Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du vil ikke ha noen som har null verdi for deg. Greit.

Men hva skal du med en person som du ikke kan være sammen med hvis hun ikke kan endre innstilling og oppførsel?

Klarer du lett å endre din innstilling og oppførsel for å tekkes henne eller andre?

Nei.

Min erfaring er at de eneste menneskene man skal jobbe med når det gjelder å endre innstilling og oppførsel er sine egne (små) barn. Altså fordi man skal oppdra dem.

Voksne mennesker man velger å involvere seg med bør ha innstillingen og oppførselen i orden fra før av. Må du oppdra kjæresten din så har du feil kjæreste for deg.

Ja, dette er sant, men problemet er altså at man aldri kjenner nye fremmede folk godt nok i utgangspunktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette er sant, men problemet er altså at man aldri kjenner nye fremmede folk godt nok i utgangspunktet.

Denne kvinnen har du kjent i åresvis, sier du selv, Steinar.

Skrevet

Man kjenner ingen før man har blitt kjente. Det er poenget.

Og det tar tid.

Gjest Prøvis
Skrevet

Denne kvinnen har du kjent i åresvis, sier du selv, Steinar.

Og derved visste han også at hun var gift, og da hun utro med han så visste han jo enda mer om henne - at hun var en dame som er i stand til å være utro.

Skrevet

Nuvel, DU, Steinar, har gjentatt igjen og igjen at du har kjent denne damen i årevis. Da burde du, for lenge siden sett at dere har ulikt verdisyn, ELLER at dere har likt verdisyn, all den stund dere begge tydeeligvis syns det er greit å pule rundt når den ene er gift, men ikke med den andre.

Skrevet

Og derved visste han også at hun var gift, og da hun utro med han så visste han jo enda mer om henne - at hun var en dame som er i stand til å være utro.

Jupp, og hun vet at han er i stand til å bryte andres ekteskap, så hva vet hun om at han ikke gjør det igjen?

Gjest Prøvis
Skrevet

Jupp, og hun vet at han er i stand til å bryte andres ekteskap, så hva vet hun om at han ikke gjør det igjen?

Ja, sant det.

Skrevet

Meningen min var altså at hun skulle avslutte ekteskapet. Men jeg er ikke henne. Det er problemet.

Skrevet

Meningen min var altså at hun skulle avslutte ekteskapet. Men jeg er ikke henne. Det er problemet.

Hvor mange forhold som er bygget på svik, bedrag, løgner og sex har du sett ha en framtid Steinar? Med noen som man syns er verdiløs, som man egentlig ikke syns er bra nok, med mindre de forandrer seg grunnleggende?

Gjest Eurodice
Skrevet

Hva i alle dager mener du? En fremmed er pr. definisjon en du ikke kjenner. Denne damen er vel ikke noen ny fremmed for deg.

Skrevet

Man kjenner ingen før man har blitt kjente. Det er poenget.

Og det tar tid.

Du kjente henne ikke før dere hadde pult....??? Har du kjent henne i årevis så har du vel fått et visst bilde av hva slags person hun er?

Men når man er tiltrukket av noen så blir det lett å se mellom fingrene når det gjelder ting man ikke liker ved en person?

Hvis det er så, da burde du gå ned fra din høye hest og la være å forlange så mye av folk når det gjelder å følge dine regler.

For det er jo tydelig at det ikke funker i praksis for deg!

Men dine verdier Steinar.

Har du verdier som tilsier at du ikke godtar utroskap da gjelder vel det over hele fjøla og ikke bare at du ikke vil at DIN DAME skal være utro.

Bør du ikke da også være så tro mot dine verdier at du ikke er med på utroskap? For du er jo det når du er den som en gift dame er utro med?

Og hun har vært like utro hun, om ekteskapet avsluttes eller ei!! At hun avsutter ekteskapet fjerner ikke utroskapshandlingen, så du kan ikke unskylde bort det med "meningen var....".

Forlang ingenting av andre som du ikke kan forlange av deg selv.

Og enten så fortsetter du å styre med denne dama (gi henne penger, ligg med henne, hva du vil) eller velger å avslutte: se deg selv i speilet og forlang kun av andre det du klarer å levere selv!

Gjest Prøvis
Skrevet

Og hun avsluttet jo ekteskapet, problemet for deg var bare at hun plutselig ikke var helt klar over om hun ville ha deg lenger og derfor har holdt deg på pinebenken i et år eller mer.

Skrevet

så dersom meningen er å på ett tidspunkt gå ut av ekteskapet, så er det greit verdisyn å være utro?

Det er jo mulig dere har likt verdisyn der, at dere begge synes utroskap er helt ok så lenge man ikke VET helt sikkert om man ønsker å bli i forhold til den man er utro mot.

Man ser en god del verdier hos andre lenge før man bor med dem, at jeg er enig i at man lærer ENDA MER når man bor sammen? helt klart!! Men her har du fint kunnet lære henne å kjenne, du vet flere av hennes verdier dersom du bare klarer å se etter.

- hun er kapabel til utroskap!

- hun setter barna sine først!

- hun tar ikke fem øre for å utnytte andre!

- hun har ingen problemer med å holde flere menn på gress samtidig

og det var sikkert bare ett bittelite knippe VI har lært om denne fremmede dama bare via din informasjon.

Det ble en positiv og tre negative, så langt.

Skrevet

Steinar40 er et troll. Det er herved bevist. "Han" har viklet seg inn i en historie som "han" ikke lenger klarer å følge med på og huske hva "han" har sagt eller ei, og det "han" har sier her krasjer med ting "han" har sagt tidligere i denne og andre tråder.

I'm done... Thank you, and good night! :natti:

Skrevet

Wow... 102 sider! Jeg prøvde å sette meg inn i tråden på side 35 eller hvor det var (syntes det var en lang tråd allerede da), så for å slippe å lese gjennom alle sidene: Har hun fått penger og har han fått samtalen sin??

Skrevet

Wow... 102 sider! Jeg prøvde å sette meg inn i tråden på side 35 eller hvor det var (syntes det var en lang tråd allerede da), så for å slippe å lese gjennom alle sidene: Har hun fått penger og har han fått samtalen sin??

Kosis, JA, og NEI. :ler:

Skrevet

Kosis, JA, og NEI. :ler:

:vinke:

Takk Kate, da vet jeg det viktigste og slipper tråle meg gjennom hele lange tråden! :ler:

Skrevet

Nei, hun har ikke fått noen penger!

Og vi har pratet litt. Underbevisstheten jobber med saken.

Skrevet

Men når man er tiltrukket av noen så blir det lett å se mellom fingrene når det gjelder ting man ikke liker ved en person?

Jeg ser ikke i mellom fingrene med noe som helst.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du ønsker en dame med samme verdier som deg selv så blir det litt dumt å velge ei dame som har helt motsatte verdier, ei dame som er utro, som snylter, som lyver.

Kall meg gjerne tett ... men ...

Har denne damen motsatte verdier av Steinar ...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...