Gå til innhold

piercing arr

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

jeg har en piercing i navelen (under der som er vanlig) og den begynner å se veldig stygg ut nå. den vil ikke gro og tror ikke jeg har noe annet valg enn å ta den ut så det ikke blir værre og gir skikkelig arr. hatt den 1.5 år.

MEN det jeg har allerede ser ikke pent ut og er åpent sår. hva kan jeg gjøre for å få minst mulig arr?

noen salver? har lest en del om laserbehandling men det ser ut til å være ganske dyrt. noen andre forslag?

vil virkelig ikke at dette store såret skal bli like stort og ufint arr.

ps. tilfelle noen ac dere er fristet, jeg trenger ikke høre om hvor "dumt" det er å ta slike ting. jeg trenger bare forslag til skadekontroll.

Endret av AnastasiaR
Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Tolker jeg der rett når du har en piercing som ikke vil gro og som begynner å bli et stygt og åpent sår?

Hva slags smykke er det som sitter i? Ren titan eller kirurgisk stål? Dersom smykket er av kirurgisk stål så bør du bytte til titan ASAP for å unngå enda mer irritasjon. Er smykket av titan, så er det litt verre. Dersom du ønsker å beholde piercingen så må du nesten vurdere om bioplast kan være noe.

Skulle du ta ut piercinge, så kan du nok anta at det blir et lite arr. Men dersom såret er lite, så er det begrenset hvor stort og stygt arret kan bli. Det viktigste da er å sørge for at såret for gro i fred og at du ikke plukker på skorpen på det.

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Og når såret begynner å gro, kan du smøre på noe som heter Kelo-Cote.

Fåes på apoteket. Hjelper arr som er under ca 2 år å gro bedre.

Skrevet

Tolker jeg der rett når du har en piercing som ikke vil gro og som begynner å bli et stygt og åpent sår?

Hva slags smykke er det som sitter i? Ren titan eller kirurgisk stål? Dersom smykket er av kirurgisk stål så bør du bytte til titan ASAP for å unngå enda mer irritasjon. Er smykket av titan, så er det litt verre. Dersom du ønsker å beholde piercingen så må du nesten vurdere om bioplast kan være noe.

Skulle du ta ut piercinge, så kan du nok anta at det blir et lite arr. Men dersom såret er lite, så er det begrenset hvor stort og stygt arret kan bli. Det viktigste da er å sørge for at såret for gro i fred og at du ikke plukker på skorpen på det.

ja det er riktig. har hatt den i 1.5 år. vet ikke helt :S har byttet så mange ganger ettersom den har grodd utover og jeg har måtte btte til mindre smykke. men er bestil fra side som spesialiserer seg på piercinger og slikt. er ikke fra en bod for å si det slik.

hadde tenkt å spørre noen på buzz også, kan spørre om smykket da.

det er det som er greia, såret under er ganske stort når jeg tar ut piercingen og ser på det. har ikke lagt så godt merke til det før siden kula dekker en del.

Og når såret begynner å gro, kan du smøre på noe som heter Kelo-Cote.

Fåes på apoteket. Hjelper arr som er under ca 2 år å gro bedre.

takk for svar begge to :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Buzz er et piercingstudio, ikke sant? I såfall så bør du absolutt spørre dem om råd. Og jeg holder en knapp på at du bruker smykke som irriterer kroppen din. Prøv med noe i rent titan (ikke kirurgisk stål), det kan hende at det gror da. :)

Men først og fremst, spør på Buzz. Det kan hende de vil komme med andre anbefalinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...