Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det alle kvinner burde være interesserte i er skikkelige mannfolk som behandler dem bra.

Da må jeg spørre, er det lettere for denne damen å få seg arbeid og tjene til livets opphold på dine trakter enn det ville være for deg å flytte i nærheten av henne? Og hva med sosialt liv for henne og barna, de mister jo alt i praksis.

For å si det sånn, hun vil ha større nytte av meg her, enn jeg vil ha av henne der.

Og mindreårige barn går på skole.

Ja kvinnfolk er interessert i skikkelige mannfolk som behandler dem bra.

Men du Steiner. Du "Guds gave til kvinnen" du forventer at en kvinne skal dra opp barna sine med rota, flytte slik at barna ikke kan ha kontakt med faren, at hun må endre miljø, skole og nærmiljø for barna sine og seg selv, si opp evnt. jobb og skaffe seg ny jobb for å flytte dit du bor.

Hvis du virkelig ønsket et liv med denne dama så hadde du på dagen gjort alt i din makt for å komme henne imøte.Du hadde flyttet dit hvor hun bor for å være sammen med henne. Du er tross alt en singel mann uten forpliktelser.

Du etterlystger vilje fra hennes side - men er null interessert i å vise noe av det samme.

Vet du... jeg har større repsekt for denne kvinnen enn deg! Og skjønner veldig godt hvorfor hun ikke flytter til deg og hvorfor hun i frustrasjon kan be deg dra til helvete.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, 18-åringen er ikke ute av bildet. Og åpenbart ikke voksen.

Og hun er selvfølgelig ikke noe eksperiment!

Det er bare meget beklagelig at alt har blitt så utrolig vanskelig.

Det er sikkert lettere å leve med denne uoppnåelige drømmen enn å forholde deg til en virkelighet uten denne kvinnen i livet ditt.

Setter du strek og går videre alene så må du jo stå ansikt til ansikt med at du er og blir singel og kanskje litt ensom? Hvis ikke denne dama tar samtalen med deg eller endrer seg radikalt - hva skal du gjøre da?

Mye lettere da å søke tilflukt i den uoppnåelig situasjonen, hvor du tilsynelatende har satt betingelsene... Bedre å gå der og vente og vente...

Du vil ikke innrømme at dette er et tapsprosjekt. Vil ikke miste ansikt. Du later som om det er dama som er problemet - men egentlig så er det jo deg! Det er du som skaper forventninger og lager regler som du bruker som forsvar for at du ikke kan bryte forbindelsen. Dama leker bare med deg, mens du tar det seriøst. Du må jo til slutt kunne innse at det er dumt å ta dette seriøst.

Du taper ikke ansikt ved å kutte ut nå.

Men du vil se mer og mer tåpelig ut om du fortsetter dette løpet.

Endret av Lizzee
  • Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Ja, selvfølgelig forventer jeg at hun oppfører seg som at hun er min sin.

Det uthevede var da en pussig konstruksjon :fnise: .

Nå kan vi vel si at sirkelen er sluttet og at de som ikke har fulgt med så nøye eller er nye på forumet, bare kan begynne å lese trådene dine fra begynnelsen for å få vite dine krav og betingelser til hvordan "din" dame skal være og oppføre seg.

Skrevet

Hvis hun ville hatt deg så hadde hun funnet muligheter til å flytte til deg for lenge siden. Er man tilstrekkelig forelsket og glad i en person så ordner man det sånn at man får vært sammen. Dere har jo nesten ikke truffet hverandre, har nesten ikke vært sammen så vidt jeg kan forstå ut fra det jeg har lest. Og hadde du vært tilstrekkelig interessert i henne så hadde du tatt en sjans og leid ut huset ditt, søkt permisjon fra jobben din for å prøve deg i en jobb der hun bor. Hadde det vært tilstrekkelig med følelser fra begge sider så hadde det ordnet seg for lenge siden. At dette har gått over så lang tid sier bare at hun ikke er interessert.

Kjæresten min tar i hvert fall sjansen, han leier ut sin leilighet, flytter til meg fra det store utland i januar. Han har ordnet seg jobb, litt lettere å flytte for han som ikke har barn. Vi har ikke vært sammen i flere år, kun siden i sommer men vi tar en sjanse, er for "gamle" til å surre bort tiden med hvisomatter og dersomatter. Om det kommer til å vare livet ut, nei det kan ingen spå noe om men man skal leve livet mens man lever. Jeg gleder meg til å få jevn tilgang på mann igjen ;) Så der det er følelser og vilje finnes det løsninger.

• Liker 1
Skrevet

Hun har ikke lyst og han tviholder bare på muligheten fordi han er for stolt til å innrømme at det aldri vil gå.

Og som Steinar sier. Det er lysta som driver verket!!!

Skrevet

Hun har ikke lyst og han tviholder bare på muligheten fordi han er for stolt til å innrømme at det aldri vil gå.

Og som Steinar sier. Det er lysta som driver verket!!!

Der var uttrykket jeg lette etter ja.. det er riktig - lysta driver verket og har man ikke lyst så finner man alle slags unnskyldinger for å la være.

Gjest Blondie65
Skrevet

Nå kan vi vel si at sirkelen er sluttet og at de som ikke har fulgt med så nøye eller er nye på forumet, bare kan begynne å lese trådene dine fra begynnelsen for å få vite dine krav og betingelser til hvordan "din" dame skal være og oppføre seg.

Det er ca 50 innleggs syklus mellom hver gang Steinar går på en ny limpinne ...

Skrevet (endret)

Ja kvinnfolk er interessert i skikkelige mannfolk som behandler dem bra.

Men du Steiner. Du "Guds gave til kvinnen" du forventer at en kvinne skal dra opp barna sine med rota, flytte slik at barna ikke kan ha kontakt med faren, at hun må endre miljø, skole og nærmiljø for barna sine og seg selv, si opp evnt. jobb og skaffe seg ny jobb for å flytte dit du bor.

Hvis du virkelig ønsket et liv med denne dama så hadde du på dagen gjort alt i din makt for å komme henne imøte.Du hadde flyttet dit hvor hun bor for å være sammen med henne. Du er tross alt en singel mann uten forpliktelser.

Du etterlystger vilje fra hennes side - men er null interessert i å vise noe av det samme.

Vet du... jeg har større repsekt for denne kvinnen enn deg! Og skjønner veldig godt hvorfor hun ikke flytter til deg og hvorfor hun i frustrasjon kan be deg dra til helvete.

Hvem vet hva jeg kunne ha funnet på til slutt.

Men det hadde forutsatt at hennes innstilling og oppførsel overfor meg var den helt rette. Noe den ikke har vært i nærheten av.

Derfor har det overhode ikke vært aktuelt for meg å ta noen som helst sjanser. Riskene og ulempene for meg er rett og slett altfor store.

Det går ikke an å satse på et menneske som ikke klarer å kommunisere. Og stor geografisk avstand blir fort et uovervinnelig problem i seg selv.

Endret av Steinar40
Skrevet

Det er sikkert lettere å leve med denne uoppnåelige drømmen enn å forholde deg til en virkelighet uten denne kvinnen i livet ditt.

Setter du strek og går videre alene så må du jo stå ansikt til ansikt med at du er og blir singel og kanskje litt ensom? Hvis ikke denne dama tar samtalen med deg eller endrer seg radikalt - hva skal du gjøre da?

Mye lettere da å søke tilflukt i den uoppnåelig situasjonen, hvor du tilsynelatende har satt betingelsene... Bedre å gå der og vente og vente...

Du vil ikke innrømme at dette er et tapsprosjekt. Vil ikke miste ansikt. Du later som om det er dama som er problemet - men egentlig så er det jo deg! Det er du som skaper forventninger og lager regler som du bruker som forsvar for at du ikke kan bryte forbindelsen. Dama leker bare med deg, mens du tar det seriøst. Du må jo til slutt kunne innse at det er dumt å ta dette seriøst.

Du taper ikke ansikt ved å kutte ut nå.

Men du vil se mer og mer tåpelig ut om du fortsetter dette løpet.

Klart det er veldig tøft å gi opp et mål man har hatt (altfor) lenge. Er ikke menneske ellers.

Men jeg kan nå egentlig bare se at det må til et mirakel.

Hva jeg kommer til å gjøre? Det kan bare tiden vise.

Skrevet

Håper du lærte noe :smoke:

Skrevet

Der var uttrykket jeg lette etter ja.. det er riktig - lysta driver verket og har man ikke lyst så finner man alle slags unnskyldinger for å la være.

Ja, det er sant nok.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvem vet hva jeg kunne ha funnet på til slutt.

Men det hadde forutsatt at hennes innstilling og oppførsel overfor meg var den helt rette. Noe den ikke har vært i nærheten av.

Derfor har det overhode ikke vært aktuelt for meg å ta noen som helst sjanser. Riskene for meg er rett og slett altfor store.

Det går ikke an å satse på et menneske som ikke klarer å kommunisere.

Jeg har sagt det før, og gjentar det gjerne: Mot dumheten kjemper selv gudene forgjeves.

Du er jo aldeles monoman i din besettelse av og ønske om at denne damen skal forandre seg. Du nekter å se realitetene i øynene. HUN ER IKKE INTERESSERT. Innse det og gå videre i livet ditt. Du kan gjerne ta en pause fra KG også.

Skrevet (endret)

Kjæresten min tar i hvert fall sjansen, han leier ut sin leilighet, flytter til meg fra det store utland i januar. Han har ordnet seg jobb, litt lettere å flytte for han som ikke har barn. Vi har ikke vært sammen i flere år, kun siden i sommer men vi tar en sjanse, er for "gamle" til å surre bort tiden med hvisomatter og dersomatter. Om det kommer til å vare livet ut, nei det kan ingen spå noe om men man skal leve livet mens man lever. Jeg gleder meg til å få jevn tilgang på mann igjen ;) Så der det er følelser og vilje finnes det løsninger.

Sannsynligvis har han lyst til å flytte hjem til gamlelandet igjen. Det bruker å bli sånn.

Og det er i grunnen betydelig lettere å leie ut en leilighet i utlandet enn å selge et hus etc. Dessuten er det ikke så dumt for ham å kunne flytte fiks ferdig rett inn i huset til et annet menneske selvfølgelig.

Han får altså en hel del fordeler i utgangspunktet som absolutt ikke jeg ville fått.

Hun derimot ville fått disse fordelene her.

Jeg antar forøvrig at du er klar over at det også finnes nok av mannlige såkalte golddiggere.

Endret av Steinar40
Gjest Eurodice
Skrevet

Sannsynligvis har han lyst til å flytte hjem til gamlelandet igjen. Det bruker å bli sånn.

Og det er i grunnen betydelig lettere å leie ut en leilighet i utlandet enn å selge et hus etc. Dessuten er det ikke så dumt for ham å kunne flytte fiks ferdig rett inn i huset til et annet menneske selvfølgelig.

Han får altså en hel del fordeler i utgangspunktet som absolutt ikke jeg ville fått.

Jeg antar forøvrig at du er klar over at det også finnes nok av mannlige såkalte golddiggere.

Du er virkelig en likandes kar du, Steinar, positiv og velvillig. Du ser først og fremst det gode i mennesker :ironi: .

Skrevet

:gjeiper:

Ja da, er klar over at det finnes mannlige golddigger men ikke bekymre deg for meg du, jeg klarer meg :) Og med det store utland så mente jeg det "store" utland, sånn ikke alt for langt unna.. et lunt dansk smørrebrød er tingen :gjeiper: Så det er nok ikke så stor forskjell på leie og salgmarkedet her og der tenkjer eg.

Meeen, poenget med min lille solskinnshistorie var at hvis lysta driver verket så finner man muligheter til å utvikle forholdet..

Skrevet

Du er virkelig en likandes kar du, Steinar, positiv og velvillig. Du ser først og fremst det gode i mennesker :ironi: .

he he, ikke sant :ler:

Gjest Blondie65
Skrevet

JA det er sånn karisma det. :sarkasme:

Skrevet

:gjeiper:

Ja da, er klar over at det finnes mannlige golddigger men ikke bekymre deg for meg du, jeg klarer meg :) Og med det store utland så mente jeg det "store" utland, sånn ikke alt for langt unna.. et lunt dansk smørrebrød er tingen :gjeiper: Så det er nok ikke så stor forskjell på leie og salgmarkedet her og der tenkjer eg.

Meeen, poenget med min lille solskinnshistorie var at hvis lysta driver verket så finner man muligheter til å utvikle forholdet..

Ja, lysta driver verket. Veldig lite som er mer sant enn det faktisk.

Og får man noen mindre motivasjon (lyst) når man samtidig får en masse praktiske fordeler rett opp i fingrene?

Og her er jeg tilbake i mitt ess, når jeg kan være en helt objektivt analyserende logiker :smoke:

Skrevet

Jeg ser virkeligheten som den er.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg ser virkeligheten som den er.

Din virkelighet. Hvis du ser etter elendighet, vil du se det overalt. Hvis du skifter fokus og ser etter det gode, er det det du vil se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...