Steinar40 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #2501 Skrevet 19. november 2010 Nei man skal ikke trenge å betale penger for å få seg kjæreste. Advares mot dette i Adressa. Ja, det finnes sikkert mange altfor naive (dumme) folk. Men dette har i hvertfall ingenting med min situasjon å gjøre.
Steinar40 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #2502 Skrevet 19. november 2010 NEI! Du vil da få vite hvilken verdi du har for henne. Hvilken verdi hun har for deg vet du vel allerede - og den verdien bør være veldig stor ettersom du er villig til å bruke så mye tid på å vente på henne!!! (lurer fortsatt på hva slags fantastiske egenskaper hun har jeg som gjør at du lever i håpet) Når jeg VET hvilken verdi jeg har for henne, så VET jeg samtidig hvilken verdi hun har for meg. Det er hele poenget.
Steinar40 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #2503 Skrevet 19. november 2010 Hvorfor det? Sier du nå at du virkelig skal sitte der å vente på at hun endrer seg? Jeg skal vente på at hun endrer innstilling og oppførsel ELLER at hun gir opp for godt. Men som sagt, det er sannsynlig at mitt neste trekk nå blir å ikke svare henne hvis hun kontakter meg.
Gjest Prøvis Skrevet 19. november 2010 #2504 Skrevet 19. november 2010 Når jeg VET hvilken verdi jeg har for henne, så VET jeg samtidig hvilken verdi hun har for meg. Det er hele poenget. Mulig jeg er stokk dum, men å bli bedt om å dra til helvete gjentatte ganger hadde gjort det temmelig klart for meg hva slags verdi jeg hadde for denne personen.. 2
Steinar40 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #2505 Skrevet 19. november 2010 Mulig jeg er stokk dum, men å bli bedt om å dra til helvete gjentatte ganger hadde gjort det temmelig klart for meg hva slags verdi jeg hadde for denne personen.. Vel, kommunikasjon kan være så ulik vettu Det har vel hent noen ganger at jeg har bedt henne dra til Helvete også
Lizzee Skrevet 19. november 2010 #2506 Skrevet 19. november 2010 Når jeg VET hvilken verdi jeg har for henne, så VET jeg samtidig hvilken verdi hun har for meg. Det er hele poenget. Men hun må da ha en verdi for deg per dags dato også - så lenge du er villig til å vente på at hun skal endre innstilling og oppførsel . Er ellers totalt enig med Prøvis - det er lett å forstå hvilken verdi man har for en person som ber en dra til helvete.
Lizzee Skrevet 19. november 2010 #2507 Skrevet 19. november 2010 Si en fin ting om denne dama da Steinar.... Nevn en egenskap hun har som du setter pris på.... Jeg mener - hvis jeg skal forstå noe som helst av at du har "holdt ut" så lenge så må du kunne si noe positivt om henne!!! Er litt nysgjerrig på om du kan svare på det Anonym lurer på jeg Steinar...
AnonymBruker Skrevet 19. november 2010 #2508 Skrevet 19. november 2010 Jeg skal vente på at hun endrer innstilling og oppførsel ELLER at hun gir opp for godt. Men som sagt, det er sannsynlig at mitt neste trekk nå blir å ikke svare henne hvis hun kontakter meg. Hva med å slutte å tro på julenissen og selv gi opp for godt?
Steinar40 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #2509 Skrevet 19. november 2010 Men hun må da ha en verdi for deg per dags dato også - så lenge du er villig til å vente på at hun skal endre innstilling og oppførsel . Er ellers totalt enig med Prøvis - det er lett å forstå hvilken verdi man har for en person som ber en dra til helvete. Hun har i dagens situasjon ingen annen verdi en potensialet hvis hun endrer sin innstilling og oppførsel slik at vi får til noe bra i sammen i praksis. Men jeg vurderer altså dette potensialet som verdifullt nok til å vente på en positiv endring. En økonom vil vel kalle det forventet avkasting, tenker jeg
aline Skrevet 19. november 2010 #2510 Skrevet 19. november 2010 Jeg mente egentlig brått, ikke fort, og jeg skal nå forklare min strategi i neste innlegg. Det kommer jo ikke til å skje noe brått heller, fra din side! Din strategi er å sitte å vente i årevis fremover på at hun enten skal endre personlighet for deg eller si at hun ikke vil mer, det er ikke at du lar ting skje Steinar, det er at du setter deg på gjerdet og venter på at hun skal få noe til å skje! Så jeg står ved mitt, .. jeg tror rett og slett ikke du er i stand til å kutte henne ut, så mulig det kan ta slutt en vakker dag Steinar, men det er ikke når DU bestemmer det!!! Ikke narr deg selv! Det ER virkelig ikke du som kommer til å bestemme når dette er over, for det er ikke noe du klarer på egenhånd! Dette har du gjentatt nå gang på gang over noenog hundre sider, at det er HUN som må sette stopp for dette, du vil ikke. og du har noen år fremfor deg som du kan glede deg til, der du med jevne mellomrom får meldinger og telefoner, varierende mellom "jeg vil flytte til deg om ett år, bare du kan hjelpe meg litt nå..." og "Dra til helvete, jeg vil aldri høre fra deg mer, du bør skamme deg for å ikke betale meg penger når jeg sliter!!" Lykke til, ALLE vi i tråden vet at dette er fremtiden du VELGER!!! 1
Lizzee Skrevet 19. november 2010 #2511 Skrevet 19. november 2010 Hun har i dagens situasjon ingen annen verdi en potensialet hvis hun endrer sin innstilling og oppførsel slik at vi får til noe bra i sammen i praksis. Men jeg vurderer altså dette potensialet som verdifullt nok til å vente på en positiv endring. En økonom vil vel kalle det forventet avkasting, tenker jeg Hvorfor har hun potensiale da? HVA ER DET MED HENNE? Er hun veldig vakker? God i senga? Hyggelig å være sammen med? Flink til å lage mat? Har like interesser og verdier som deg? Hva er det som gjør at du ser potensiale - selv med dårlig innstilling og oppførsel? Jeg begriper det nemlig ikke!
Steinar40 Skrevet 19. november 2010 Forfatter #2512 Skrevet 19. november 2010 Hvorfor har hun potensiale da? HVA ER DET MED HENNE? Er hun veldig vakker? God i senga? Hyggelig å være sammen med? Flink til å lage mat? Har like interesser og verdier som deg? Hva er det som gjør at du ser potensiale - selv med dårlig innstilling og oppførsel? Jeg begriper det nemlig ikke! Jeg vil ikke gå inn i noen detaljer her, men det er mye som er bra med henne. Totalt sett har jeg altså vurdert at hun er bra nok, og derfor bestemte jeg meg for henne.
aline Skrevet 19. november 2010 #2513 Skrevet 19. november 2010 Hun har i dagens situasjon ingen annen verdi en potensialet hvis hun endrer sin innstilling og oppførsel slik at vi får til noe bra i sammen i praksis. Men jeg vurderer altså dette potensialet som verdifullt nok til å vente på en positiv endring. En økonom vil vel kalle det forventet avkasting, tenker jeg kan ikke være en svært realistisk økonomi i tilfelle..... om økonomen ser på historien, så ligger det ingenting til grunn for å forvente denne avkastningen, heller tvert imot.
Fønix Skrevet 19. november 2010 #2514 Skrevet 19. november 2010 Ut fra det du har fortalt oss i denne tråden, virker det ganske åpenbart at hun elsker deg, men ikke tør å vise det. Og det er ikke noe rart, når du er så utålmodig, gjerrig og kravstor. Du må gi henne tid, Steinar. Og penger. Masse penger. Helt betingelsesløst. Slutt å plage henne med spørsmål om hva hun vil og krav om at hun skal være glad i deg. Dette handler ikke om din stolthet, selvrespekt eller lommebok. Men om den store kjærligheten. Du har funnet en dame som vil ha fantastiske kvaliteter så snart hun endrer personlighet og begynner å tenke og oppføre seg sånn som du ønsker. Hadde jeg truffet en sånn drømmedame, ville jeg ikke ha gitt meg med det første. Damer med slike kvaliteter finner man ikke på hvert gatehjørne. De er er sjelden vare som er verdt å vente på, verdt å kjempe for. Stå på, Steinar! Dette er kun et spørsmål om tid og penger. Det er bare tapere som gir opp! 5
Gjest Prøvis Skrevet 19. november 2010 #2515 Skrevet 19. november 2010 (endret) Hun har i dagens situasjon ingen annen verdi en potensialet hvis hun endrer sin innstilling og oppførsel slik at vi får til noe bra i sammen i praksis. Men jeg vurderer altså dette potensialet som verdifullt nok til å vente på en positiv endring. En økonom vil vel kalle det forventet avkasting, tenker jeg Pokker jeg trykket feil og ga deg en +, det var ikke meningen... Den økonomen ville jeg ikke stolt på var det jeg skulle si... for det er ingen avkastning i vente fra tapte aksjer.. Endret 19. november 2010 av Prøvis
Gjest Prøvis Skrevet 19. november 2010 #2516 Skrevet 19. november 2010 Vel, kommunikasjon kan være så ulik vettu Det har vel hent noen ganger at jeg har bedt henne dra til Helvete også Så det er helt greit for deg med et forhold hvor dere jevnlig ber hverandre dra til helvete?
aline Skrevet 19. november 2010 #2517 Skrevet 19. november 2010 Ut fra det du har fortalt oss i denne tråden, virker det ganske åpenbart at hun elsker deg, men ikke tør å vise det. Og det er ikke noe rart, når du er så utålmodig, gjerrig og kravstor. Du må gi henne tid, Steinar. Og penger. Masse penger. Helt betingelsesløst. Slutt å plage henne med spørsmål om hva hun vil og krav om at hun skal være glad i deg. Dette handler ikke om din stolthet, selvrespekt eller lommebok. Men om den store kjærligheten. Du har funnet en dame som vil ha fantastiske kvaliteter så snart hun endrer personlighet og begynner å tenke og oppføre seg sånn som du ønsker. Hadde jeg truffet en sånn drømmedame, ville jeg ikke ha gitt meg med det første. Damer med slike kvaliteter finner man ikke på hvert gatehjørne. De er er sjelden vare som er verdt å vente på, verdt å kjempe for. Stå på, Steinar! Dette er kun et spørsmål om tid og penger. Det er bare tapere som gir opp!
Bernina Skrevet 19. november 2010 #2518 Skrevet 19. november 2010 Hun har i dagens situasjon ingen annen verdi en potensialet hvis hun endrer sin innstilling og oppførsel slik at vi får til noe bra i sammen i praksis. Men jeg vurderer altså dette potensialet som verdifullt nok til å vente på en positiv endring. En økonom vil vel kalle det forventet avkasting, tenker jeg Nei en økonom ville ikke kalt det for det. Forøvrig beregner man ikke bare forventet avkastning - man beregner også risiko! I ditt tilfelle er risikoen stor! Stor for å feile! Du går i minus her Steinar! En økonom ville rådet deg til å investere i noe helt annet! 1
Gjest Blondie65 Skrevet 19. november 2010 #2519 Skrevet 19. november 2010 Hun har i dagens situasjon ingen annen verdi en potensialet hvis hun endrer sin innstilling og oppførsel slik at vi får til noe bra i sammen i praksis. Men jeg vurderer altså dette potensialet som verdifullt nok til å vente på en positiv endring. En økonom vil vel kalle det forventet avkasting, tenker jeg En økonom vil kalle det du driver med for å kaste gode penger etter dårlige, manglende evne til å innse og akseptere tapet og avskrive det som "sunk cost". Ingen forventer avkastning innenfor en anstendig horisont på et dødsdømt prosjekt.
Lizzee Skrevet 19. november 2010 #2520 Skrevet 19. november 2010 Hun har i dagens situasjon ingen annen verdi en potensialet hvis hun endrer sin innstilling og oppførsel slik at vi får til noe bra i sammen i praksis. Men jeg vurderer altså dette potensialet som verdifullt nok til å vente på en positiv endring. En økonom vil vel kalle det forventet avkasting, tenker jeg Hun har kun dette potensialet om du VET at hun er i stand til å endre seg. Og det vet du ikke. Eller rettere sagt, det vet du vel innerst inne at aldri kommer til å skje. (men det er kanskje litt flaut å skulle innrømme det all den tid du har brukt så lang tid på henne... Det er gått litt prestisje i det) Du har på en måte investert i en Lotto-kupong du. Som du selvsagt ikke aner om du noen gang kommer til å vinne på. Det finnes bedre måter å investere enn det. For å si det sånn: det finnes damer som har god innstilling og oppførsel. Og som derfor har potensiale for å bli en hyggelig og omtenksom kjæreste som aldri sier at du skal dra til helvete. Men altså... Noen trives bedre meg gamle problemer enn med nye løsninger. Og du er en av dem. Så vel bekomme: tilbring livet ditt i skyggen av noe som aldri kommer til å skje. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå