Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, lysta driver verket. Veldig lite som er mer sant enn det faktisk.

Og får man noen mindre motivasjon (lyst) når man samtidig får en masse praktiske fordeler rett opp i fingrene?

Og her er jeg tilbake i mitt ess, når jeg kan være en helt objektivt analyserende logiker :smoke:

:ler:

Masse praktiske fordeler... det er nok ikke motivasjonsfaktoren her akkurat, og det er liksom ikke den største motivasjonsfaktoren hos andre par jeg kjenner heller. Det er mer sånn at hvis man virkelig vil være sammen så fikser man det på en eller annen måte. Noe din "drømmedame" ikke ser ut til å få til fordi hun sannsynligvis mangler det viktigste, nemlig lysten til å være sammen med deg. Så for din del er det best å finne ei som virkelig viser både i ord og handling at hun vil ha deg og være hos deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din virkelighet. Hvis du ser etter elendighet, vil du se det overalt. Hvis du skifter fokus og ser etter det gode, er det det du vil se.

Ja, i så fall bør du nok ikke ta av deg skylappene, tenker jeg.

Skrevet (endret)

:ler:

Masse praktiske fordeler... det er nok ikke motivasjonsfaktoren her akkurat, og det er liksom ikke den største motivasjonsfaktoren hos andre par jeg kjenner heller. Det er mer sånn at hvis man virkelig vil være sammen så fikser man det på en eller annen måte. Noe din "drømmedame" ikke ser ut til å få til fordi hun sannsynligvis mangler det viktigste, nemlig lysten til å være sammen med deg. Så for din del er det best å finne ei som virkelig viser både i ord og handling at hun vil ha deg og være hos deg.

Er du han? Kan du vite hva som motiverer han? Nei, nettopp.

Og når det gjelder henne så er det altså store praktiske problemer. Og jeg vet selvfølgelig ikke hvor stor lyst hun har til noe som helst, noe du ikke gjør heller.

Du vet ikke noe om noe annet enn deg selv.

Det eneste jeg kan være enig med deg i er det siste du skriver. Fordi det sier seg selv.

Endret av Steinar40
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Ja, i så fall bør du nok ikke ta av deg skylappene, tenker jeg.

Tror du mitt liv har vært bare solskinn, så tar du skammelig feil. Jeg har opplevd så mye forferdelig at det kunne ha ødelagt psykisk svakere mennesker. Men jeg har kjempet meg gjennom vanskeligheter. Når man har nådd bunnen, er det bare én vei, nemlig oppover.

Når jeg leser slikt syt som du holder på med i tråd etter tråd, stående på stedet hvil, ikke villig til å innse realitetene, har jeg ikke den helt store forståelse for deg.

Min virkelighet nå er slik i all enkelhet at man får tilbake det man gir, eller for å si det på en annen måte, man høster som man sår.

Endret av Belladonna
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Håper du lærte noe :smoke:

Det heter faktisk ikke "min sin". Jeg tror neppe jeg har noe å lære av deg når det gjelder grammatikk og rettskrivning.

Skrevet

Tror du mitt liv har vært bare solskinn, så tar du skammelig feil. Jeg har opplevd så mye forferdelig at det kunne ha ødelagt psykisk svakere mennesker. Men jeg har kjempet meg gjennom vanskeligheter. Når man har nådd bunnen, er det bare én vei, nemlig oppover.

Når jeg leser slikt syt som du holder på med i tråd etter tråd, stående på stedet hvil, ikke villig til å innse realitetene, har jeg ikke den helt store forståelse for deg.

Min virkelighet nå er slik i all enkelhet at man får tilbake det man gir, eller for å si det på en annen måte, man høster som sår.

Jepp, kan være enig med deg i det. Heretter skal jeg ha valuta for pengene.

Skrevet

Er du han? Kan du vite hva som motiverer han? Nei, nettopp.

Og når det gjelder henne så er det altså store praktiske problemer. Og jeg vet selvfølgelig ikke hvor stor lyst hun har til noe som helst, noe du ikke gjør heller.

Du vet ikke noe om noe annet enn deg selv.

Det eneste jeg kan være enig med deg i er det siste du skriver. Fordi det sier seg selv.

Uups, tråkket jeg deg på tærne nå..

I motsetning til deg og damen så kommuniserer kjæresten og jeg så jeg tror nok jeg vet hva som motiverer han, sånt får man vite når man snakker sammen skjønner du. Og ifølge han så er motivasjon å være sammen med meg fordi han bryr seg om meg, og derfor ønsker han å flytte til meg. Jeg vet ganske mye om mange fordi jeg snakker med folk og de snakker med meg, og vi utveksler synspunkter på livet og hva vi ønsker av livet, og hva som motiverer oss i forskjellige settinger. Mye nyttig man kan lære av å ha kontakt med folk, det betyr ikke at vi er like på alle områder men jeg liker forskjeller.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Min virkelighet nå er slik i all enkelhet at man får tilbake det man gir, eller for å si det på en annen måte, man høster som sår.

Du er ikke den eneste. Alvorlig sykdom. Død. Skilsmisse. Svik. Økonomisk katastrofe.

Jeg lever - ikke fordi jeg la meg ned og ventet på at verden rundt skulle gå min vei men fordi jeg tok grep og vendte det vonde til noe positivt. Erfaringen dette har gitt meg har lært også meg at man høster det man sår - og vil man ha roser nytter det da lite å så ugras!

Skrevet

Du er ikke den eneste. Alvorlig sykdom. Død. Skilsmisse. Svik. Økonomisk katastrofe.

Jeg lever - ikke fordi jeg la meg ned og ventet på at verden rundt skulle gå min vei men fordi jeg tok grep og vendte det vonde til noe positivt. Erfaringen dette har gitt meg har lært også meg at man høster det man sår - og vil man ha roser nytter det da lite å så ugras!

Ja, sånn er det, å gå ned i kjelleren en stund er bare naturlig men så begynner man å klatre oppover igjen og tar grep og lar det positive være målet. Man høster som man sår er så sant. :)

• Liker 1
Skrevet

Uups, tråkket jeg deg på tærne nå..

I motsetning til deg og damen så kommuniserer kjæresten og jeg så jeg tror nok jeg vet hva som motiverer han, sånt får man vite når man snakker sammen skjønner du. Og ifølge han så er motivasjon å være sammen med meg fordi han bryr seg om meg, og derfor ønsker han å flytte til meg. Jeg vet ganske mye om mange fordi jeg snakker med folk og de snakker med meg, og vi utveksler synspunkter på livet og hva vi ønsker av livet, og hva som motiverer oss i forskjellige settinger. Mye nyttig man kan lære av å ha kontakt med folk, det betyr ikke at vi er like på alle områder men jeg liker forskjeller.

Tja, jeg har hørt mye rart jeg også.

Det er ikke alltid man skal tro på alt man hører. Kan være lurt.

Ingen vet hva fremtiden bringer.

Skrevet

Helt sikker på at du har lært da?

Det er nemlig ikke alle som er så veldig lærenemme.

Skrevet

Ja, lysta driver verket. Veldig lite som er mer sant enn det faktisk.

Og får man noen mindre motivasjon (lyst) når man samtidig får en masse praktiske fordeler rett opp i fingrene?

Og her er jeg tilbake i mitt ess, når jeg kan være en helt objektivt analyserende logiker :smoke:

Vanvittig flink til å sjekke damer du Steinar???? :ironi:

Forstår du ikke at en kvinne ønsker seg noe mer en praktiske fordeler???? Hvis det er det eneste du har å tilby så er det ikke rart hun aldri kommer... Er det slik at du ikke forstår dette eller er det slik at du ganske enkelt ikke har noe mer å tilby? (eller en kombinasjon)

Jeg har også mine store tvil når det gjelder dine påstander om at hun ikke klarer/kan kommunisere med deg. Jeg tørr kanskje strekke meg til at det kan være en toveisgreie. For du er ikke spesielt god på kommunikasjon du heller. Du er jo totalt blottet for evne til å lytte til andre og ta til deg andre aspekter av en situasjon. Her har du forsøkt å snakke med et titalls kvinner over 136 sider og et par tusen innlegg... Er det en fuktbar diskusjon hvor man finner løsninger? Nei. Jeg tørr ikke tenke på hvordan hun dama di har det når hun må forholde seg til dine gjentagelser og din kommunikasjon - in real life.

Jeg må si at jo lengre denne tråden blir jo mer medfølelse får jeg for den damen.

Skrevet

nei minst av alt du.

etter 136 sider så er du jo fortsatt fastlåst der du var ved start.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

nei minst av alt du.

etter 136 sider så er du jo fortsatt fastlåst der du var ved start.

For ikke å snakke om de hundreogørten andre trådene han har opprettet.

Skrevet

Vanvittig flink til å sjekke damer du Steinar???? :ironi:

Forstår du ikke at en kvinne ønsker seg noe mer en praktiske fordeler???? Hvis det er det eneste du har å tilby så er det ikke rart hun aldri kommer... Er det slik at du ikke forstår dette eller er det slik at du ganske enkelt ikke har noe mer å tilby? (eller en kombinasjon)

Jeg har også mine store tvil når det gjelder dine påstander om at hun ikke klarer/kan kommunisere med deg. Jeg tørr kanskje strekke meg til at det kan være en toveisgreie. For du er ikke spesielt god på kommunikasjon du heller. Du er jo totalt blottet for evne til å lytte til andre og ta til deg andre aspekter av en situasjon. Her har du forsøkt å snakke med et titalls kvinner over 136 sider og et par tusen innlegg... Er det en fuktbar diskusjon hvor man finner løsninger? Nei. Jeg tørr ikke tenke på hvordan hun dama di har det når hun må forholde seg til dine gjentagelser og din kommunikasjon - in real life.

Jeg må si at jo lengre denne tråden blir jo mer medfølelse får jeg for den damen.

Virkeligheten er sannsynligvis at jeg er for realistisk for gjennomsnittskvinnen.

Kvinner liker best å bli innbilt at alt er gull og grønne skoger så de kan leve lykkelig i sin egen lille rosenrøde fantasiverden.

Problemet er bare at slik er det egentlig ikke. Og jeg er en av de som faktisk klarer å se det.

Men jeg innser at dette passer dårlig overens med kvinners psyke.

Gjest Blondie65
Skrevet

Nei der sa du jammen et sant ord - spesielt ut fra ordtaket "på seg selv kjenner man andre".

Den dagen jeg forstod at jeg var herre over hva jeg skulle gjøre ut av enhver situasjon i mitt liv åpnet en verden seg for meg som jeg aldri hadde trodd var mulig. Jeg unner deg det samme. Men da trenger du å bestemme deg for at du skal ta kontroll over denne situasjonen ved å bestemme deg for at siste mulighet er brukt opp. Livet ditt går videre uten henne.

Lykke til med å finne nøkkelen til et bedre liv Steinar!

Gjest Eurodice
Skrevet

Virkeligheten er sannsynligvis at jeg er for realistisk for gjennomsnittskvinnen.

Kvinner liker best å bli innbilt at alt er gull og grønne skoger så de kan leve lykkelig i sin egen lille rosenrøde fantasiverden.

Problemet er bare at slik er det egentlig ikke. Og jeg er en av de som faktisk klarer å se det.

Du sier så mye tåpelig at det ikke er verdt å svare på. Dette er en fornærmelse mot alle voksne, oppegående kvinner som har og har hatt et strevsomt liv. Jeg blir så opprørt at jeg ikke klarer å beherske meg, så jeg skriver ikke mer.

• Liker 2
Skrevet

Løsninger?

Hvordan skal man kunne finne noe løsninger her?

Hun og jeg kunne ha funnet løsninger i sammen, men ikke så lenge det ikke går an å prate i sammen. Så fort det blir vanskelige spørsmål så klarer hun ikke å svare. Da tenker jeg for mye ifølge henne. Problemet er at det er helt nødvendig å tenke, prate og diskutere når man ikke ser en løsning.

Skrevet

Dette er utelukkende bullshit fra ende til annen. Det er tragisk at du er over 40 år og fortsatt tror på slikt vås som dette.

• Liker 2
Skrevet

Livet ditt går videre uten henne.

Selvfølgelig. Livet har gått videre hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...