Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

SÅ HVORFOR IKKE SLIPPE TAKET??

Det har jeg gjort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg gjort.

Øh,nei 106 sider tell a different story!

Skrevet

Det har jeg gjort.

Å slippe taket betyr ikke å la døra stå på gløtt.

Skrevet

Problemet er altså at HUN ikke vil kommunisere med MEG!

HUN kan da bare skylde SEG SELV.

Men det er DU som er her på KG og har startet en tolkningssak av dama? Hun koser seg sikkert med barna sine i helgen og tar det med ro og bryr seg kanskje ikke så mye...?

Skrevet

Hun er jo flink med barna og - ikke minst- flink i huset. Kanskje hun også lar ham få være Mannen, mens hun er den milde, snille kvinnen som bekrefter han stereotyper med å be om penger fordi hun - fnise, fnise - er glad i shopping og slikt. Steinar vet nok at sjansen for å finne en slik kvinne igjen er temmelig, temmelig liten. Kanskje han forskrekket har oppdaget at den sjansen har blitt enda mindre når han ser at kvinnene på KG slett ikke er slik.

Med tanke på Steinars vanvittige krav, så kan jeg jo forstå ham også. Det ER ikke mange kvinner i Norge som vil gå med på et slikt samliv han ønsker, og denne kvinnen er nok det nærmeste han kommer på en god stund.

Skrevet (endret)

Å slippe taket betyr ikke å la døra stå på gløtt.

Å slippe taket betyr at jeg ikke tar noen initiativ overfor henne lenger.

Dermed kommer dette til å dø av seg selv hvis ikke hun heller gjør noe med det.

Endret av Steinar40
Skrevet

Men det er DU som er her på KG og har startet en tolkningssak av dama? Hun koser seg sikkert med barna sine i helgen og tar det med ro og bryr seg kanskje ikke så mye...?

Mye mulig. Your guess is as good as mine.

Skrevet (endret)

Hun er jo flink med barna og - ikke minst- flink i huset. Kanskje hun også lar ham få være Mannen, mens hun er den milde, snille kvinnen som bekrefter han stereotyper med å be om penger fordi hun - fnise, fnise - er glad i shopping og slikt. Steinar vet nok at sjansen for å finne en slik kvinne igjen er temmelig, temmelig liten. Kanskje han forskrekket har oppdaget at den sjansen har blitt enda mindre når han ser at kvinnene på KG slett ikke er slik.

For å si det sånn, jeg har i hvert fall fått noen tankevekkere av alle innleggene her ;)

Det er selvfølgelig ingen tvil om at det hadde vært veldig praktisk for meg om hun dama hadde sett lyset og tatt til sunn fornuft. Jeg har ikke brukt så mye tid og krefter på henne fordi jeg syns det var så jævla morsomt! Målet var parforhold og alt annet har bare vært bortkastet tid og krefter.

Med tanke på Steinars vanvittige krav, så kan jeg jo forstå ham også. Det ER ikke mange kvinner i Norge som vil gå med på et slikt samliv han ønsker, og denne kvinnen er nok det nærmeste han kommer på en god stund.

Egentlig har jeg faktisk ingen vanvittige krav som du innbiller deg. Det dere ikke forstår er imidlertid at jeg er mann. Og dere kvinner klarer ikke å forstå en mann og hans behov. Akkurat som at jeg ikke klarer å forstå dere. Noe som er helt naturlig ettersom vi er ulike kjønn.

Endret av Steinar40
Skrevet

Og dere kvinner klarer ikke å forstå en mann og hans behov.

Snodig, da, at jeg er i et svært godt forhold som setter alle dine bastante påstander til skamme. Vi har venner av motsatt kjønn, vi bestemmer ikke hva den andre skal gå kledd i eller hvem de skal prate med, og vi forstår godt hverandres og hverandres behov.

Skrevet

Egentlig har jeg faktisk ingen vanvittige krav som du innbiller deg. Det dere ikke forstår er imidlertid at jeg er mann. Og dere kvinner klarer ikke å forstå en mann og hans behov. Akkurat som at jeg ikke klarer å forstå dere. Noe som er helt naturlig ettersom vi er ulike kjønn.

Igjen prøver du å fortelle deg selv at du ikke har sære krav, men at det bare er å være mann.

Tror du seriøst du er den eneste mannen vi møter i verden? Slik at vi ikke vet om du er normal eller ikke?

Som du kan lese av den andre tråden, så har mange av oss faktisk opptil flere nære mannlige venner, og omgåes (skrekk og gru) menn på en helt normal måte i hverdagen.

Jeg skal ikke si jeg forstår menn på alle områder, men når det kommer til området "vennskap mellom forskjellige kjønn", så er det du krever langt utenfor hva som er normalt i forhold til vanlige menn.

De fleste menn og kvinner har faktisk venner av begge kjønn, og de fleste menn og kvinner aksepterer at en partner beholder disse vennene når de går inn i ett forhold.

Det ER ikke slik at de fleste menn ikke aksepterer at kvinner beholder sine mannlige venner!

Det å i tillegg være helt ærlig på at du anser mennesker flest som ikke tillitsverdige, er heller verken noe du kan kalle normalt eller noe du kan skylde på ditt kjønn for. Det viser også at du antagelig ikke HAR så mange venner selv, verken kvinner eller menn.

Det er ikke å være Mann å ha ett behov for å styre damen sin, det er å være kontrollerende! Noe faktisk ikke de fleste menn ER.

Skrevet (endret)

Snodig, da, at jeg er i et svært godt forhold som setter alle dine bastante påstander til skamme. Vi har venner av motsatt kjønn, vi bestemmer ikke hva den andre skal gå kledd i eller hvem de skal prate med, og vi forstår godt hverandres og hverandres behov.

Jeg vil påstå at du egentlig ikke forstår han heller. Men du har lært deg det du trenger å vite for at du og han skal fungere sammen i praksis.

Og uansett hvor godt du "forstår" denne ene mannen, så betyr det overhodet ikke at du forstår menn på generell basis.

Kvinner og menn er i utgangspunktet ikke like.

Endret av Steinar40
Skrevet

Tull og tøys, Steinar, du vet ingenting om hvor mye eller lite min samboer og jeg forstår hverandre. At du forsøker å påstå bastant om andres liv selv når du blir motsagt er bare patetisk.

Skrevet

Tull og tøys, Steinar, du vet ingenting om hvor mye eller lite min samboer og jeg forstår hverandre. At du forsøker å påstå bastant om andres liv selv når du blir motsagt er bare patetisk.

Selvfølgelig vet jeg ingenting om dere i detalj ettersom jeg ikke kjenner dere ute i virkeligheten.

Men mine påstander på generell basis står fast.

Jeg husker forøvrig godt når hun dama dette egentlig dreier seg om, fortalt meg hvor ulike jeg og hennes ektemann er. Noe hun tydeligvis var overrasket over. Dette viser altså at menn også kan være ulike som natt-og-dag.

Skrevet

Det er ikke å være Mann å ha ett behov for å styre damen sin, det er å være kontrollerende! Noe faktisk ikke de fleste menn ER.

Hvordan kan du vite dette? Kjenner du de fleste menn?

Skrevet

Selvsagt kan menn være ulike, det er jo ingen som har sagt noe annet. Og det er nettopp der du får mye kritikk - du antar at slik du føler og tenker er malen for de fleste menn. Men vår erfaring viser at menn faktisk er veldig ulike - kvinner også. Dermed gjelder nok ikke dine bastante generaliseringer for så mange som du tror.

Skrevet

Selvsagt kan menn være ulike, det er jo ingen som har sagt noe annet. Og det er nettopp der du får mye kritikk - du antar at slik du føler og tenker er malen for de fleste menn. Men vår erfaring viser at menn faktisk er veldig ulike - kvinner også. Dermed gjelder nok ikke dine bastante generaliseringer for så mange som du tror.

Jeg antar at mye av det jeg føler og tenker som mann også vil gjelde i større eller mindre grad for de fleste andre menn. Fordi jeg altså ER en mann. Noe dere kvinner ikke er.

Men det betyr IKKE at jeg tror at noen annen mann er akkurat som meg.

Jeg er helt unik ;):smoke: hehe

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Enig i den analysen!

Samtidig tenker jeg...dette gjelder nok for flere av mennene på KG: de er ute etter noe som er spesielt utover "normalen" - og de samles altså her.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Jeg antar at mye av det jeg føler og tenker som mann også vil gjelde i større eller mindre grad for de fleste andre menn.

Vel, om de andre menn her tier og ikke protesterer på det du sier, må vi jo kunne regne med at de samtykker.

Det i seg selv er jo katastrofalt. På den annen side lar man jo ikke nettfigurer man ikke aner hva/hvem er legge føringer på sitt bilde av menn, det ville bare være trist.

Det aller beste er å bli kjent med menn IRL, og ikke fra nettet.

Men vi kan jo alltids høre hvordan dere menn som har havnet her har det, interessante tilfeller det!

Skrevet

Enig i den analysen!

Samtidig tenker jeg...dette gjelder nok for flere av mennene på KG: de er ute etter noe som er spesielt utover "normalen" - og de samles altså her.

For å si det sånn så er jeg ute etter ei dame som ikke er så jævla ego og materialistisk.

Og da har du sikkert rett i at det er noe spesielt utover "normalen".

Skrevet

For å si det sånn så er jeg ute etter ei dame som ikke er så jævla ego og materialistisk.

Og da har du sikkert rett i at det er noe spesielt utover "normalen".

Klart det finnes golddiggere - men jeg tror vel normalen er at vi ikke er så å utrolig ego og materialistiske.

Som mange av oss har påpekt gjentatte ganger så klarer vi oss selv økonomisk. Vi tjener egne penger - og dekker våre egne behov. Vårt behov for en mann er noe helt annet enn det du mener er "normalen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...