Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

[quote name='Steinar40' date='23 oktober 2010 - 15:40'

Dette blir jo helt selvmotsigende å påstå.

Kvinner behøver altså sterke menn, ellers går de videre alene.

Så hva trenger de da mannen til når de likegodt kan klare seg alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vel her mye av problemet til disse individene ligger, tenker jeg. At de faktisk er så urealistiske at de forventer en mann som på film. Herregud, sier jeg da!

Menn på film? Hvordan er de da? Hva slags filmer ser du?

Skrevet

Har noen sagt at en ny partner skal være viktigere enn barna?

Det jeg har klaget på er at barna har 100% prioritet mens jeg får 0% prioritet. Dette er ikke godt nok eller akseptabelt for meg. Naturlig nok.

Nå har ikke jeg barn men jeg har forstått såpass at en mor kan gi barna 100% prioritet og oppmerksomhet og samtidig gi en mann 100% prioritet og oppmerksomhet.

Det er riktig observert at dette regnestykket ikke går opp.

Men jeg tror det er litt sånn som med å ha barn. Man elsker sitt første barn med hele sitt hjerte (=100%), når man får barn nr. 2 så er det ikke slik at man da elsker begge barna med et halvt hjerte (altså at kjærligheten man har må deles 50/50). Og når det tredje barna kommer så blir det liksom enda mindre til hvert barn... osv. osv.

Nei. En mor elsker alle barna sine 100%. Og hun har 100% kjærlighet og oppmerksomhet til mannen sin også. Det er i tillegg en annen type kjærlighet og en annen type oppmerksomhet. Som en kvinne er fullt kapabel til å gi! Men det krever selvsagt at hun i utgangspunktet føler denne kjærligheten og selvsagt at hun får kjærlighet tilbake!!!

(jeg har to søsken og har opplevd en mors kjærlighet til 3 barn, og jeg har sett mine fantastisek foreldre være kjærlige mot hverandre hele mitt liv)

Og Steinar: Du er ikke en Mann, du er en sutregutt som så gjerne vil være macho!! :fnise:

Skrevet

Ja, det er vel her mye av problemet til disse individene ligger, tenker jeg. At de faktisk er så urealistiske at de forventer en mann som på film. Herregud, sier jeg da!

men... nå er det ikke DE/VI som har problemer Steinar!! vi gjør jo som vi vil og lever det livet vi velger.

Det er du som sitter og savner en som er akkurat slik du vil, og som blir sur på kvinnfolk for at de ikke vil tilpasse seg dine gammeldagse, kontrollerende krav!

Det finnes helt klart kvinner som ikke er som disse DN skriver om også, kvinner som ikke har det like bra om de ikke finner en partner å dele livet med. Det finnes kvinner som ønsker en mann som kan være stor og sterk for dem, det finnes kvinner som ønsker å være hjemme og ta vare på hjemmet, det finnes kvinner som ønsker en partner de kan oppleve verden og livet med. Det finnes utrolig mange forskjellige kvinner der ute, og de du nå snakker om som problematiske tror jeg vel er de du IKKE hører sutre om det annet kjønn... hva trenger de sutre for? De sørger jo bare for å få det slik de vil, og lever bra med det.

Det burde heller ikke være noen trussel for deg, for det er definitivt IKKE slike kvinner du hadde hatt det bra med, så hva de gjør burde jo egentlig ikke bry deg i det hele tatt. Som du har sagt tidligere, mennesker som ikke har noe å tilføre livet ditt, er ingenting for deg: ergo, disse kvinnenes valg betyr ingenting for deg, så slutt å bland deg i livene deres da!

Ikke noe selvmotsigende her.

Selvstendige kvinner som ikke i utgangspunktet trenger en mann, ønsker en partner som er like selvstendig og som er like likestilt. En som kan leve livet sitt SAMMEN med dem, være en bonus til det livet de allerede lever og trives med, og som ønsker dem fordi de er det samme for ham.

De ønsker ikke sutrekopper som ønsker å endre dem, for det trenger de rett og slett ikke!

De ønsker menn som er mann nok til å være seg selv og la henne være henne selv, fordi de sammen gir hverandre noe de ønsker.

Skrevet

De ønsker ikke sutrekopper som ønsker å endre dem, for det trenger de rett og slett ikke!

De ønsker menn som er mann nok til å være seg selv og la henne være henne selv, fordi de sammen gir hverandre noe de ønsker.

Amen to that!!!! :)

Gjest gjestdeluxe
Skrevet (endret)

Menn på film? Hvordan er de da? Hva slags filmer ser du?

Det er et uttrykk! Tror ikke vi skal se på det for detaljert.

Har du ikke hørt Trang Fødsels "Drømmedame"? De synger om at drømmedama er "sånn som man kan se på kino".

Mer enn det behøver jeg da virkelig ikke utdype. :)

Det gir seg jo selv...hva "menn som man kan se på kino" er!

Endret av gjestdeluxe
Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Selvstendige kvinner som ikke i utgangspunktet trenger en mann, ønsker en partner som er like selvstendig og som er like likestilt. En som kan leve livet sitt SAMMEN med dem, være en bonus til det livet de allerede lever og trives med, og som ønsker dem fordi de er det samme for ham.

Det stemmer, vet du :-)

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det stemmer, kvinner behøver sterke menn. I alle fall i min verden gjør de det. Når kvinner oppdager at det ikke er noen sterke menn der som matcher, så går mange videre alene. Ikke fordi det er så stor stas å være alene, men fordi det ikke var noen aktuelle der.

Og du, "menn som på kino" er kun et uttrykk. Det representerer en "drøm" og et ideal - uten at det betyr at det er hva man får.

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva du mener er realistiske krav Steinar. At hun flytter til andre kanten av landet med barn og langt unna barnas far?

Dette er selvfølgelig den mest kompliserte saken her, og den faktoren som sannsynligvis stopper alle muligheter. Problemet er at dette også er helt individuelt. Noen kan få det til mens andre ikke kan få det til. Hun innbilte seg selv til en viss grad - og da også meg - at hun skulle klare det. Noe hun åpenbart ikke gjorde. Men hennes illusjoner og fortrengning av problemer, skapte en veldig problematisk og uklar situasjon for meg. Selv om jeg bare skulle ha skjært igjennom på egen hånd, så var altså ikke det lett i denne situasjonen.

At hun ikke har eller kutter ut sine mannlige venner?

Jeg syns ikke nødvendigvis at dette er et urealistisk krav. Men jeg ser jo at mange nå har venner av det annet kjønn, selv om jeg ikke har det. Jeg mener at slike venner kompliserer et parforhold. Spesielt i starten når alt er uklart og usikkert. Her trengs det i hvert fall en meget god kommunikasjon og samarbeid hvis det skal kunne fungere.

At hun aksepterer at du må godkjenne bikinien henns?

Akkurat dette er egentlig bare en bagatell i sammenhengen. Kan være en morsom par-lek å velge ut en fin bikini i sammen ;):smoke:

Skrevet (endret)

Man avskriver ikke et menneske man har kjent igjennom mange år på ei uke. I så fall måtte det ha skjedd noe som brant alle broer.

Kjære Steinar,

etter 109 sider burde man være idiot nok til å innse at du aldri, aldri kommer til bli ferdig med denne dama. Man er altså idiot nok til svare deg - og det kommer vel til å bite meg i rumpen så snart anledningen byr seg...

Du fremstår som en som generaliserer og snakker nedlatende om kvinner hvor enn du befinner deg på forumet. Det er et faktum at vi aldri kommer til til å bli enige. Sånn er livet og slik skal det vel forsåvidt være. Hvem bryr seg??

Kvinnen i ditt liv er ikke bra nok for deg og du skal forandre på henne slik at hun blir bra nok. Muligens. Kanskje. Hvem vet. Jeg finner det umåtelig trist at du ikke kan ta en person for den hun er. Du har ikke et positivt ord å si om henne - derfor er det for meg ganske umulig å se verdien i å forsette å ville danne et forhold med henne.

Om du er genuint interessert i denne damen så fremstiller du deg selv som en bitter og hard mann, som egentlig ikke finner kvinnen i ditt liv god nok for et fremtidig liv sammen. Du har ødelagt et ekteskap. Du har vært en årsak til et brudd mellom to mennesker. Og hvem vet? Kanskje har hun og han det bedre nå? Who cares? Så lenge dine følelser er ivaretatt??? Barna tenker du jo lite på.

Hvis dette ikke er trolling så er du god. Du er eksepsjonelt god! Jeg bøyer meg i støvet. 109 sider med piss! 109 sider med råd, tanker og ord fra andre på KG som bruker sin tid på å gi deg sine meninger, råd og tanker. Og du bryr deg lite om det som blir gitt... Trist. Man føler seg dum som har svart i denne tråden!

Jeg håper dette blir det siste jeg noen gang svarer deg, men det skal vel vise seg at man er dum igjen! :sukk:

Moderer meg om det så bør gjøres. Dette er noe av det mest idotiske jeg noen gang har vært med på å delta i på KG. :klaske:

Endret av Alyah
Skrevet

Kjære Steinar,

etter 109 sider burde man være idiot nok til å innse at du aldri, aldri kommer til bli ferdig med denne dama. Man er altså idiot nok til svare deg - og det kommer vel til å bite meg i rumpen så snart anledningen byr seg...

Du fremstår som en som generaliserer og snakker nedlatende om kvinner hvor enn du befinner deg på forumet. Det er et faktum at vi aldri kommer til til å bli enige. Sånn er livet og slik skal det vel forsåvidt være. Hvem bryr seg??

Mitt syn på dere kvinner er i øyeblikket farget av mine personlige erfaringer med denne spesielle kvinnen. Jeg sier ikke at det er rett eller rettferdig, men det er veldig vanskelig å unngå.

På den annen side er også mye av det jeg skriver her generaliseringer. Noe som er vanskelig å unngå på et diskusjonsforum.

Når det gjelder å bli ferdig med henne, så er det altså 2 personer involvert her. Jeg blir ferdig med henne når hun blir ferdig med meg. Der er vi nå. Ettersom vi dessverre ikke har klart (fordi hun nekter å kommunisere) å få til en enighet den ene eller den andre veien, så er dette eneste muligheten som gjenstår. Altså at det bare dør ut av seg selv. Alt dør uten næring. Men det tar lenger tid.

Kvinnen i ditt liv er ikke bra nok for deg og du skal forandre på henne slik at hun blir bra nok. Muligens. Kanskje. Hvem vet. Jeg finner det umåtelig trist at du ikke kan ta en person for den hun er. Du har ikke et positivt ord å si om henne - derfor er det for meg ganske umulig å se verdien i å forsette å ville danne et forhold med henne.

Hva jeg føler, tenker og vil er ikke nok alene. Hun må også ville. For ikke å snakke om at hun faktisk må klare! Der ligger hovedproblemet. Og slik har det vært hele tiden. Hun vil men klarer det ikke! Jeg skulle som sagt skjært igjennom for lang tid siden, men det har vært veldig vanskelig pga hennes forvirrede innstilling og oppførsel.

Om du er genuint interessert i denne damen så fremstiller du deg selv som en bitter og hard mann, som egentlig ikke finner kvinnen i ditt liv god nok for et fremtidig liv sammen. Du har ødelagt et ekteskap. Du har vært en årsak til et brudd mellom to mennesker. Og hvem vet? Kanskje har hun og han det bedre nå? Who cares? Så lenge dine følelser er ivaretatt??? Barna tenker du jo lite på.

I denne situasjonen har jeg vært nødt til å fortrenge mine følelser. Noe som ikke har vært sunt.

Det jeg håper på er at hun nå bruker så godt vett at hun fortsetter å prioritere barna sine. Jeg har også sagt til henne ved flere tilfeller at jeg mener det beste vil være at hun bare fortsetter forholdet der hun er hvis det viser seg at vi i sammen er umulig. Jeg håper som sagt på at hun bruker godt vett.

Når hun nå absolutt ikke klarer, så er det mye bedre for alle parter å bare innse det. Ikke minst for meg. Og derfor er det meget uheldig for meg at hun nekter å kommunisere.

Hvis dette ikke er trolling så er du god. Du er eksepsjonelt god! Jeg bøyer meg i støvet. 109 sider med piss! 109 sider med råd, tanker og ord fra andre på KG som bruker sin tid på å gi deg sine meninger, råd og tanker. Og du bryr deg lite om det som blir gitt... Trist. Man føler seg dum som har svart i denne tråden!

Jeg håper dette blir det siste jeg noen gang svarer deg, men det skal vel vise seg at man er dum igjen! :sukk:

Moderer meg om det så bør gjøres. Dette er noe av det mest idotiske jeg noen gang har vært med på å delta i på KG. :klaske:

Dette er faktisk IKKE trolling. Dette er min virkelighet.

Jeg har lest og tenkt igjennom hver eneste mening, råd og tanke her. Takk til alle som har bidratt!

Og det har altså blitt en slik merkelig å meget uheldig situasjon pga ulike ulykkelige omstendigheter. Da tenker jeg på en altfor stor geografisk avstand, at hun er gift, at hun har barn der, og at hun har visse personlige problemer som blant annet har medført at jeg ikke føler/vet at jeg kan stole 100% på henne.

Så hvis du føler at dette er ille, så kan du tenke deg litt hvordan jeg har følt og føler det!

Skrevet

Mitt syn på dere kvinner er i øyeblikket farget av mine personlige erfaringer med denne spesielle kvinnen. Jeg sier ikke at det er rett eller rettferdig, men det er veldig vanskelig å unngå.

På den annen side er også mye av det jeg skriver her generaliseringer. Noe som er vanskelig å unngå på et diskusjonsforum.

Når det gjelder å bli ferdig med henne, så er det altså 2 personer involvert her. Jeg blir ferdig med henne når hun blir ferdig med meg. Der er vi nå. Ettersom vi dessverre ikke har klart (fordi hun nekter å kommunisere) å få til en enighet den ene eller den andre veien, så er dette eneste muligheten som gjenstår. Altså at det bare dør ut av seg selv. Alt dør uten næring. Men det tar lenger tid.

Hva jeg føler, tenker og vil er ikke nok alene. Hun må også ville. For ikke å snakke om at hun faktisk må klare! Der ligger hovedproblemet. Og slik har det vært hele tiden. Hun vil men klarer det ikke! Jeg skulle som sagt skjært igjennom for lang tid siden, men det har vært veldig vanskelig pga hennes forvirrede innstilling og oppførsel.

I denne situasjonen har jeg vært nødt til å fortrenge mine følelser. Noe som ikke har vært sunt.

Det jeg håper på er at hun nå bruker så godt vett at hun fortsetter å prioritere barna sine. Jeg har også sagt til henne ved flere tilfeller at jeg mener det beste vil være at hun bare fortsetter forholdet der hun er hvis det viser seg at vi i sammen er umulig. Jeg håper som sagt på at hun bruker godt vett.

Når hun nå absolutt ikke klarer, så er det mye bedre for alle parter å bare innse det. Ikke minst for meg. Og derfor er det meget uheldig for meg at hun nekter å kommunisere.

Jeg har lest og tenkt igjennom hver eneste mening, råd og tanke her. Takk til alle som har bidratt!

Og det har altså blitt en slik merkelig å meget uheldig situasjon pga ulike ulykkelige omstendigheter. Da tenker jeg på en altfor stor geografisk avstand, at hun er gift, at hun har barn der, og at hun har visse personlige problemer som blant annet har medført at jeg ikke føler/vet at jeg kan stole 100% på henne.

Så hvis du føler at dette er ille, så kan du tenke deg litt hvordan jeg har følt og føler det!

Du høres sinnsykt selvsentrert og ego ut - og det er så lite attraktivt! Lykke til! :nei:

Skrevet

Situasjonen er grei nok den, men din holdning og reaksjon på det hele er håpløs. Hvorfor kan du ikke vise et snev av ryggrad, og ikke minst ydmykhet?

Skrevet

Du høres sinnsykt selvsentrert og ego ut - og det er så lite attraktivt! Lykke til! :nei:

Javel, da må du nok nesten detaljere hva du mener er så sinnssykt selvsentrert og ego.

Er det det at jeg håper på at hun fortsetter å prioritere barna sine kanskje? :klø:

Du må også forstå at JEG er MEG. Jeg må da først og fremst tenke på meg selv når alt annet er umulig.

Skrevet

Situasjonen er grei nok den, men din holdning og reaksjon på det hele er håpløs. Hvorfor kan du ikke vise et snev av ryggrad, og ikke minst ydmykhet?

Du bør prøve å prate med et menneske som nekter å kommunisere.

Så skal du få se hvor lett det er.

Og jeg fatter faktisk ikke hva ydmykhet har med dette å gjøre? :klø:

Skrevet

Det virker som du tror du er den eneste i verden som har møtt på problemer med en av det annet kjønn, at dette du opplever er så opprivende at selvsagt må du la det gå utover alle andre rundt deg, det må vi jo skjønne...

Men vet du?

Du ER ikke den eneste som har opplevd seriøse problemer med det annet kjønn, og det ER faktisk ikke vanskelig å unngå å la det gå utover ALLE andre av det kjønnet; det er bare å la være!!

Har du vett, så skjønner du også at dette er snakk om ETT individ, ikke alle kvinner.

Har du vett, så skjønner du at det å la din ENE dårlige erfaring gå utover alle andre kvinner, er du som ikke evner å takle situasjonen og dermed kaster dine problemer over på alle andre.

Er det slik at du føler deg bedre, dersom du kan prøve å få noen av oss til å føle oss litt værre?

For om du har det slik, så er DET en kvalitet som er stygg Steinar!!

Jeg har bodd i ett samboerskap med en mann med alkoholproblemer og som stod og så på meg i døra og lurte på hvordan det ville være å DREPE meg mens jeg sov!! Likevel går jeg altså ikke rundt å tror alle menn er splitter pine gale, jeg tillegger ikke min eks' problemer på alle andre mannfolk! Vet du hvorfor? Fordi jeg er så oppegående at jeg vet bedre!

Kan du si det samme?

ALLE har opplevd motgang og vanskeligheter i ett eller annet forhold eller i en sammenheng med forhold, det er likevel IKKE ok å prøve å sparke alle rundt seg kun pga at man selv er sår og de rundt er av samme kjønn som hun som ahr fått deg sår.

Du vil ha en som ikke er ego, vel Steinar, det å kose deg med å sparke rundt deg for å bygge deg selv opp, det ER ego! Du viser en stygg side av deg selv her, innse det og endre på det hvis du ikke trives med å være en navlebeskuende drittsekk!

ja... hva tror du vi har prøvd på de siste hundre-og-ett-eller-annet sidene???

Tror du noen her oppfatter deg som et menneske som ønsker å kommunisere?

Skrevet

Så skal du få se hvor lett det er.

Og jeg fatter faktisk ikke hva ydmykhet har med dette å gjøre? :klø:

OMG :murvegg:

Poenget er jo at du skal slutte å prøve å kommunisere med henne og KOMME DEG VIDERE!

Vær ydmyk, innse at du har tatt vel, rett deg opp i ryggen og kom deg videre!

Skrevet

Når du selv har startet en tråd som spesifikt omhandler en konkret situasjon i livet ditt - hvorfor må du da generalisere? (og skjule deg bak generaliseringen...)

Det er vel det største pisspreike jeg noengang har hørt...

Man kan ikke bli ferdig med en person før den personen er blitt ferdig med seg... Jaha... Og hun nekter å kommuniserer så da får du aldri vite om hun er ferdig.

Steinar!!! Du biter deg selv i halen!!!

Skrevet

OMG :murvegg:

Poenget er jo at du skal slutte å prøve å kommunisere med henne og KOMME DEG VIDERE!

Vær ydmyk, innse at du har tatt vel, rett deg opp i ryggen og kom deg videre!

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ... ja, jeg må nok bare innrømme at jeg har forferdelig vanskelig for å innrømme (overfor meg selv) at jeg har tatt og gjort feil her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...