Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:jolie:

Har du tungt for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer man ikke å kommunisere åpent og greit så er det bare å legge inn årene med en gang. Før det er for sent.

Burde du ikke ta ditt eget råd litt mer seriøst? :klø: Når tenker du at det er for sent?

Skrevet (endret)

Burde du ikke ta ditt eget råd litt mer seriøst? :klø: Når tenker du at det er for sent?

I mitt tilfelle var det for sent for flere år siden.

Når følelsene kommer så er det for sent.

Og et av de store "problemene" var at praten (kommunikasjonen) den gangen gikk så altfor lett. Når det ikke var noen vanskelige og alvorlige temaer. Sånn er det fortsatt. Altså når vi ikke prater om problemene.

Endret av Steinar40
Gjest Blondie65
Skrevet

Joa, høres ikke ufornuftig ut det.

Problemet kan imidlertid fort være at "opposites attract".

Det kan være "opposites" på mange andre felt - men ikke på verdisyn. Ikke på vilkår. Jeg har dessverre en viss erfaring på det området, og for å si det slik: heller evig singel enn å gjøre den tabben igjen.

Gjest Blondie65
Skrevet

Verdier og regler er to sider av samme sak.

Nei det er det slett ikke Steinar. Har man likt verdisyn trenger man ikke en haug med regler om ditt eller datt.

Skrevet

I mitt tilfelle var det for sent for flere år siden.

Når følelsene kommer så er det for sent.

Og et av de store "problemene" var at praten (kommunikasjonen) den gangen gikk så altfor lett. Når det ikke var noen vanskelige og alvorlige temaer. Sånn er det fortsatt. Altså når vi ikke prater om problemene.

Du har altså følelser for en som er verdiløs for deg?

Gjest Blondie65
Skrevet

Ja forstå det den som kan!

:riste:

Skrevet

Det kan være "opposites" på mange andre felt - men ikke på verdisyn. Ikke på vilkår. Jeg har dessverre en viss erfaring på det området, og for å si det slik: heller evig singel enn å gjøre den tabben igjen.

Ja, jeg må bare si meg helt enig med deg i dette.

Skrevet

Forsåvidt. Men jeg jobber seriøst med saken.

Skrevet

Forsåvidt. Men jeg jobber seriøst med saken.

Det er slitsomt å grave sin egen grav!

Skrevet (endret)

Herregud da CeeCee, nå er du bare vanskelig, man har da Skype og mobiltelefoner! :klaske:

Dumme meg! Burde jo forstå at barna selvsagt synes det er nok å treffe pappa bare i feriene, sålenge de får snakket sammen på tlf og Skype av og til utenom...!

:klaske::klaske::klaske:

Edit: Utilgivelig skrivefeil.. Trøtt altså!

Endret av CeeCee
Skrevet

Hun er en elendig representant for det kvinnelige kjønn.

Nuvel, Steinar er vel neppe noe prakteksemplar av den mannlige arten, heller.

Skrevet

Ja nettopp!

Man kan ikke få alt her i livet. Mennesker som verken snylter eller holder en passe mengde menn på gress og samtidig ikke har en eneste venn av feil kjønn ... og som i tillegg er MER enn bra nok, aller helst barnløs ... og som bor eller er villig å bo i ytre gokk ...

Well said!

Skrevet

Jeg skal IKKE ha noen som har null verdi for meg.

Det har hele tiden vært en forutsetning at hun endrer sin innstilling og oppførsel.

Øh? DU har sagt at hun er verdiløs, du har også sagt det om andre mennesker. Du kaster rundt deg med ord og fraser du ikke forstår hva betyr, ei heller effekten av.

Skrevet

Dumme meg! Burde jo forstå at barna selvsagt synes det er nok å treffe pappa bare i feriene, sålenge de får snakket sammen på tlf og Skype av og til utenom...!

:klaske::klaske::klaske:

Edit: Utilgivelig skrivefeil.. Trøtt altså!

Se så, du kommer deg! :nigo:

Gjest Prøvis
Skrevet

Jepp. Men reglene må lages i fellesskap, ikke dikteres av en part. Det er da partene er likeverdige i et forhold. Og det er utrolig vanskelig å lage regler i fellesskap, hvis partene ikke deler grunnleggende verdier, moral og synspunkter på de viktige tingene. Hva en synes er de viktige tingene, er opp til hver enkelt å definere. Det er her ordtaket "choose your battles" kommer inn.

