Steinar40 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #541 Del Skrevet 14. august 2010 Fant ikke ut noe som helst, annet enn at h*n verken ville eller kunne forandre seg, og at jeg aldri kom til få ordentlig "tak i" personen. Tok lang, lang tid å komme til det punktet at jeg klarte å bestemme meg for at nok var nok, og slette alle numre og epostadresser og alt jeg hadde, men jeg har ikke angret et sekund på det etterpå! Du kan få det så mye bedre med en annen person! Eller alene, for den saks skyld. Det beste du kan gjøre er å slette alle "spor" etter henne og gjerne blokkere nummeret hennes også. Ha det jævlig (?) en stund og få det mye bedre etterpå... Man må nok ha opplevd en slik situasjon selv for å kunne forstå hvordan en slik oppførsel påvirker en. Manglende kommunikasjon gjør at absolutt alt blir mye vanskeligere. Og hvorfor hun alltid kontakter meg etter en periode når jeg har vært stille, er derfor veldig vanskelig å vite. Kanskje vil hun bare at jeg skal kutte henne ut, fordi at hun da kan føle at alt sammen var min feil, og at hun ikke kunne noe for det som skjedde. Det skulle ikke forundret meg mye om det er slik. Det er alltid mer behagelig å kunne skylde på den andre. Og du har i hvert fall helt rett i at jeg får det mye bedre uten dette surret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 14. august 2010 #542 Del Skrevet 14. august 2010 Steinar: Ett råd: (Og et sabla godt et, spør du meg.) Begynn å ta livet ditt i dine egne hender! Vær din egen lykkes smed! IKKE la livet ditt avhenge av upålitelige damer som bare ønsker å utnytte deg økonomisk. Finn ut hva du vil, og handle deretter. Hvis du ikke følger disse opplagte rådene, er du en dust. Og det mener jeg, altså. (Vel, du har unnlatt å følge slike råd de to siste årene, så dermed er du vel offisielt en premiedust.) Det er dog opp til deg hvordan du ønsker å leve livet ditt heretter. (Og jeg har jo skjønt såpass nå at det du ønsker, er å ha en eller annen tvilsom, utro dame som knipser med fingrene når hun vil ha penger fra deg. Greit nok, ettersom du tydeligvis synes at sånt er helt normalt og på sin plass.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #543 Del Skrevet 14. august 2010 Steinar: Ett råd: (Og et sabla godt et, spør du meg.) Begynn å ta livet ditt i dine egne hender! Vær din egen lykkes smed! IKKE la livet ditt avhenge av upålitelige damer som bare ønsker å utnytte deg økonomisk. Finn ut hva du vil, og handle deretter. Hvis du ikke følger disse opplagte rådene, er du en dust. Og det mener jeg, altså. (Vel, du har unnlatt å følge slike råd de to siste årene, så dermed er du vel offisielt en premiedust.) Det er dog opp til deg hvordan du ønsker å leve livet ditt heretter. (Og jeg har jo skjønt såpass nå at det du ønsker, er å ha en eller annen tvilsom, utro dame som knipser med fingrene når hun vil ha penger fra deg. Greit nok, ettersom du tydeligvis synes at sånt er helt normalt og på sin plass.) Joda, det er sikkert et godt råd å finne ut hva man vil og handle deretter. Men hva syns du jeg skulle gjort, når hun først separerte seg og flyttet i leilighet? Skulle jeg bare latt henne seile sin egen sjø? Så upålitelig er faktisk ikke jeg. Når jeg lover andre noe, så holder jeg det. Dessverre tenker ikke alle andre sånn tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 14. august 2010 #544 Del Skrevet 14. august 2010 Eg har også separert meg og overteke felles husvere, men eg ventar jo ikkje at andre skal betale for meg for det? Ho må vel klare å stå på eigne bein? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #545 Del Skrevet 14. august 2010 Eg har også separert meg og overteke felles husvere, men eg ventar jo ikkje at andre skal betale for meg for det? Ho må vel klare å stå på eigne bein? Hun har ikke den største inntekten. Ingen skal beskylde meg for å ville ha henne for pengenes skyld, ettersom hun ikke har noen. Jeg antar at du ikke hadde noen samtidig som du separerte deg? Og dermed så nok hun noe annerledes på dette med å betale for seg. Hun har aldri hatt noe problem med at jeg betaler, for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2010 #546 Del Skrevet 14. august 2010 Hun har aldri hatt noe problem med at jeg betaler, for å si det sånn. Nei, det er det ingen her som har påstått heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 14. august 2010 #547 Del Skrevet 14. august 2010 Nei, det er det ingen her som har påstått heller. Men ærlig talt da, Steinar. Unnskyld meg, men hvor dum er det mulig å bli? Jeg har aldri sett på maken, faktisk. Og ja - det er deg jeg snakker om her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 14. august 2010 #548 Del Skrevet 14. august 2010 Hun har ikke den største inntekten. Ingen skal beskylde meg for å ville ha henne for pengenes skyld, ettersom hun ikke har noen. Jeg antar at du ikke hadde noen samtidig som du separerte deg? Og dermed så nok hun noe annerledes på dette med å betale for seg. Hun har aldri hatt noe problem med at jeg betaler, for å si det sånn. Nei, vi avslutta samlivet før det kom andre inn i bildet, det gjer ting mykje enklare. Men å betale for meg sjølv ville eg gjort uansett, om nokon andre var inne i bildet eller ikkje. Eg ville følt meg som ein prostituert og ein komplett dust om eg ikkje klarte å dekke mine eigne utgifter. Å legge opp til ein privatøkonomi som er avhengig av milde gåver frå meir eller mindre tilfeldig passerande menn er totalt uansvarleg, særleg i lys av at ho har ansvaret for barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #549 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Men ærlig talt da, Steinar. Unnskyld meg, men hvor dum er det mulig å bli? Jeg har aldri sett på maken, faktisk. Og ja - det er deg jeg snakker om her. Poenget er at det er ikke noe problem å hjelpe den man skal dele livet sitt i sammen med, også økonomisk. Men det blir et problem hvis man ikke skal dele livet i sammen allikevel. Den forskjellen ser du også. Endret 14. august 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #550 Del Skrevet 14. august 2010 Nei, vi avslutta samlivet før det kom andre inn i bildet, det gjer ting mykje enklare. Men å betale for meg sjølv ville eg gjort uansett, om nokon andre var inne i bildet eller ikkje. Eg ville følt meg som ein prostituert og ein komplett dust om eg ikkje klarte å dekke mine eigne utgifter. Å legge opp til ein privatøkonomi som er avhengig av milde gåver frå meir eller mindre tilfeldig passerande menn er totalt uansvarleg, særleg i lys av at ho har ansvaret for barn. Ja, du var fornuftig. Men å kalle meg en tilfeldig passerende mann er litt for drøyt ettersom jeg har kjent henne i et antall år. Og planen var altså å få til noe fornuftig i sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Faithy Skrevet 14. august 2010 #551 Del Skrevet 14. august 2010 Det har gått en tid nå Steinar. Du hadde dine erfaringer, du har innhentet masse synspunkter som du riktignok ikke har vært så veldig lydhøre for. Hva videre? Har du fått tid til å vurdere/fordøye dette opp mot din egen oppfatning og magefølelse? Du må vel snart være klar for å konkludere eller hva er det som mangler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 14. august 2010 #552 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg fatter ikke at dere gidder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. august 2010 #553 Del Skrevet 14. august 2010 I lys av denne tråden er det lettere å skjønne ditt syn på kvinner som manipulerende, goddiggende og utro som ikke er til å stole på - på noen måte. Det er ikke rart at du har fått et forkvaklet kvinnesyn. Det jeg fortsatt ikke forstår er hvorfor i all verden du fortsatt ønsker å se om hun kanskje kan bli bra nok. Hvorfor du utsetter frist etter frist osv. Er det fordi du ikke tror du klarer å finne noen andre? En ting er at du en gang trodde dette var den store kjærligheten - men folk flest opplever kjærlighetssorg - og vi kommer oss videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #554 Del Skrevet 14. august 2010 Det har gått en tid nå Steinar. Du hadde dine erfaringer, du har innhentet masse synspunkter som du riktignok ikke har vært så veldig lydhøre for. Hva videre? Har du fått tid til å vurdere/fordøye dette opp mot din egen oppfatning og magefølelse? Du må vel snart være klar for å konkludere eller hva er det som mangler? Det eneste som mangler er selve avslutningen. Altså at hun gir opp og at jeg gir opp. Som i praksis betyr at vi ikke har noen kontakt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #555 Del Skrevet 14. august 2010 I lys av denne tråden er det lettere å skjønne ditt syn på kvinner som manipulerende, goddiggende og utro som ikke er til å stole på - på noen måte. Det er ikke rart at du har fått et forkvaklet kvinnesyn. Det jeg fortsatt ikke forstår er hvorfor i all verden du fortsatt ønsker å se om hun kanskje kan bli bra nok. Hvorfor du utsetter frist etter frist osv. Er det fordi du ikke tror du klarer å finne noen andre? En ting er at du en gang trodde dette var den store kjærligheten - men folk flest opplever kjærlighetssorg - og vi kommer oss videre. Jeg vil være 100% sikker på at det som skjer er det rette å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 14. august 2010 #556 Del Skrevet 14. august 2010 (endret) Jøss!! Har ikke lest noe fra Steinar på votter og vinter og så finner jeg DETTE(???). Hadde virkelig ikke trodd at du var så naiv og blåøyd. O.a. side så er jeg dels uenig med alle de som gir deg pepper for å inngå et forhold til en separert kvinne, for selv om det er mange som går tilbake til sin ektefelle så er det også UTROLIG mange som går ut av ekteskapet og over til en ny. Men... skikkelig puzzled her. Du overrasket meg stort (på en negativ måte). Endret 14. august 2010 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 14. august 2010 #557 Del Skrevet 14. august 2010 Jøss!! Har ikke lest noe fra Steinar på votter og vinter og så finner jeg DETTE(???). Hadde virkelig ikke trodd at du var så naiv og blåøyd. O.a. side så er jeg dels uenig med alle de som gir deg pepper for å inngå et forhold til en separert kvinne, for selv om det er mange som går tilbake til sin ektefelle så er det også UTROLIG mange som går ut av ekteskapet og over til en ny. Men... skikkelig puzzled her. Du overrasket meg stort (på en negativ måte). Du har visst ikke fått med deg at denne kvinnen var utro mot sin mann med Steinar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #558 Del Skrevet 14. august 2010 Jøss!! Har ikke lest noe fra Steinar på votter og vinter og så finner jeg DETTE(???). Hadde virkelig ikke trodd at du var så naiv og blåøyd. O.a. side så er jeg dels uenig med alle de som gir deg pepper for å inngå et forhold til en separert kvinne, for selv om det er mange som går tilbake til sin ektefelle så er det også UTROLIG mange som går ut av ekteskapet og over til en ny. Men... skikkelig puzzled her. Du overrasket meg stort (på en negativ måte). Det er ikke alltid livet går som man ønsker seg og håper på. Og det er alltid lett å se i ettertid at man gjorde et dumt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 14. august 2010 #559 Del Skrevet 14. august 2010 Du har visst ikke fått med deg at denne kvinnen var utro mot sin mann med Steinar? Nei. Trodde hun var i en separasjonsprosess da de traff hverandre, jeg. Uansett så er det mange som velger å gå fra ektemannen. Haha - Steinar sammen med utro dame. Hadde jeg ALDRI trodd ifølge tidligere så bastante meninger om kvinnfolk og relasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #560 Del Skrevet 14. august 2010 Nei. Trodde hun var i en separasjonsprosess da de traff hverandre, jeg. Uansett så er det mange som velger å gå fra ektemannen. Haha - Steinar sammen med utro dame. Hadde jeg ALDRI trodd ifølge tidligere så bastante meninger om kvinnfolk og relasjoner Ja, trodde du altså at jeg har bastante meninger om kvinnfolk og relasjoner for moro skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå