Gjest Prøvis Skrevet 20. november 2010 #2561 Skrevet 20. november 2010 Nei. Dette er virkeligheten. Og det som gjør alt så sært her er denne damas oppførsel og IKKE bare min. Hun er altså en av "dere". Og et relativt typisk kvinnfolk vil jeg påstå. Jeg er riktignok ekstremt tålmodig overfor henne, men det burde egentlig ikke være negativt. Hun er en kvinne, men hun er ikke en av oss som har svart her inne, og vi er ganske så typisk kvinnfolk vi også. Så det "typiske" kvinnfolket kommer i mange former og fasonger og meninger. Jeg liker ikke å bli sammenlignet med tullkjærringer som den dama du roter med. Du fornærmer oss alle ved å gjøre det! 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #2562 Skrevet 20. november 2010 Nei. Dette er virkeligheten. Og det som gjør alt så sært her er denne damas oppførsel og IKKE bare min. Hun er altså en av "dere". Og et relativt typisk kvinnfolk vil jeg påstå. Jeg er riktignok ekstremt tålmodig overfor henne, men det burde egentlig ikke være negativt. Oppførselen hennes er verken typisk for "kvinnfolk" eller relevant i denne diskusjonen lenger. Det er oppførselen din som er latterlig her. Hvordan er det mulig å være så dum? HERREGUD! 2
Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2010 #2563 Skrevet 20. november 2010 Hva er så feil med dette da? Jeg kaller det å skru til tommeskruene hardere og hardere. Problemet ditt er at du ikke har skjønt hvem sine tomler som skal være i skruestikken.
Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2010 #2564 Skrevet 20. november 2010 HUN kan velge å gi opp? Det faktisk du som burde gi opp. Hun er kun ute etter penger. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor hun skal gi opp? Hun må bare raffinere måten hun ber om penger på, hittil har hun oppført seg som en elefant i en porselens butikk. Den eneste måten som gjør at dette kan ta slutt på er at hun ikke gidder å pakke inn budskapet sitt nok til at Steinar åpner lommeboken. Men hun har da virkelig ingenting å tape her så hvorfor skal hun gi opp?
Steinar40 Skrevet 20. november 2010 Forfatter #2565 Skrevet 20. november 2010 Problemet ditt er at du ikke har skjønt hvem sine tomler som skal være i skruestikken. Hva mener du vil være den mest effektive taktikken overfor henne da?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #2566 Skrevet 20. november 2010 Hva mener du vil være den mest effektive taktikken overfor henne da? Du skal ikke bruke noen taktikk ovenfor henne. Hun er ikke forelsket i deg, hun er ikke glad i deg og hun har bedt deg dra til helvete. Dette handler overhodet ikke om henne men om deg. Kutt ut å prøve deg på henne og kom deg videre. Du bruker tid på noe som ikke er og aldri har vært liv laga. Du har ingenting å vinne på å håpe på at hun ombestemmer deg. Hun ønsker ikke et forhold med deg og kommer ALDRI til å ombestemme seg. 1
Lizzee Skrevet 20. november 2010 #2567 Skrevet 20. november 2010 Jeg er meg og dette er min virkelighet. Og det eneste som gjenstår er at hun viser meg sin verdi. Hun viser deg jo sin verdi NÅ. Ditt problem er at du ønsker at den verdien skal endres. Personlig håper jeg for Steinars skyld at denne damen finner en annen med gullkort slik at han kan få fred snart. Jeg er forøvrig for at vi prøver å spå inn i fremtiden og når vi er kommet til en gitt dato - f.eks. 15. januar - så kan vi vise til hva som ble sagt 19. november for å vise Steinar hvor lite innsikt han har i sitt eget liv, og hvor enkel han er å forutse. Jeg spår at Steinar rundt den 15. januar begynner på å sette hardt mot hardt slik at damen kan forstå at toget endelig har begynt å forlate stasjonen og at hvis hun ikke ganske snart endrer innstilling så vil Steinar bli nødt å sette enda hardere mot hardt og da vil toget garantert enda tydeligere begynne å forlate stasjonen. Hvis hardt mot enda hardere og toget skal stoppe må hun kommunisere med annet enn å dra til helvete og kontonummeret sitt for ellers ... Er det noen som tør å vedde i mot at det er ca der vi er 15. januar? Jeg tror ikke noe endrer seg for Steinar selv om dama finner seg en annen. Han kommer allikevel til å håpe på at hun endrr seg og kommer til ham. "Endre sin oppførsel" vil da også bety "slutte å få penger fra andre menn og bare konsentrere seg om Steinar" Jeg venter bare på å se om hun endrer sin innstilling og oppførsel. Men jeg holder ikke akkurat pusten lenger, nei. Til det har jeg nå sett altfor mange ganger at det ikke har vært noen som helst fremgang i positiv retning. Det har hittil bare vært mer tomt prat ifra hennes side. Ettersom hun ikke klarer å prate om problemer og legge konkrete planer, er dette rimelig åpenbart også for meg. Men det er altså hun som må gjøre noe her. Jeg kan ikke gjøre noe. Dvs., jeg forstår at jeg kan bestemme meg for å kutte henne helt ut for godt, men jeg ønsker altså fortsatt å gi henne sjansen til å innse at hun må endre sin innstilling og oppførsel. Imidlertid vurderer jeg nå seriøst å gi henne klar beskjed om at jeg kutter henne helt ut hvis hun kontakter meg igjen med noe mer åpenbart tomt prat. Eller hun ber om mer "hjelp" i denne situasjonen. Sett fra hennes synspunkt så tror ikke jeg hun føler at hun MÅ gjøre noen ting. Det er det bare du som mener. "Imidlertid vurderer du nå seriøst...." Hahaha... Hva er så feil med dette da? Jeg kaller det å skru til tommeskruene hardere og hardere. Som sagt, min strategi er altså å gi henne sjansen(e) til å innse og forstå hvordan hun selv oppfører seg. Og at hun derfor må endre sin oppførsel overfor meg. Om det da ikke skjer, så oppnår hun ingenting. Hun kan da selvfølgelig velge å gi opp, og i så fall er alt avsluttet. Kjære deg, hun trenger ikke å "få sjansen" eller å "velge å gi opp"- Hun lever sitt liv hun med sine valg. Jeg tror ikke du er så viktig i livet hennes at det at du gir henne valg og ultimatum betyr noe for henne i det hele tatt. Sjansen er stor for at hun bare ler av deg!! Tror du ærlig talt at hun kommer til å tenke "Jeg er så glad i Steinar, jeg skal gjøre alt for å endre meg slik at jeg passer inn i livet hans og ikke mister sjansen til å leve med ham". Det er bare du som er en patetisk liten mann som innbiller deg at du har noe som er så viktig at hun er villig til å krype for deg. Du kan skur tommeskruene så hardt du bare vil. Hun kjenner det ikke!! Oppførselen hennes er verken typisk for "kvinnfolk" eller relevant i denne diskusjonen lenger. Det er oppførselen din som er latterlig her. Hvordan er det mulig å være så dum? HERREGUD! Hun er like lite representativ for kvinnfolk flest som du er for mannfolk flest. Du er en selvhøytidelig og patetisk mann som kommer til å sitte på gamlehjemmet og tro at "tolkningsdama" snart kommer til å velge samme gamlehjem bare hun har vett på å endre innstilling og oppførsel.... 3
Lizzee Skrevet 20. november 2010 #2568 Skrevet 20. november 2010 Hva mener du vil være den mest effektive taktikken overfor henne da? Det finnes ingen taktikk for å tvinge folk til å bli forelsket i seg, flytte sammen med seg når de ikke har følelsene i utgangspunktet!!! 3
Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2010 #2569 Skrevet 20. november 2010 Hva mener du vil være den mest effektive taktikken overfor henne da? Slutt å tulle Steinar. Dette har vi alle sammen svart på så mange ganger. Kutt henne ut helt og totalt, plant beina i den virkelige verden og slutt å la denne meggen styre ditt liv. Slutt å drømme om noe som overhodet ikke eksisterer. Ta skadekontroll og begynn å bevege deg i en retning som gjør at hun ikke får såre deg mer. Bytt ut navnet hennes på mobilen med "herskesyk golddigger" slik at du blir minnet om det hver gang hun kontakter deg. Eller for å si det veldig enkelt: Snu rundt 180 grader og gå motsatt vei av det du har gjort i x antall år.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #2570 Skrevet 20. november 2010 Hvis jeg skulle ha endret min innstilling og oppførsel så radikalt som det Steinar ønsker så måtte det ha vært en enorm gevinst i andre enden som lokket meg! Det måtte ha vært den store kjærligheten, Mannen med stor M og risikoen for å miste ham ville ha medført så stor sorg i livet mitt at jeg ikke hadde klart å leve med det. Ettersom "forholdet" Steinar beskriver ikke inneholder noe av dette så vil dama aldri endre seg noe til fordel for Steinar. Du setter deg selv veldig høyt om du tror at noen vil endre seg så mye for deg Steinar. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #2571 Skrevet 20. november 2010 1. Du treffer henne over alt Plutselig er du veldig oppmerksom på at hun dukker opp over alt. Du treffer henne stadig i gangen på jobb, hun kommer «tilfeldigvis» borti deg, hun holder seg i nærheten når dere er ute og fester... 2. Kroppssignal Hun sitter med beina, anklene eller skuldrene rettet mot deg, hun lener seg mot deg mens hun snakker, hun leker med håret sitt, hun fikler med ringen eller smykket sitt, hun fortsetter å se på deg mens hun spiser eller drikker, og hun smiler når hun ser at du ser på henne. 3. Hun har alltid tid til deg Det er datingens viktigste regel: Hvis en kvinne er keen på å gå ut med deg har hun tid til deg. Det betyr at hun sørger for at du har mobilnummeret og gjerne e-posten, og hun svarer fort når du prøver å få fatt i henne. Hvis hun er opptatt når du vil ta henne med ut, er hun rask til å foreslå en annen dag som passer henne bedre. Du vil aldri høre fra en kvinne som er interessert i å date deg at hun ikke har tid! En dame som er interessert har alltid tid til deg. 4. Hun er nysgjerrig på deg Hun vil vite alt om deg. Hun spør og graver, om familien din, om oppveksten din, hva favorittmaten din er, hvilken musikk du hører på, og hva favorittfilmen din er. 5. Hun bruker «The Probe» på deg Ifølge Askmen har kvinner et hemmelig våpen de kaller The Probe. Det består av en rekke spørsmål som virker uskyldige og tilfeldige, men som til sammen blir til et komplisert mattestykke i kvinners hoder. Når hun først treffer en mann hun er interessert i å date, vil hun stille spørsmål om jobben, hvor han bor og hvilken bil han kjører, og alt vil virke helt naturlig i samtalen. Hvis du gir de «riktige» svarene, så vil hun dele ut flørtesignal, men hvis hun ikke er fornøyd med svarene dine vil hun forsvinne ganske raskt. 6. Hun legger planer En dame som er interessert er åpen for fremtidsplaner med deg, av alle slag. Hun kan si ting som «Å, du liker også å bowle? Det må vi gå og gjøre en gang». Får du en slik kommentar, så legg bort alle tvil, hun vil at du skal spørre henne ut! 7. Hun er nervøs Er hun virkelig interessert, vil hun være nervøs når hun er sammen med deg. Hun kan selvfølgelig også bare være en sjenert person, så se hvordan hun oppfører seg rundt andre mennesker. Hvis hun bare virker sjenert og nervøs rundt deg, kan du ta det som et ganske sikkert tegn på at hun er keen. 8. Hun blir sjalu på andre kvinner du snakker med Sjalusien ligger ikke langt unna. Er en kvinne interessert i deg vil hun følge med på hvem du snakker med. Så, hvis du merker at hun blir irritert hvis du snakker en del med andre kvinner, kan du være ganske sikker på at hun vil være mer enn vennen din.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #2572 Skrevet 20. november 2010 Jeg glemte visst å si at dette var tegnene på en dame som er interessert.
Gjest Blondie65 Skrevet 20. november 2010 #2573 Skrevet 20. november 2010 Hvis jeg skulle ha endret min innstilling og oppførsel så radikalt som det Steinar ønsker så måtte det ha vært en enorm gevinst i andre enden som lokket meg! Det måtte ha vært den store kjærligheten, Mannen med stor M og risikoen for å miste ham ville ha medført så stor sorg i livet mitt at jeg ikke hadde klart å leve med det. Ettersom "forholdet" Steinar beskriver ikke inneholder noe av dette så vil dama aldri endre seg noe til fordel for Steinar. Du setter deg selv veldig høyt om du tror at noen vil endre seg så mye for deg Steinar. Men hvis dette damemennesket skjønner at det er dette Steinar er ute etter kan hun jo late som om hun har endret innstilling slik at Steinar åpner pengestrømmen igjen. Det er det jeg mener med å raffinere sine metoder. Nå tror jeg ikke denne golddiggeren er glup nok til det, hun fortsetter nok i samme stil som begynner med "kjære steinar" og slutter med "dra til helvete" når hun ikke får viljen sin.
Bernina Skrevet 20. november 2010 #2574 Skrevet 20. november 2010 Hvis jeg skulle ha endret min innstilling og oppførsel så radikalt som det Steinar ønsker så måtte det ha vært en enorm gevinst i andre enden som lokket meg! Det måtte ha vært den store kjærligheten, Mannen med stor M og risikoen for å miste ham ville ha medført så stor sorg i livet mitt at jeg ikke hadde klart å leve med det. Ettersom "forholdet" Steinar beskriver ikke inneholder noe av dette så vil dama aldri endre seg noe til fordel for Steinar. Du setter deg selv veldig høyt om du tror at noen vil endre seg så mye for deg Steinar. Enig med anonym her. Du må ha veldig store tanker om deg selv for å innbille deg at en dame skal endre seg så radikalt for deg. Med et så stort ego så burde det ikke være noe problem å snu ryggen til dama! Hvis du ikke klarer det så vitner det bare om at egoet ditt er såret fordi det var en dama som ikke ville ha "fantastiske" deg.
Steinar40 Skrevet 20. november 2010 Forfatter #2575 Skrevet 20. november 2010 Hvis jeg skulle ha endret min innstilling og oppførsel så radikalt som det Steinar ønsker så måtte det ha vært en enorm gevinst i andre enden som lokket meg! Det måtte ha vært den store kjærligheten, Mannen med stor M og risikoen for å miste ham ville ha medført så stor sorg i livet mitt at jeg ikke hadde klart å leve med det. Ettersom "forholdet" Steinar beskriver ikke inneholder noe av dette så vil dama aldri endre seg noe til fordel for Steinar. Du setter deg selv veldig høyt om du tror at noen vil endre seg så mye for deg Steinar. Enig med anonym her. Du må ha veldig store tanker om deg selv for å innbille deg at en dame skal endre seg så radikalt for deg. Med et så stort ego så burde det ikke være noe problem å snu ryggen til dama! Hvis du ikke klarer det så vitner det bare om at egoet ditt er såret fordi det var en dama som ikke ville ha "fantastiske" deg. hehe Ja, sånn kan man jo se det. Og jeg mener faktisk også at hun ikke kan få noen bedre eller like bra som meg. Helt ærlig Innbiller meg ikke at jeg perfekt, for all del, men jeg kan faktisk aldri tenke meg at hun er så heldig og finner noen annen som meg.
Lizzee Skrevet 20. november 2010 #2576 Skrevet 20. november 2010 hehe Ja, sånn kan man jo se det. Og jeg mener faktisk også at hun ikke kan få noen bedre eller like bra som meg. Helt ærlig Innbiller meg ikke at jeg perfekt, for all del, men jeg kan faktisk aldri tenke meg at hun er så heldig og finner noen annen som meg. Det er vel her hele problemet ligger - du innbiller deg at hun faktisk vil endre seg fordi du tror du er det beste hun kan få! Skulle ikke forundre meg om hun forstår dette og bruker det for alt det er verdt. Det at du tror at du er "Guds gave til henne" betyr at hun virkelig kan utnytte deg. Det betyr desverre ikke at hun ser på deg som "Guds gave" Hører du stemmer inne i hodet ditt også Steinar??? 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #2577 Skrevet 20. november 2010 hehe Ja, sånn kan man jo se det. Og jeg mener faktisk også at hun ikke kan få noen bedre eller like bra som meg. Helt ærlig Innbiller meg ikke at jeg perfekt, for all del, men jeg kan faktisk aldri tenke meg at hun er så heldig og finner noen annen som meg. Jeg tror heller ikke at hun vil finne noen annen som deg. Hvorvidt dette handler om å være heldig er en helt annen sak.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #2578 Skrevet 20. november 2010 Ja, hun har altså sagt nå at hun ønsker å flytte til meg neste sommer. Men jeg får fortsatt ikke følelsen av at hun bryr seg mye ettersom hun ikke viser det. Merkelig at hun ikke kan vise litt mer interesse. Selv om jeg forstår at 2 barn etc. krever mye. Utrolig hvor naiv du kan bli...har du aldri hatt damer du, siden du blir så altoppslukt av 1. Patetisk.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2010 #2579 Skrevet 20. november 2010 hehe Ja, sånn kan man jo se det. Og jeg mener faktisk også at hun ikke kan få noen bedre eller like bra som meg. Helt ærlig Innbiller meg ikke at jeg perfekt, for all del, men jeg kan faktisk aldri tenke meg at hun er så heldig og finner noen annen som meg. DU ER SÅ DUM AT DU FORTJENER Å BLI UTNYTTET!!!!
Steinar40 Skrevet 20. november 2010 Forfatter #2580 Skrevet 20. november 2010 Det er vel her hele problemet ligger - du innbiller deg at hun faktisk vil endre seg fordi du tror du er det beste hun kan få! Skulle ikke forundre meg om hun forstår dette og bruker det for alt det er verdt. Det at du tror at du er "Guds gave til henne" betyr at hun virkelig kan utnytte deg. Det betyr desverre ikke at hun ser på deg som "Guds gave" Hører du stemmer inne i hodet ditt også Steinar??? Jeg hører bare min egen stemme heldigvis. Og har hun litt vett så ser hun på meg som "Guds gave" til henne. Men det gjenstår altså å se.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå