Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, det finnes sikkert mange altfor naive (dumme) folk. Men dette har i hvertfall ingenting med min situasjon å gjøre.

:skratte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har i dagens situasjon ingen annen verdi en potensialet hvis hun endrer sin innstilling og oppførsel slik at vi får til noe bra i sammen i praksis.

Men jeg vurderer altså dette potensialet som verdifullt nok til å vente på en positiv endring.

En økonom vil vel kalle det forventet avkasting, tenker jeg ;)

Jeg kaller det sunk cost.

Hilsen Økonom

Skrevet

Ja, som jeg også skrev til Purple Haze over her, så vurderer jeg nå seriøst å bruke alternative hardt-mot-hardt som å ikke svare henne.

Å ta i mot en øks med en silkepute er ikke å sette hardt mot hardt.

Skrevet

Takker for omtanken :)

Men det er ikke slik det kommer til å gå her.

Jeg tenker som så at det er hun som må endre sin innstilling og oppførsel for at det skal bli noen fremgang her. Jeg kan ikke gjøre noe med det annet enn å forsøke å påvirke henne i riktig retning. Derfor har jeg valgt å gjennomføre min hardt-mot-hardt strategi overfor henne. Som dessverre har den store ulempen at den er meget tidkrevende, men sånn er livet. Og det er mitt valg. Det var forøvrig også min feil at jeg ga henne uvanen med å kunne få penger uten å måtte gjøre noe som helst for det selv.

Denne strategien kan da bare få 1 av 2 mulige utfall.

1.) At hun innser at hun må endre sin innstilling og oppførsel og begynner å oppføre seg deretter i praksis.

2.) At hun gir opp for godt.

Jeg vil da få VITE med sikkerhet hvilken verdi hun har for meg.

Hvorfor skal hun endre instiling og oppførsel? Hun er ute etter PENGER ikke hjertet ditt, men PENGER. Hvis du ikke gir henne kommer hun til slutt til å gi op å få noe fra deg. Hvilken verdi hun har for deg vet jeg ikke, men den er tydeligvis ekstremt høy. Din verdi for henne er enklere å beregne. Den er nøyaktig lik verdin av penger du gir henne.

• Liker 1
Skrevet

Dette er jo mer langtekkelig enn både Glamour og Gode og onde dager tilsammen :filer:

Skrevet

Pokker jeg trykket feil og ga deg en +, det var ikke meningen...

Den økonomen ville jeg ikke stolt på var det jeg skulle si... for det er ingen avkastning i vente fra tapte aksjer..

Vel, nå stoler jeg generelt sett ikke på økonomer.

Skrevet

Så det er helt greit for deg med et forhold hvor dere jevnlig ber hverandre dra til helvete?

Ser ikke på det som verdens undergang i seg selv.

Litt temperatur i forholdet er ikke alltid skadelig.

Skrevet

En økonom vil kalle det du driver med for å kaste gode penger etter dårlige, manglende evne til å innse og akseptere tapet og avskrive det som "sunk cost". Ingen forventer avkastning innenfor en anstendig horisont på et dødsdømt prosjekt.

Forventet avkasting betyr ikke at det faktisk kommer til å skje.

Det betyr bare hva jeg forventer.

Skrevet

Hun har kun dette potensialet om du VET at hun er i stand til å endre seg. Og det vet du ikke. Eller rettere sagt, det vet du vel innerst inne at aldri kommer til å skje. (men det er kanskje litt flaut å skulle innrømme det all den tid du har brukt så lang tid på henne... Det er gått litt prestisje i det)

Du har på en måte investert i en Lotto-kupong du. Som du selvsagt ikke aner om du noen gang kommer til å vinne på. Det finnes bedre måter å investere enn det. For å si det sånn: det finnes damer som har god innstilling og oppførsel. Og som derfor har potensiale for å bli en hyggelig og omtenksom kjæreste som aldri sier at du skal dra til helvete.

Men altså... Noen trives bedre meg gamle problemer enn med nye løsninger. Og du er en av dem. Så vel bekomme: tilbring livet ditt i skyggen av noe som aldri kommer til å skje.

Ja, det er nok ikke langt ifra Lotto til ekte kjærlighet.

Omtrent like vanskelig å vinne.

Skrevet

Hvorfor skal hun endre instiling og oppførsel? Hun er ute etter PENGER ikke hjertet ditt, men PENGER. Hvis du ikke gir henne kommer hun til slutt til å gi op å få noe fra deg. Hvilken verdi hun har for deg vet jeg ikke, men den er tydeligvis ekstremt høy. Din verdi for henne er enklere å beregne. Den er nøyaktig lik verdin av penger du gir henne.

Det er dette hun nå skal vise meg, hva hun egentlig er ute etter.

Hun kommer til å vise meg det på enten den ene eller den andre måten. Om hun vil det eller ikke.

Og dermed VET jeg hvilken verdi hun har for meg.

Skrevet

Forventet avkasting betyr ikke at det faktisk kommer til å skje.

Det betyr bare hva jeg forventer.

Forventet avkastning er den avkastningen man tror man kommer til å få og som er mest sannsynlig at man får. Man forventet da ikke avkastning når man har akskjer i et selskap som er under konkursåpning.

Du har et meget forvreng bilde av virkelig heten. Forventer du virkelig avkastning av denne dama?

Skrevet

Det er dette hun nå skal vise meg, hva hun egentlig er ute etter.

Hun kommer til å vise meg det på enten den ene eller den andre måten. Om hun vil det eller ikke.

Og dermed VET jeg hvilken verdi hun har for meg.

PENGER

Skrevet

Forventet avkastning er den avkastningen man tror man kommer til å få og som er mest sannsynlig at man får. Man forventet da ikke avkastning når man har akskjer i et selskap som er under konkursåpning.

Du har et meget forvreng bilde av virkelig heten. Forventer du virkelig avkastning av denne dama?

Selvfølgelig forventer jeg avkastning.

Fordi ingenting annet er akseptabelt.

Skrevet

Selvfølgelig forventer jeg avkastning.

Fordi ingenting annet er akseptabelt.

Du satser penger på et konkursbo og forventer avkastning? Er du splitter pine gal mann?

Skrevet

Du satser penger på et konkursbo og forventer avkastning? Er du splitter pine gal mann?

Det er da avkastningen kan bli som størst.

Skrevet

Nei, det er da den blir minst. Problemet ditt er jo ikke at du har kjøpt aksjer heller, men at du ikke har vett på å selge deg ut i tide.

Skrevet

Ærlig talt en bedrift med masse kreditorer på nakken og en forretningsidé som aldri hadde livets rett er aldri en god investering. Men si meg, betaler KG deg for å skrive her, eller er det moderatorene som på tur og orden bytter på å være deg? Føler meg utrolig dum som biter på noe så latterlig, og er ikke uten grunn at jeg hjemme meg bak anonym bruker i denne tråden.

Skrevet

Nei, det er da den blir minst. Problemet ditt er jo ikke at du har kjøpt aksjer heller, men at du ikke har vett på å selge deg ut i tide.

Jeg skrev kan bli som størst.

Skrevet

Ærlig talt en bedrift med masse kreditorer på nakken og en forretningsidé som aldri hadde livets rett er aldri en god investering. Men si meg, betaler KG deg for å skrive her, eller er det moderatorene som på tur og orden bytter på å være deg? Føler meg utrolig dum som biter på noe så latterlig, og er ikke uten grunn at jeg hjemme meg bak anonym bruker i denne tråden.

Jeg er meg og dette er min virkelighet.

Og det eneste som gjenstår er at hun viser meg sin verdi.

Skrevet

Jeg skrev kan bli som størst.

Et selskap som er begjært konkurs med goooood grunn kan aldri gi noen avkastning. Du er heldig hvis du får igjen smuler av det du har investert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...