AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #1981 Skrevet 19. oktober 2010 Hadde du sett det jeg har sett, og visst det jeg vet, så hadde du ikke påstått at hennes oppførsel er helt normal. Så hva er det du har sett og vet som du ikke har delt med oss her?
Gjest Blondie65 Skrevet 19. oktober 2010 #1982 Skrevet 19. oktober 2010 Tror ikke de finnes. Vi ikke snyltende damer har ofte venner. Ja nettopp! Man kan ikke få alt her i livet. Mennesker som verken snylter eller holder en passe mengde menn på gress og samtidig ikke har en eneste venn av feil kjønn ... og som i tillegg er MER enn bra nok, aller helst barnløs ... og som bor eller er villig å bo i ytre gokk ...
Gjest Blondie65 Skrevet 19. oktober 2010 #1983 Skrevet 19. oktober 2010 *hjelper til slik at tråden kan få bli 100 sider* Gratulerer!
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #1984 Skrevet 19. oktober 2010 Ja nettopp! Man kan ikke få alt her i livet. Mennesker som verken snylter eller holder en passe mengde menn på gress og samtidig ikke har en eneste venn av feil kjønn ... og som i tillegg er MER enn bra nok, aller helst barnløs ... og som bor eller er villig å bo i ytre gokk ... Hva kan man forvente å få i følge deg da? Ei som puster kanskje, eller er det også for mye forlangt?
Krill Skrevet 19. oktober 2010 #1985 Skrevet 19. oktober 2010 Krill vil bare sett sit fotavtrykk på side 100!! "Krill was here! "
Gjest Eurodice Skrevet 19. oktober 2010 #1986 Skrevet 19. oktober 2010 Hva kan man forvente å få i følge deg da? Ei som puster kanskje, eller er det også for mye forlangt? Det blir nok ingen slutt på denne historien før en av dere ikke puster mer .
Gjest Blondie65 Skrevet 19. oktober 2010 #1987 Skrevet 19. oktober 2010 Hva kan man forvente å få i følge deg da? Ei som puster kanskje, eller er det også for mye forlangt? Å gid, glemte jeg ironiflagget? Det er ikke meg som stiller lave krav Steinar - det er du det. Dvs. damen kan i utgangspunktet formes til noe bra fra omtrent null i felles interesser, felles mål og felles verdi og mening. Men forutsetningen er altså at hun lar deg inspisere klesvalg, jager sine feile venner åt skogen og ellers bøyer seg for din vilje. Du på din side er villig til å kaste bort svært mye både penger og tid for å finne ut om damen lar seg bestikke til å bli bra nok.
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #1988 Skrevet 19. oktober 2010 Å gid, glemte jeg ironiflagget? Det er ikke meg som stiller lave krav Steinar - det er du det. Dvs. damen kan i utgangspunktet formes til noe bra fra omtrent null i felles interesser, felles mål og felles verdi og mening. Men forutsetningen er altså at hun lar deg inspisere klesvalg, jager sine feile venner åt skogen og ellers bøyer seg for din vilje. Du på din side er villig til å kaste bort svært mye både penger og tid for å finne ut om damen lar seg bestikke til å bli bra nok. Tror du virkelig på at du kommer til å finne noen som passer deg hånd i hanske? Dream on, sier jeg da! Begge må alltid tilpasse seg hverandre. Spørsmålet er bare om man klarer det eller ikke.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. oktober 2010 #1989 Skrevet 19. oktober 2010 Tror du virkelig på at du kommer til å finne noen som passer deg hånd i hanske? Dream on, sier jeg da! Begge må alltid tilpasse seg hverandre. Spørsmålet er bare om man klarer det eller ikke. Men jeg begynner altså med en som har samme verdisyn som meg selv. Noe annet er helt utenkelig. Dermed unngår jeg en som svindler meg eller er utro siden dette er ting jeg ikke ville tolerert selv. Noe å tenke på, Steinar?
Krill Skrevet 19. oktober 2010 #1990 Skrevet 19. oktober 2010 Begge må alltid tilpasse seg hverandre. Spørsmålet er bare om man klarer det eller ikke. Js, spørsmålet er jo om DU klarer å tilpasse deg.. Du som har så mange regler....
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #1991 Skrevet 19. oktober 2010 Men jeg begynner altså med en som har samme verdisyn som meg selv. Noe annet er helt utenkelig. Dermed unngår jeg en som svindler meg eller er utro siden dette er ting jeg ikke ville tolerert selv. Noe å tenke på, Steinar? Joa, høres ikke ufornuftig ut det. Problemet kan imidlertid fort være at "opposites attract".
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #1992 Skrevet 19. oktober 2010 Js, spørsmålet er jo om DU klarer å tilpasse deg.. Du som har så mange regler.... Regler må man ha. Ellers blir det kaos.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #1993 Skrevet 19. oktober 2010 Regler må man ha. Ellers blir det kaos. Regler er altså viktigere enn verdier. Så lenge hun føler klesskoden din og dine sosiale rammer, kan hun være så kravstor, respektløs og VERDILØS hun bare vil? Du vil gjerne ha en som har null verdi for deg så lenge hun går i riktig bikini?
QueenPenelope Skrevet 19. oktober 2010 #1994 Skrevet 19. oktober 2010 Regler må man ha. Ellers blir det kaos. Jepp. Men reglene må lages i fellesskap, ikke dikteres av en part. Det er da partene er likeverdige i et forhold. Og det er utrolig vanskelig å lage regler i fellesskap, hvis partene ikke deler grunnleggende verdier, moral og synspunkter på de viktige tingene. Hva en synes er de viktige tingene, er opp til hver enkelt å definere. Det er her ordtaket "choose your battles" kommer inn. Skal den ene parten diktere reglene, og den andre konsekvent føye seg, kan vi nok alle spå et kort, stormfullt forhold ispedd utroskap og øvrige tillitsbrudd.
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #1995 Skrevet 19. oktober 2010 Regler er altså viktigere enn verdier. Så lenge hun føler klesskoden din og dine sosiale rammer, kan hun være så kravstor, respektløs og VERDILØS hun bare vil? Du vil gjerne ha en som har null verdi for deg så lenge hun går i riktig bikini? Verdier og regler er to sider av samme sak. Men selvfølgelig vil jeg ikke ha noen som har null verdi for meg. Hva skal jeg med henne til da?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #1996 Skrevet 19. oktober 2010 Verdier og regler er to sider av samme sak. Men selvfølgelig vil jeg ikke ha noen som har null verdi for meg. Hva skal jeg med henne til da? Samme lurer jeg og samtlige som har vært innom tråden på
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #1997 Skrevet 19. oktober 2010 Jepp. Men reglene må lages i fellesskap, ikke dikteres av en part. Det er da partene er likeverdige i et forhold. Og det er utrolig vanskelig å lage regler i fellesskap, hvis partene ikke deler grunnleggende verdier, moral og synspunkter på de viktige tingene. Hva en synes er de viktige tingene, er opp til hver enkelt å definere. Det er her ordtaket "choose your battles" kommer inn. Skal den ene parten diktere reglene, og den andre konsekvent føye seg, kan vi nok alle spå et kort, stormfullt forhold ispedd utroskap og øvrige tillitsbrudd. Ja, det er forøvrig her den berømte kommunikasjonen kommer inn i bildet. Klarer man ikke å kommunisere åpent og greit så er det bare å legge inn årene med en gang. Før det er for sent.
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #1998 Skrevet 19. oktober 2010 Samme lurer jeg og samtlige som har vært innom tråden på Jeg skal IKKE ha noen som har null verdi for meg. Det har hele tiden vært en forutsetning at hun endrer sin innstilling og oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #1999 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg skal IKKE ha noen som har null verdi for meg. Det har hele tiden vært en forutsetning at hun endrer sin innstilling og oppførsel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå