Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

Hun er altså IKKE et "sikkert kort", pga sin innstilling og oppførsel. Riskene føles altfor store.

Og hva tror du hun føler om en mann som ikke vil ofre noe for henne, annet enn penger. OG ser på hennes barn som et avhengighetsproblem, som forventer at etter at hun har rykket ut av trygge familierammer, også skal ta med seg barna 80 mil bort far og miljøet de bor i.

Lurer du i det hele tatt på hvorfor hun betviler deg og ditt og hennes forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er like uklar du som denne damen. Hva betyr dette i klartekst, få til noe fornuftig? Jeg har ikke en eneste gang sett du har skrevet noe om kjærlighet mellom dere. Du har nevnt flere ganger at hun er ustadig, vinglete, psykisk svak. Det jeg tror, er at du har presset henne, eller at hun har følt seg presset av deg, til å ta ut separasjon og flytte for seg selv. Hun har ikke gjort dette av egen, fri vilje. Hennes mann vet heller ikke om dere, skriver du.

Jeg stilte deg noen spørsmål i en privat mail for lenge siden,som jeg ikke ville stille i et åpent forum, for å få en klarere oppfatning av denne saken. Du oppretter selv tråder og må forvente spørsmål og kommentarer.

Ellers er jeg enig med de andre som har fulgt deg så langt, at damen ikke er interessert i deg lenger. Man må kanskje være kvinne for å begripe noe så opplagt.

Det å leve i sammen i gjensidig kjærlighet - i praksis - betyr å få til noe fornuftig. Alt annet vil være ufornuftig.

Og det er altså det jeg skal finne ut nå, hvor interessert hun egentlig er. Jeg vil IKKE ha noen som ikke vil ha meg. Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva tror du hun føler om en mann som ikke vil ofre noe for henne, annet enn penger. OG ser på hennes barn som et avhengighetsproblem, som forventer at etter at hun har rykket ut av trygge familierammer, også skal ta med seg barna 80 mil bort far og miljøet de bor i.

Lurer du i det hele tatt på hvorfor hun betviler deg og ditt og hennes forhold?

Jeg ser alle disse problemene, men jeg ser ikke hvorfor hun ikke er villig til å prate åpent og skikkelig om det med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil IKKE ha noen som ikke vil ha meg. Selvfølgelig.

Stikk fingeren i jorda og innse at hun IKKE vil ha DEG.

Det har jo vært tydelig gjennom måten hennes å være på lenge.

Hun vil muligens ha noe du kan bidra med (penger og tilbedelse) - men ut fra alt du skriver vil hun ikke ha deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sagt hun ikke vil flytte... Det er vel tydelig nok?

Hun har sagt hun ikke vil flytte "nå". Dermed er det IKKE klart nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikk fingeren i jorda og innse at hun IKKE vil ha DEG.

Det har jo vært tydelig gjennom måten hennes å være på lenge.

Hun vil muligens ha noe du kan bidra med (penger og tilbedelse) - men ut fra alt du skriver vil hun ikke ha deg.

Av meg får hun ingenting lenger. Dermed får jeg snart se hvor interessert hun egentlig er. Som nå er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Dersom man er konfliktsky, har beslutningsvegring og lider av kommunikasjonsproblemer kan det godt være at klare og entydige beskjeder er rene kjære utopien. Spesielt også hvis en egentlig ikke vil såre noen. Så da svarer man mildt og tvetydig og håper motparten tar hintet.

Når motparten dessverre ikke tar et hint, sliter med å forstå det som står mellom linjene og generelt ikke evner å forstå at man må følge opp med tilleggsspørsmål da har man et mareritt av en "never ending story" der begge partene taler sitt klare språk (som dessverre likegodt kunne vært hhv gresk og kinesisk for den andre part (ganske tydelig bevist med tittelen på denne snart 40 sider lange tråden: Tolkningsspørsmål)) og der begge har sløst med både pusten og tiden.

Ingen er villig til å sette opp flagget der det står "slutt" på fordi begge har et ønske om at den andre skal gjøre det. Slik blir dette en årelang føljetong. Og ingen har det godt i dette, mens begge har det vondt.

Og damen har da bevist så til de grader - entydig - at hun ikke klarer å avslutte et påbegynt løp: hva med ekteskapet som hun er/er ikke på vei tilbake til? Denne damen trenger en ledende hånd som stiller ledende spørsmål som kun kan gi Ja / Nei svar. Og hvis hun fremdeles ikke klarer å tvære ut et klart svar, så må man faktisk bare gå videre. Man kan ikke fortsette med ubesluttsomhet i år ut og inn.

Hva gjør man når man ikke aksepterer tolkens svar? Dreper tolken? Fortsetter å snakke kinesisk i håp om at damen som kun snakker gresk skal forstå det?

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sagt hun ikke vil flytte "nå". Dermed er det IKKE klart nok.

Som kvinne, som menneske og som et kommuniserende menneske betyr det NEI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sikkert prøvd på dette mange ganger, men hun har en syklig evne til å komme med mer tomt prat, eller rett og slett nekte å prate.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man er konfliktsky, har beslutningsvegring og lider av kommunikasjonsproblemer kan det godt være at klare og entydige beskjeder er rene kjære utopien. Spesielt også hvis en egentlig ikke vil såre noen. Så da svarer man mildt og tvetydig og håper motparten tar hintet.

Når motparten dessverre ikke tar et hint, sliter med å forstå det som står mellom linjene og generelt ikke evner å forstå at man må følge opp med tilleggsspørsmål da har man et mareritt av en "never ending story" der begge partene taler sitt klare språk (som dessverre likegodt kunne vært hhv gresk og kinesisk for den andre part (ganske tydelig bevist med tittelen på denne snart 40 sider lange tråden: Tolkningsspørsmål)) og der begge har sløst med både pusten og tiden.

Ingen er villig til å sette opp flagget der det står "slutt" på fordi begge har et ønske om at den andre skal gjøre det. Slik blir dette en årelang føljetong. Og ingen har det godt i dette, mens begge har det vondt.

Og damen har da bevist så til de grader - entydig - at hun ikke klarer å avslutte et påbegynt løp: hva med ekteskapet som hun er/er ikke på vei tilbake til? Denne damen trenger en ledende hånd som stiller ledende spørsmål som kun kan gi Ja / Nei svar. Og hvis hun fremdeles ikke klarer å tvære ut et klart svar, så må man faktisk bare gå videre. Man kan ikke fortsette med ubesluttsomhet i år ut og inn.

Hva gjør man når man ikke aksepterer tolkens svar? Dreper tolken? Fortsetter å snakke kinesisk i håp om at damen som kun snakker gresk skal forstå det?

Joda, det kan sikkert fort bli gresk vs kinesisk mellom to parter.

Men da finnes det i hvert fall en slags kommunikasjon å jobbe med. I dette tilfellet har det vært betydelig mer ekstremt det seneste året, fordi når jeg har kommet innpå vanskelige områder for henne, så har hennes standard-oppførsel vært å si; "Jeg orker ikke å prate om det.".

Da er det ikke lett lenger kan jeg love deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne, som menneske og som et kommuniserende menneske betyr det NEI

Hvis du virkelig mener at dette er å kommunisere, så kan jeg bare anbefale deg å tenke deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig mener at dette er å kommunisere, så kan jeg bare anbefale deg å tenke deg om.

Det er ikke alt man trenger å si med ord. Av og til er det det man ikke sier som betyr noe, og handlinger (eller mangel på handlinger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alt man trenger å si med ord. Av og til er det det man ikke sier som betyr noe, og handlinger (eller mangel på handlinger)

Ja, det stemmer. Men tomt prat kan være veldig vanskelig å forholde seg til, når man håper på det beste.

I utgangspunktet vil man altså tro at den andre personen mener det hun (eller han) sier. For hvis ikke, så blir livet veldig vanskelig.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Øh. Jo, det er jo nettopp det det er. Da går man sin vei, og ser seg ikke tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Joda, det kan sikkert fort bli gresk vs kinesisk mellom to parter.

Men da finnes det i hvert fall en slags kommunikasjon å jobbe med. I dette tilfellet har det vært betydelig mer ekstremt det seneste året, fordi når jeg har kommet innpå vanskelige områder for henne, så har hennes standard-oppførsel vært å si; "Jeg orker ikke å prate om det.".

Jo det er det. Da sier man: jeg tar din manglende vilje til kommunikasjon om dette som en avvisning og avslutter herved forholdet for jeg kan ikke leve i uvisse lenger.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øh. Jo, det er jo nettopp det det er. Da går man sin vei, og ser seg ikke tilbake.

Ja, man gjør det, før eller senere. Men inntil man går videre, så er det ikke lett faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja, man gjør det, før eller senere. Men inntil man går videre, så er det ikke lett faktisk.

Heller før en senere, er du ikke enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Man gjør det med én gang, og ikke "før eller senere".

At det ikke er lett, skjønner jeg jo. Det er allikevel det eneste rette å gjøre, så da får man bare stålsette seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er det. Da sier man: jeg tar din manglende vilje til kommunikasjon om dette som en avvisning og avslutter herved forholdet for jeg kan ikke leve i uvisse lenger.

Ja, man gjør som sagt det, før eller senere. Men at folk skal være så håpløse er virkelig for jævli. For meg er det helt ubegripelig at det ikke engang går an å kommunisere. Jeg forstår det når man ikke kan fordra den andre personen, men ikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...