Gå til innhold

Tolkningssak

Steinar40

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, så lenge hun ikke endrer innstilling og oppførsel, så er det 100% sikkert.

Det ER 100% sikkert. Hun kommer aldri til å endre inntstilling og oppførsel. Hvor vanskelig skal det være å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva Steinar, nå syns jeg du bør akseptere at det ikke blir noe etablert forhold ut av dette. Og så kommer du deg videre. Jo mer tid og forhåpninger du legger inn i dette, jo verre blir det for deg.

Så lenge hun er innom i blant og go'snakker litt, så hjelper du henne med økonomien og resten av tiden står hun fritt til å gjøre som hun vil. Du skriver selv at hun er "flink" til å lure/bedra mannen sin... så da slår det ikke deg at hun faktisk er like "flink" til å lure deg?

Jeg tror faktisk at du både kan få, og fortjener noe bedre.

Som jeg har skrevet tidligere, så har hun ikke "lurt" eller utnyttet meg noe mer enn jeg har vært villig til selv. Jeg har hele tiden "sett" hvordan hun oppfører seg.

Målet mitt har altså vært å se om hun kom til å endre sin innstilling og oppførsel. Men jeg skal ærlig innrømme at dette ikke har vært lett å finne ut av med et individ som er så egoistisk og full av tomt prat etc. På en måte har det vært et slags psykologisk eksperiment for å finne ut av hvordan hun fungerer (ikke fungerer) og om hun er helt håpløs eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som jeg har skrevet tidligere, så har hun ikke "lurt" eller utnyttet meg noe mer enn jeg har vært villig til selv. Jeg har hele tiden "sett" hvordan hun oppfører seg.

Målet mitt har altså vært å se om hun kom til å endre sin innstilling og oppførsel. Men jeg skal ærlig innrømme at dette ikke har vært lett å finne ut av med et individ som er så egoistisk og full av tomt prat etc. På en måte har det vært et slags psykologisk eksperiment for å finne ut av hvordan hun fungerer (ikke fungerer) og om hun er helt håpløs eller ikke.

Da håper jeg du har slått deg til ro med å finne ett MEGET signifikant svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER 100% sikkert. Hun kommer aldri til å endre inntstilling og oppførsel. Hvor vanskelig skal det være å forstå?

Jeg baserer meg på observasjoner over tid. Teori kan være en ting, praksis noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg baserer meg på observasjoner over tid. Teori kan være en ting, praksis noe helt annet.

:slår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg du har slått deg til ro med å finne ett MEGET signifikant svar!

Ikke ennå, men jeg kommer til å konkludere snart.

Og jeg kan være enig med deg i at alt nå tyder på et meget signifikant svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wild bird

Så nå har dette blitt et psykologisk eksperiment? Utrolig hva man kan gjemme seg bak av tåkeprat for å unngå å se realiteten i øynene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå har dette blitt et psykologisk eksperiment? Utrolig hva man kan gjemme seg bak av tåkeprat for å unngå å se realiteten i øynene!

Neida, jeg har ingen problemer med å se realitetene i øynene.

Og derfor har jeg også "sett" hvordan hun har oppført seg overfor meg hele tiden.

Problemet for meg er altså ikke å "se" realitetene, problemet er å akseptere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

La meg se. Tråden er nå på 19 sider. Enten så har du ekstremt tungt for det, og ser ikke realitetene, som du selv påstår. Eller så bare elsker du oppmerksomheten denne debatten gir deg.

Hvilket alternativ føler du passer best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg se. Tråden er nå på 19 sider. Enten så har du ekstremt tungt for det, og ser ikke realitetene, som du selv påstår. Eller så bare elsker du oppmerksomheten denne debatten gir deg.

Hvilket alternativ føler du passer best?

Sannheten er at jeg bruker dette som en slags terapi, samtidig som jeg i øyeblikket ikke har noe bedre å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Du argumenterer som en alkoholiker... Og er for feig til å slippe taket i flaska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du argumenterer som en alkoholiker... Og er for feig til å slippe taket i flaska.

Ja, jeg forstår at det ser sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, jeg forstår at det ser sånn ut.

Det du ikke forstår er at det ER sånn. Du ror deg bort. Verre enn enn forelska fjortis jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du ikke forstår er at det ER sånn. Du ror deg bort. Verre enn enn forelska fjortis jo.

Det som skjer, det skjer. Ikke mye å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du har "sett" hvordan hun har oppført seg gjør utgjør ikke noen forskjell. Ikke for hvem hun er eller hvordan hun oppfører seg.

Så det at du ikke er blitt "lurt" unnskylder ikke hennes oppførsel.

Og så lenge du ikke er helt følelsesløs, venter du ikke på noen over så lang tid og hjelper henne uten å gjøre deg noen forhåpninger.

Så for din egen del (igjen), det er bedre å akseptere det, og avslutte det hele med et nogenlunde rent brutt enn å pine det ut i langdrag. For vil du egentlig være sammen med noen som er så egoistisk og full av tomt prat etc? Og har ikke du tidligere sagt at folk forandrer seg ikke i noen særlig grad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at du har "sett" hvordan hun har oppført seg gjør utgjør ikke noen forskjell. Ikke for hvem hun er eller hvordan hun oppfører seg.

Så det at du ikke er blitt "lurt" unnskylder ikke hennes oppførsel.

Neida, det mener jeg ikke heller. Poenget mitt er at jeg ikke har vært "blind".

Og så lenge du ikke er helt følelsesløs, venter du ikke på noen over så lang tid og hjelper henne uten å gjøre deg noen forhåpninger.

Ja, jeg må bare innrømme at jeg er veldig skuffet fordi jeg mener at hun kunne ha vært den rette.

Det er også veldig skuffende at vi ikke har fått pratet skikkelig i sammen.

Og det er faktisk veldig vanskelig psykologisk sett når man har lagt ned så mye tid og ressurser på å prøve å få til noe fornuftig.

Så for din egen del (igjen), det er bedre å akseptere det, og avslutte det hele med et nogenlunde rent brutt enn å pine det ut i langdrag. For vil du egentlig være sammen med noen som er så egoistisk og full av tomt prat etc? Og har ikke du tidligere sagt at folk forandrer seg ikke i noen særlig grad?

Nei, forutsetningen min for at jeg skulle satse på henne, har hele tiden vært at hun endret innstilling og oppførsel overfor meg. Spesielt når det gjelder kommunikasjonen rundt disse problemene, som ikke har fungert i det hele tatt.

Samtidig har jeg altså hele tiden vært klar over hvor vanskelig denne situasjonen er.

For det første er det hennes ustabile personlighet, og for det andre er det den store geografiske avstanden og hennes mindreårige barn.

Men jeg spilte altså høyt og sjanset, for å se om det var mulig å få til noe fornuftig i sammen.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neida, det mener jeg ikke heller. Poenget mitt er at jeg ikke har vært "blind".

Ja, jeg må bare innrømme at jeg er veldig skuffet fordi jeg mener at hun kunne ha vært den rette.

Det er også veldig skuffende at vi ikke har fått pratet skikkelig i sammen.

Og det er faktisk veldig vanskelig psykologisk sett når man har lagt ned så mye tid og ressurser på å prøve å få til noe fornuftig.

Nei, forutsetningen min for at jeg skulle satse på henne, har hele tiden vært at hun endret innstilling og oppførsel overfor meg. Spesielt når det gjelder kommunikasjonen rundt disse problemene, som ikke har fungert i det hele tatt.

Samtidig har jeg altså hele tiden vært klar over hvor vanskelig denne situasjonen er.

For det første er det hennes ustabile personlighet, og for det andre er det den store geografiske avstanden og hennes mindreårige barn.

Men jeg spilte altså høyt og sjanset, for å se om det var mulig å få til noe fornuftig i sammen.

Kjærlighet er ikke noe sjansespill. Du har ikke spillt, og du har ikke sjanset. Du har brukt alt for mye tid og penger på noe som er dødt løp. Man spiller ikke kjærligheten som man gjør på hester,

Tror du har et helt feil syn på kjærlighet. Det er ikke sånn at man satser og kanskje vinner, man prøver seg, og enten går det bra eller så går det dårlig. Går det dårlig må du trekke på skuldrene og gå videre. Du kan ikke se på den tiden og penger du ofrer for et mulig kjæresteforhold som investering/satsing. Det fungerer ikke sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare man i følge Steinar ikke trenger å være forelska. Det er ufornuftig. Da er det mye mer fornuftig å henge etter ei gift dame, som ikke vil ha en. Hun er tross alt flink i huset.

Alvorlig, Steinar, har du fått deg en hobby i helga? Det er virkelig noe du burde ordne deg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det kjedelige, men også det man ikke må glemme, Steinar, er at man ikke kan endre et annet menneske.

Så du kan håpe, og ønske og ville, men hun vil ikke. Det kan du ikke endre på. Samme hvor irriterende det måtte føles for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...