Skal den ene parten diktere reglene, og den andre konsekvent føye seg, kan vi nok alle spå et kort, stormfullt forhold ispedd utroskap og øvrige tillitsbrudd.

Just presis, derfor velger man gjerne en kjæreste som deler de grunnleggende verdiene, moralen og synspunktene på de viktige tingene i livet.

Gjest Prøvis
Skrevet (endret)

Det har hele tiden vært en forutsetning at hun endrer sin innstilling og oppførsel.

Og det er vel her motsetninger tiltrekker hverandre kommer inn for deg, siden du valgte en dame som allerede var opptatt og som brøt ut av ekteskapet på grunnlag av utroskapen med deg. Og som "glemte" å fortelle mannen hvorfor hun brøt ut av ekteskapet, eller kanskje vi skal kalle en spade for en spade og si at hun faktisk løy for ektemannen om hvorfor hun gikk ut av ekteskapet?

Hadde du gjort som Blondie og flere andre av oss sier med å velge ei som har samme verdisyn som deg selv så hadde du ikke sittet i denne situasjonen.

Du er veldig opptatt av at damer som er i forhold ikke skal ha mannlige venner for da er det en risiko for at hun og den mannlige vennen blir elskere etter en tid. Og som jeg har forstått så hadde du kjent både kvinnen og ektemannen lenge, så du har da vært den mannlige vennen i dette tilfellet og hun var jo utro med deg så da forstår jeg hvorfor du ikke vil at hun skal ha mannlige venner - for på seg selv så kjenner man andre. Og det er vel kanskje der uttrykket hykler passer inn.

Hvis du ønsker en dame med samme verdier som deg selv så blir det litt dumt å velge ei dame som har helt motsatte verdier, ei dame som er utro, som snylter, som lyver.

Endret av Prøvis
Skrevet (endret)

Men selvfølgelig vil jeg ikke ha noen som har null verdi for meg.

Hva skal jeg med henne til da?

Du vil ikke ha noen som har null verdi for deg. Greit.

Men hva skal du med en person som du ikke kan være sammen med hvis hun ikke kan endre innstilling og oppførsel?

Klarer du lett å endre din innstilling og oppførsel for å tekkes henne eller andre?

Min erfaring er at de eneste menneskene man skal jobbe med når det gjelder å endre innstilling og oppførsel er sine egne (små) barn. Altså fordi man skal oppdra dem.

Voksne mennesker man velger å involvere seg med bør ha innstillingen og oppførselen i orden fra før av. Må du oppdra kjæresten din så har du feil kjæreste for deg.

Endret av Lizzee
Skrevet

Og det er vel her motsetninger tiltrekker hverandre kommer inn for deg, siden du valgte en dame som allerede var opptatt og som brøt ut av ekteskapet på grunnlag av utroskapen med deg. Og som "glemte" å fortelle mannen hvorfor hun brøt ut av ekteskapet, eller kanskje vi skal kalle en spade for en spade og si at hun faktisk løy for ektemannen om hvorfor hun gikk ut av ekteskapet?

Hadde du gjort som Blondie og flere andre av oss sier med å velge ei som har samme verdisyn som deg selv så hadde du ikke sittet i denne situasjonen.

Du er veldig opptatt av at damer som er i forhold ikke skal ha mannlige venner for da er det en risiko for at hun og den mannlige vennen blir elskere etter en tid. Og som jeg har forstått så hadde du kjent både kvinnen og ektemannen lenge, så du har da vært den mannlige vennen i dette tilfellet og hun var jo utro med deg så da forstår jeg hvorfor du ikke vil at hun skal ha mannlige venner - for på seg selv så kjenner man andre. Og det er vel kanskje der uttrykket hykler passer inn.

Hva man tidligere faktisk har sett og opplevd selv får selvfølgelig en meget stor betydning når det gjelder forventninger til andre folk også.

Hvis du ønsker en dame med samme verdier som deg selv så blir det litt dumt å velge ei dame som har helt motsatte verdier, ei dame som er utro, som snylter, som lyver.

Ja, det kan du godt si, men problemet er altså at man ikke kan vite dette i detalj før man har blitt meget godt kjent. Det er ikke for ikkenoe at man sier at du kjenner ingen før du bor i sammen med vedkommende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...