Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Ikke mange dagene igjen før du er sikker nå da, på lørdag har det vel gått 14 dager? Jeg hadde vært sikker for lenge siden at dette ikke var noe å bruke tid på, men der er vi tydeligvis forskjellig.

Blir det nå stilt i fra hennes side så er jeg sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Klart det er oss! Vi er jo nevrotikere fordi vi er kvinner. Steinar er jo en fornuftig mann som ikke flyr fra den ene blomsten til den andre. I motsetning til oss som både drar på ferie og spiller musikk. Og oppfører oss som frivoløse singlere.

Steinar gidder ikke å fly, han sitter stille og venter på å bli bestøvet (metaforisk) :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Dersom jeg hadde sendt en sms til en jeg følte litt for og spurte hvordan det gikk med ham og han ikke svarte, så hadde jeg aldri i verden sendt en ny sms. Fordi jeg hadde tenkt at det var påtrengende. Det hadde ikke hatt noen verdens ting med mine følelser å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, (og nå må du bruke fantasien din, for dette er en hypotetisk situasjon)

Dersom du hadde møtt deg selv nå som 10-åring, og 10-årige Steinar hadde spurt, "hvis du fikk leve livet på nytt, hva ville du gjort annerledes?"

Jeg velger å leve livet mitt sånn, og fokusere sånn at om jeg hadde møtt 10-år gamle Kate, så ville jeg sagt: "Jeg ville ikke gjort noe annerledes, søte deg, for det du opplever vil gjøre deg til den du er, og den du er er det beste du kan være!"

Det jeg ikke forstår med deg, Steinar, er at du da bruker livet ditt på å vente. Du er passiv og inaktiv. Blir det bra av det?

Ja, det er en veldig hypotetisk situasjon.

Om livet blir bra av å vente og være passiv?

Akkurat nå er det helt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ja, det er en veldig hypotetisk situasjon.

Om livet blir bra av å vente og være passiv?

Akkurat nå er det helt nødvendig.

Akkurat nå? Du har da vært passiv hele det siste året. Jeg vet ikke om det skal kalles tålmodighet eller inertia, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min anbefaling er derfor å svare kort, men høflig. Og deretter se hva hun gjør.

Ja, under normale omstendigheter er jeg enig med deg.

Problemet er bare at dette ikke funker med denne dama.

Da tror hun nemlig at alt bare skal fortsette som tidligere.

Dvs. at hun bare kan fortsette å komme med mer tomt prat og kaste bort (min) tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå? Du har da vært passiv hele det siste året. Jeg vet ikke om det skal kalles tålmodighet eller inertia, jeg.

Det er ikke lett å være så veldig aktiv i en annen persons separasjonsperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha HA!

Det var jo det jeg nettopp sa - en lyd fra henne så er du på kroken igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha HA!

Det var jo det jeg nettopp sa - en lyd fra henne så er du på kroken igjen :ler:

Feil. Som sagt, hun skal nå virkelig få slite for å få komme tilbake i det gode selskap.

Hun må i så fall være villig til å endre både innstilling og oppførsel. Og ikke minst kommunisere skikkelig med meg. Snarest.

Men jeg skal tro på det når jeg ser (hører) det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å være så veldig aktiv i en annen persons separasjonsperiode.

Jo, det er det. Millioner av folk har sin separasjonsperiode nå likevel er jeg aktiv og lever et normalt liv. Denne dama er ikke en viktig del av livet ditt. Hun utnytter deg og du lar deg lure. Kom deg videre! Ikke svar henne. Slett nummeret hennes og se deg aldri tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er du sikker, da? Hvis du ikke hører fra henne i løpet av uken? En måned, ett år?

Ut fra hva du forteller, er det ikke du som kontrollerer ditt eget liv, det har du overlatt til henne. Ultimatumet ditt er uten kraft hvis hun ikke anser at hun har noe å tape.

Jeg synes det å ikke svare er dumt. Svarer du henne "Vi har ikke noe mer å snakke om." (og kun det), har du satt punktum nå og tatt kontrollen igjen. Så lenge du venter og ser hvordan det går, har du ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å ikke svare er dumt. Svarer du henne "Vi har ikke noe mer å snakke om." (og kun det), har du satt punktum nå og tatt kontrollen igjen. Så lenge du venter og ser hvordan det går, har du ikke det.

God forslag. Han bør ende det hele for å finne ro i sjelen selv. Si at du har tenkt og at du har kommet frem til at det beste er at dere ikke har kontakt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer han aldri til å gjøre - selv om det hadde vært fornuftig.

Han kommer til å gi dama sjanse på sjanse til å bevise at hun er bra nok - for han vil ikke innse at han selv er ansvarlig for sitt eget liv.

Nå kan han skylde på henne at hun ikke har bevist noe ennå, og det er grunn til å vente - og dermed slipper han å gå ut i den store farlige verden og forholde seg til ekte mennesker. En kanskjekunneblibranokdame 80 mil unna er trygt og godt.

Endret av LilleBille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God forslag. Han bør ende det hele for å finne ro i sjelen selv. Si at du har tenkt og at du har kommet frem til at det beste er at dere ikke har kontakt lenger.

Dette har altså blitt et problem fordi hun nekter å prate med meg.

Men det kan kanskje være like greit å gi beskjed via en SMS istedet for å bare ignorere henne helt.

F.eks; "Jeg har tenkt, og ettersom du ikke vil eller klarer å prate med meg for å finne en løsning, så er det beste at vi nå går hver vår vei videre i livet og ikke har kontakt lenger."

Noen kommentarer til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har altså blitt et problem fordi hun nekter å prate med meg.

Men det kan kanskje være like greit å gi beskjed via en SMS istedet for å bare ignorere henne helt.

F.eks; "Jeg har tenkt, og ettersom du ikke vil eller klarer å prate med meg for å finne en løsning, så er det beste at vi nå går hver vår vei videre i livet og ikke har kontakt lenger."

Noen kommentarer til dette?

Så hun kan svare "Jo, jeg vil snakke om det men ikke akkurat nå" og så har du det gående igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heller mer mot: "Du vet hva jeg ønsker av deg og når jeg ser du ikke kan gi meg det har jeg ikke noe mer å snakke med deg om. Vennligst ikke kontakt meg igjen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun kan svare "Jo, jeg vil snakke om det men ikke akkurat nå" og så har du det gående igjen?

Ja, men svarer hun det så vet jeg i hvert fall at det bare er mer tomt pissprat.

Og da kunne jeg svare; "Glem det. Vi har åpenbart ingenting mer å prate om."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mer mot: "Du vet hva jeg ønsker av deg og når jeg ser du ikke kan gi meg det har jeg ikke noe mer å snakke med deg om. Vennligst ikke kontakt meg igjen"

Ja, jeg liker det du skriver her. Virker klart og konsist i mine øyne. Skal tenke litt mer på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...