litt Steinar. I denne tråden har du fått veldig mye støtte. Fordi vi har tatt det for god fisk at denne dama har utnyttet deg. Vi har syntes at det har vært fælt at hun har bedt deg om penger og oppført seg slik hun har gjort. Men når jeg nå leser hva du skriver så får historien et litt annet lys over seg. Hun har tatt imot penger og praktisk hjelp fordi det er det eneste du har å tilby. Kvinner som tar i mot slike ting det kaller du for golddiggere. Også har du sagt at du har snørt igjen pengesekken. Men nå er det plutselig slik at hun må flytte til deg fordi det vil være mest praktisk for henne .Det er ikke noe praktisk for deg å flytte til henne. Du vil tape på det du. Og hun vil vinne på å komme til deg. PRAKTISK PRAKTISK PRAKTISK. Som Lizze over her så er jeg også en kvinne som alltid har klart meg selv. Jeg flytter ikke til en mann fordi han kan gi meg tak over hodet og penger! De tingene fikser jeg selv. Problemet ditt er at du ikke vil ha en selvstendig kvinne som klarer seg selv. Du er nok litt redd for det. For en slik kvinne vil ikke du ha noe å kunne tilby! Hun må være litt "low-life" og litt blakk for at du skal kunne bli attraktiv. Er ikke det trist??? Det er mulig at den type kvinner leser veldig mye se&hør og er de arbeidsledige så er det mulig en sjanse for at de ser daytime såpeopera også. Jeg skjønner hva du sier Steinar.... Men dette er ikke gjennomsnittskvinnen!!! Det er bare den type kvinner som du har erfaring med. Og du har kanskje ikke så mye erfaring? Jeg tror ikke damen du har snakket til oss om trenger å lære seg å kommunisere bedre. Det hjelper ikke det skjønner du. Det du vil er kun at hun skal forstå deg og da snakker vi ikke om kommunikasjon. For der er ikke du spesielt god heller. Bastant i dine egne påstander og null forståelse fra andre, iblandet en stor del svada. Blir ikke god kommunikasjon av sånt. Hadde du vært god på kommunikasjon så hadde denne tråden vært ferdig på 2 sider. At du har fått den til å være i over 100 handler bare om at du enda ikke har forstått noe. 5
Bernina Skrevet 22. november 2010 #2732 Skrevet 22. november 2010 (endret) Kanskje han sliter med uønsket atferd ved egen omsorg? Eller kanskje han har varig atferd ved fravær av andres omsorg i egen bolig? Bør kanskje flytte til omsorgsbolig da. Det kan jo være veldig praktisk. Endret 22. november 2010 av Bernina
Tabris Skrevet 22. november 2010 #2733 Skrevet 22. november 2010 Kanskje han sliter med uønsket atferd ved egen omsorg? Eller kanskje han har varig atferd ved fravær av andres omsorg i egen bolig?
Gjest Blondie65 Skrevet 22. november 2010 #2734 Skrevet 22. november 2010 Kanskje han sliter med uønsket atferd ved egen omsorg? Eller kanskje han har varig atferd ved fravær av andres omsorg i egen bolig?
Fønix Skrevet 23. november 2010 #2735 Skrevet 23. november 2010 Virkeligheten er sannsynligvis at jeg er for realistisk for gjennomsnittskvinnen. ... Men jeg innser at dette passer dårlig overens med kvinners psyke. Kanskje like greit for begge parter?
Gjest Prøvis Skrevet 23. november 2010 #2737 Skrevet 23. november 2010 Virkeligheten er sannsynligvis at jeg er for realistisk for gjennomsnittskvinnen. Kvinner liker best å bli innbilt at alt er gull og grønne skoger så de kan leve lykkelig i sin egen lille rosenrøde fantasiverden. Problemet er bare at slik er det egentlig ikke. Og jeg er en av de som faktisk klarer å se det. Men jeg innser at dette passer dårlig overens med kvinners psyke. Sorry, du er bare ikke sann.. Du har jo ikke fått med deg noe av det vi skriver her inne. Jeg vil påstå at de fleste av oss som har svart deg her er såpass realistiske at vi vet at livet ikke er bare gull og grønne skoger for det vet vi av erfaring, likevel hindrer det oss ikke i å prøve å ha det bra. Og det er jo ikke bare vi kvinner som tar sjansen på prøve og enten lykkes eller feile, det gjør jo også menn, vi er jo ikke alene om å etablere oss i et forhold. Men cluet med å dele min historie var jo at hvis det er følelser der og man ønsker å være sammen så finner man muligheter til å bli sammen. 1
Gjest Prøvis Skrevet 23. november 2010 #2738 Skrevet 23. november 2010 Jeg hadde aldri flyttet sammen med min samboer pga slike ting. Han har empati, han har kjærlighet, han er et ekte mannfolk og vi fungerer sammen som et team. Det er viktig for meg. Det er jo dette som får et forhold til å fungere, og ved å ha empati, kjærlighet og ved å fungere som et team så kommer gjerne det praktiske på plass også.
Bernina Skrevet 23. november 2010 #2739 Skrevet 23. november 2010 Det er jo dette som får et forhold til å fungere, og ved å ha empati, kjærlighet og ved å fungere som et team så kommer gjerne det praktiske på plass også. Jeg tror Steinars teori går mer på at hvis man hjelper hverandre og er et team så er det alltid en som utnytter den andre. Det er alltid en "jeg ønsker fordeler" faktor med Steinar. Steinar er en redd og trist mann som ikke stoler på noen og som er en selvutnevnt logiker og realist - et image han gjemmer seg bak for å slippe å ta ansvar for sine manglende evner til å få til et forhold. Hurra og lykke til. Også syns jeg det på et vis er festlig at han selv har startet en tråd hvor han ber om råd og tolkninger. Også biter han av folk som kommer med nettopp dette - fordi han har tydeligvis fasiten selv. Bortsett fra hver 3 side her... hvor han lurer på hvordan han skal tolke ting denne dama sier. Vet du Steinar - det spiller ingen rolle hvordan noen tolker denne dama. For du kommer til å gjøre det du gjør uansett. Så lykke til med det! Men du får pokker meg slutte å sutre og mase slik om andres meninger om saken. Du har jo din egen forskrudde virkelighetsoppfattelse uansett. Lykke til med det også! Du vet... vi plages ikke spesielt av dette. De fleste her har sine egne ganske så greie liv med hyggelig kjærester. Kjærester som man ikke trenger å tolke eller be andre om å tolke fordi det aldri blir noen ordning på ting. Vi deltar vel mest i denne tråden pga underholdningsverdien. Fordi vi vil se hvor langt du kommer til å trekke dette ut. 2
Steinar40 Skrevet 23. november 2010 Forfatter #2740 Skrevet 23. november 2010 Folk er forskjellige. Du er bare sint og bitter nå fordi du er i en vanskelig situasjon med en vanskelig kvinne. Og du kommer til å fortsette å nære på sinnet og bitterheten om du ikke kommer deg bort fra situasjonen. Jeg har selv vært i en situasjon hvor jeg - ung, dum og naiv - lot meg selv "vente" på en jeg antok var rett for meg. Det er noe jeg ikke unner min verste fiende. Jeg har vært på vei bort ifra denne situasjonen hele tiden. Det har bare gått utrolig sakte. Hovedsaklig pga hennes oppførsel. Jeg har ønsket å se om hun kommer til å gjøre noe i praksis eller ikke. Men det har ikke vært sunt og det kommer til å ta tid å bearbeide.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå