Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det aller beste er å bli kjent med menn IRL, og ikke fra nettet.

Tror du virkelig på at jeg ikke eksisterer ute IRL? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det finnes golddiggere - men jeg tror vel normalen er at vi ikke er så å utrolig ego og materialistiske.

Hva som er normalen i dagens samfunn kan sikkert diskuteres, men jeg har helt klart et annet inntrykk enn det du har.

Som mange av oss har påpekt gjentatte ganger så klarer vi oss selv økonomisk. Vi tjener egne penger - og dekker våre egne behov. Vårt behov for en mann er noe helt annet enn det du mener er "normalen".

Tja, behovene er i hvert fall rent egoistiske samme hva de måtte være.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Tror du virkelig på at jeg ikke eksisterer ute IRL? ;)

Eh, jo da, men å bli kjent med menn fra nettet som førstestedet for kontakt er ikke heldig, synes jeg.

Men fint om det funker for deg!

Skrevet

Eh, jo da, men å bli kjent med menn fra nettet som førstestedet for kontakt er ikke heldig, synes jeg.

Men fint om det funker for deg!

Funker for meg? Det har ikke funket hittil, men jeg kan ikke se at det skal være umulig.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

For å si det sånn så er jeg ute etter ei dame som ikke er så jævla ego og materialistisk.

Og da har du sikkert rett i at det er noe spesielt utover "normalen".

Ja, da får du lete lenge.

Om en er mann og litt sånn "Fremtiden i våre hender"-type, får en kanskje lete etter damer som ikke er så materialistiske hos "De Grønne", "SV" (de "deler jo godene"), eller hva med å flytte ut i distrikts-Norge til et lite småbruk? Da finner du nok lite materialistiske og lite egoistiske jenter som er medlem i det lokale Røde Kors og som baker boller om søndagene, mens det lokale bygdekvinnelaget heier på sidelinjen.

Skrevet

Dette viser altså at menn også kan være ulike som natt-og-dag.

Så du SKJØNNER det altså?

For i alle andre innlegg så omtaler du dine sannheter som gjengse mann, og at det ikke kommer av at du er du, men at du er mann.

Hadde du virkelig forstått og tatt innover deg at menn også kan være så ulike som natt og dag, hadde du hatt forståelse for at slik du er, er DEG, ikek FORDI du er mann.

Hvordan kan du vite dette? Kjenner du de fleste menn?

Jeg kjenner mange menn, og de andre kvinnene her inne som mener det samme som meg, kjenner mange menn (som jeg ikke kjenner), og det er vel sånn i det lange løp så mange som er uenige med deg, både av kvinner og menn... at jeg tror faktisk alle vi kjenner flere menn en hva du gjør ihvertfall.

og, du har ikke EN gang evnet å svare på om du har venner, så kjenner DU de fleste menn? (og jada, du ER mann, men du er også deg!)

Jeg antar at mye av det jeg føler og tenker som mann også vil gjelde i større eller mindre grad for de fleste andre menn. Fordi jeg altså ER en mann. Noe dere kvinner ikke er.

Men det betyr IKKE at jeg tror at noen annen mann er akkurat som meg.

Jeg er helt unik ;):smoke: hehe

Du antar at det du føler er gjengse for de fleste menn, og at du vet mer om menn en hva kvinner gjør, fordi du ER mann.

På den annen side så vet du jo mer om kvinner en noen av oss her inne som ER kvinner gjør, i ditt hode. .. Du har flere sannheter om kvinner en hva vi kvinnene her inne har, i ditt hode...

du snakker nå så rundt deg selv og opp i taket at det hele begynner å bli rimelig latterlig.

Jada, du ER unik!!! så ikke tro at alle andre menn ER som deg da!!

Du kan ikke BÅDE være unik, OG være som alle andre menn skjønner du, det er selvmotsigende i seg selv Steinar!

For å si det sånn så er jeg ute etter ei dame som ikke er så jævla ego og materialistisk.

Og da har du sikkert rett i at det er noe spesielt utover "normalen".

Neida, det finnes både normale og utenfor normalen kvinner som ikke er jævla ego og materialistiske, men det betyr ikke at de matcher deg av den grunn.

Jeg er lite interessert i materialistiske ting, og setter lett min kjæres beste foran mitt (ingen god kvalitet, jobber med å bli mer egoistisk faktisk, fordi når jeg har det bra, vil min kjære ha det bra), men jeg ville ikke tatt i en som skulle legge seg opp i hvem mine venner var eller hva jeg kledde på meg.

Kontroll-menn får finne seg en nikkedukke, det å være mindre egoistisk betyr ikke at man vil ha en kontrollerende mann. Og det å ikke være materialistisk, betyr ikke at vi tar hva som helst av mannfolk.

Skrevet

Jeg synes dette med "kjønnsroller" er en ganske unyansert diskusjon fra begge sider her.

Jeg vil gjerne betale mine egne regninger, har høyere utdannelse og vil jobbe, er hjemmekjær, er ikke spesielt opptatt av shopping, har mannlige venner, er ikke veldig materalistisk, gjør en frivillig innsats for idealistiske organisasjoner og baker gjerne boller.

Hvor plasserere det meg i denne svart/hvitt-diskusjonen?

Vi kan vel bare være enige om at alle er vi ganske sammensatte og ulike, kanskje?

Det jeg aldri kommer til å bli enig med noen om, er om de påstår at en eventuell ny partner skal være viktigere enn barna. En ny partner skal selvfølgelig repsekteres, bli inkludert og bli hørt - men barna må til syvende og sist komme først. (ref tidligere diskusjoner rundt dette i denne tråden)

Skrevet

Ja, da får du lete lenge.

Om en er mann og litt sånn "Fremtiden i våre hender"-type, får en kanskje lete etter damer som ikke er så materialistiske hos "De Grønne", "SV" (de "deler jo godene"), eller hva med å flytte ut i distrikts-Norge til et lite småbruk? Da finner du nok lite materialistiske og lite egoistiske jenter som er medlem i det lokale Røde Kors og som baker boller om søndagene, mens det lokale bygdekvinnelaget heier på sidelinjen.

hehe Ja, samfunnet er sinnssykt. Men det gjelder vel da å innse hvordan virkeligheten faktisk er, og prøve å finne en balanse i mellom den og hva man ønsker seg og hva man kan akseptere.

Skrevet

Jada, du ER unik!!! så ikke tro at alle andre menn ER som deg da!!

Jeg har aldri hatt noen interesse av å være som alle andre menn :smoke: hehe

Men det er interessant å observere hvordan de ofte fungerer (eller ikke fungerer). Enda mer interessant for meg er det å observere hvordan kvinner ofte fungerer (eller ikke fungerer).

Skrevet

Jeg synes dette med "kjønnsroller" er en ganske unyansert diskusjon fra begge sider her.

Jeg vil gjerne betale mine egne regninger, har høyere utdannelse og vil jobbe, er hjemmekjær, er ikke spesielt opptatt av shopping, har mannlige venner, er ikke veldig materalistisk, gjør en frivillig innsats for idealistiske organisasjoner og baker gjerne boller.

Hvor plasserere det meg i denne svart/hvitt-diskusjonen?

Vi kan vel bare være enige om at alle er vi ganske sammensatte og ulike, kanskje?

Ja, det er åpenbart. Noe som gjør at mye blir vanskeligere med et parforhold. Kinesere er vel ganske like pga deres samfunn, tenker jeg. Lurer på om de da har mye lettere for å finne seg en ferdig tilpasset partner? hehe

Det jeg aldri kommer til å bli enig med noen om, er om de påstår at en eventuell ny partner skal være viktigere enn barna. En ny partner skal selvfølgelig repsekteres, bli inkludert og bli hørt - men barna må til syvende og sist komme først. (ref tidligere diskusjoner rundt dette i denne tråden)

Har noen sagt at en ny partner skal være viktigere enn barna?

Det jeg har klaget på er at barna har 100% prioritet mens jeg får 0% prioritet. Dette er ikke godt nok eller akseptabelt for meg. Naturlig nok.

Skrevet

[quote name='Steinar40' date='23 oktober 2010 - 11:45'

Det jeg har klaget på er at barna har 100% prioritet mens jeg får 0% prioritet. Dette er ikke godt nok eller akseptabelt for meg. Naturlig nok.

Skrevet

Man prioriterer de man bryr seg om vet du. Man prioriterer de man vil prioritere og de man ønsker å tilbringe tid sammen med. De man ikke ønsker å ha i livet sitt de bruker man heller ikke tid og energi på. Hvor vanskelig er det egentlig å forstå?

Selvfølgelig. Det innser jeg også. Og derfor sier jeg at denne oppførselen ifra hennes side ikke er bra nok eller akseptabel for meg.

Skrevet

Selvfølgelig. Det innser jeg også. Og derfor sier jeg at denne oppførselen ifra hennes side ikke er bra nok eller akseptabel for meg.

Grunnen til at hun ikke er bra nok for deg er fordi hun verken er forelsket i deg eller elsker deg. Hvorfor ikke lege henne bak deg. Stenge tråden og kommer deg videre?

Skrevet

Grunnen til at hun ikke er bra nok for deg er fordi hun verken er forelsket i deg eller elsker deg. Hvorfor ikke lege henne bak deg. Stenge tråden og kommer deg videre?

Grunnen er først og fremst at det var umulig å få til noe i praksis, av flere ulike årsaker.

Og jeg kommer til å legge henne bak meg. Prosessen pågår allerede og har delvis pågått lenge. Men noe mer tid vil det ta.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

hehe Ja, samfunnet er sinnssykt. Men det gjelder vel da å innse hvordan virkeligheten faktisk er, og prøve å finne en balanse i mellom den og hva man ønsker seg og hva man kan akseptere.

Så med andre ord er du villig til å flytte ut i distriktene til de bollbakende jentene med røde kinn, de altruistiske skapningene som er medlem i Røde Kors og er besøksvenner, som setter sin mann foran seg selv og som alltid er der for deg - fremfor å klage der du nå bor, over at jentene er så materialistiske og egoistiske?

Du er villig til å handle, og ikke bare prate - det høres flott ut!

Selv må jeg si at forsiden i Dagens Næringsliv fra i dag appellerer mer og mer til meg.

Skrevet

Så med andre ord er du villig til å flytte ut i distriktene til de bollbakende jentene med røde kinn, de altruistiske skapningene som er medlem i Røde Kors og er besøksvenner, som setter sin mann foran seg selv og som alltid er der for deg - fremfor å klage der du nå bor, over at jentene er så materialistiske og egoistiske?

Sette meg foran seg selv er ikke nødvendig, men det å alltid være der for meg, det høres positivt ut :)

Selv må jeg si at forsiden i Dagens Næringsliv fra i dag appellerer mer og mer til meg.

Og da mener du ...?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Og da mener du ...?

Har du ikke sett Dagens utgave av DN?

Førstesideoppslaget handler om den type kvinner du har uttrykt av du ikke liker - for de setter ikke av nok tid til en mann. De jobber, klarer seg selv, er single, rundt 40 - og de får barn: men de har ingen mann.

De representerer den nye type ressurssterker famile, som blir støttet opp om av sine foreldre, søsken, venner og øvrige nettverk: de jobber fullt, tjener bra og får barn - men av ymse grunner har de ingen mann: noen traff aldri noen mann, noen ble 40 og ville ha barn selv om de dessverre ikke hadde noen mann, osv.

Disse kvinnene ville sikkert ha syntes det var kjekt med en mann! Men menn som på film finnes ikke i virkeligheten, og da må man bare våkne opp og starte sine liv, med eller uten en mann.

Du snakker jo mye her på KG om hva du vil ha i en kvinne - men jeg kan ikke huske å ha sett så mye om hva du selv kan bidra med. Kvinner i dag behøver sterke menn som støtter opp på alle plan. Finner man ikke det, går man videre alene. Med barn. Og nye familiekonstellasjoner skapes.

Skrevet (endret)

Har du ikke sett Dagens utgave av DN?

Førstesideoppslaget handler om den type kvinner du har uttrykt av du ikke liker - for de setter ikke av nok tid til en mann. De jobber, klarer seg selv, er single, rundt 40 - og de får barn: men de har ingen mann.

De representerer den nye type ressurssterker famile, som blir støttet opp om av sine foreldre, søsken, venner og øvrige nettverk: de jobber fullt, tjener bra og får barn - men av ymse grunner har de ingen mann: noen traff aldri noen mann, noen ble 40 og ville ha barn selv om de dessverre ikke hadde noen mann, osv.

Disse kvinnene ville sikkert ha syntes det var kjekt med en mann! Men menn som på film finnes ikke i virkeligheten, og da må man bare våkne opp og starte sine liv, med eller uten en mann.

Ja, det er vel her mye av problemet til disse individene ligger, tenker jeg. At de faktisk er så urealistiske at de forventer en mann som på film. Herregud, sier jeg da!

Du snakker jo mye her på KG om hva du vil ha i en kvinne - men jeg kan ikke huske å ha sett så mye om hva du selv kan bidra med. Kvinner i dag behøver sterke menn som støtter opp på alle plan. Finner man ikke det, går man videre alene. Med barn. Og nye familiekonstellasjoner skapes.

Dette blir jo helt selvmotsigende å påstå.

Kvinner behøver altså sterke menn, ellers går de videre alene.

Så hva trenger de da mannen til når de likegodt kan klare seg alene?

Endret av Steinar40
Skrevet

At de faktisk er så urealistiske at de forventer en mann som på film. Herregud, sier jeg da!

Jeg vet ikke om din forventning om en husmor fra 50-tallet er så mye mer realistisk.

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva du mener er realistiske krav Steinar. At hun flytter til andre kanten av landet med barn og langt unna barnas far? At hun ikke har eller kutter ut sine mannlige venner? At hun aksepterer at du må godkjenne bikinien henns?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...