Barcelone Skrevet 29. juli 2010 #21 Skrevet 29. juli 2010 Min kjære skl til bestekompisen sin. Jeg har besøk av noen venninner. Så blir det ekstra koselig når han se meg komme ned mot alteret i den vakre kjolen min =o)
Gjest SmallTalk Skrevet 29. juli 2010 #22 Skrevet 29. juli 2010 Ikke snakk om at jeg legger meg til å sove uten samboeren natta før et eventuelt bryllup. Jeg har vitterlig planer om å sove den natten, og jeg sover ekstremt dårlig uten samboeren ved siden av meg. Beklager, men dette er i mine øyne intet annet enn idioti. (Og noen tradisjon kan det neppe kalles. Jeg vet ihvertfall ikke om noen som har sover hver for seg før bryllupet. Unntaket er sannsynligvis besteforeldrene mine, men det er fordi de ikke bodde sammen før de giftet seg).
Stine05 Skrevet 29. juli 2010 #23 Skrevet 29. juli 2010 (endret) Å kalle andre sine ønsker for idioti bare fordi du ikke klarer en natt uten samboeren din blir bare dumt!! For mange er dette en romantisk og koselig ting å gjøre, mens andre ønsker å tilbringe natten med sin kjære. De fleste som har kommentert her inne respekterer andre sine valg, så jeg foreslår at du gjør d samme Jeg gleder meg til å ordne de siste småtingene og kose meg med forloveren min kvelden før.. Så ser jeg enda mer fram til å få mannen min for mg selv natten etterpå :rødme: Endret 29. juli 2010 av Stine05
Gjest SmallTalk Skrevet 29. juli 2010 #24 Skrevet 29. juli 2010 Det var da voldsomt da! Som noen kommenterte, vi er ikke i 1805 lenger.
Cæmis Skrevet 29. juli 2010 #25 Skrevet 29. juli 2010 nei vi er i 2010, og folk brude kunne ha egne meninger og gjøre egne valg uten å bli kritisert for det
krem Skrevet 30. juli 2010 #26 Skrevet 30. juli 2010 Vi sov sammen, og det var veldig godt! Begge var nervøse, så vi sørget for å gjøre det aller meste slik vi pleier. Det eneste vi gjorde "ekstra" var å sitte oppe og glo på big bang theory til vi ikke lenger kunne holde øynene og hodet oppe Vi giftet oss ikke før 15:00, så vi hadde ganske god tid om morgenen og valgte å være oppe lenge siden vi kunne sove lenge. Det passet oss perfekt. Folk mener forskjellig, og jeg respekterer at andre kanskje ikke ville gjort det slik. Folk for gjøre hva de vil, men jeg ser ikke helt visten med å sove hver for seg...
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juli 2010 #27 Skrevet 30. juli 2010 Trodde det var vanlig i mange land at man ikke sover sammen før bryllupet jeg? Hvorfor skal man være så "løsaktige" her i Norge? Norske jenter har jo et bestemt stempel på seg i utlandet.
Gjest LilleLovely Skrevet 30. juli 2010 #28 Skrevet 30. juli 2010 (endret) Jeg tilbringer kvelden med min forlover/ bestevenninne. Synes det er koselig å ha en venninnekveld siste dagen som ugift, drikke litt rødvin (nå er jeg på tjukka da, men forloveren min i hvert fall) og snakke litt om morgendagen og livet fremover... edit: velger å overse innlegget over. Endret 30. juli 2010 av LilleLovely
Gjest Pippelipp Skrevet 30. juli 2010 #29 Skrevet 30. juli 2010 Vi hadde to runder. Første runde i mai, da var det tinghusvielse der han kommer fra og nå i juli var det kirkebryllup der jeg kommer fra. I mai sov vi hver for oss, da sov jeg første natta i "bryllupssuiten" og i juli sov vi sammen hjemme hos mine foreldre. Jeg må si at jeg likte best den første versjonen, den skapte litt mere spenning og magi over det hele. Det var kos å sove sammen også, men det gjør vi liksom ellers også. Jeg syntes det var godt å være alene den siste kvelden, ta meg et bad, lese og være alene med mine tanker og nervøsiteten. Det er jo et stort skritt og jeg likte at jeg kunne føle ordentlig på det den siste kvelden jeg var "frøken"
Cæmis Skrevet 30. juli 2010 #30 Skrevet 30. juli 2010 (endret) Trodde det var vanlig i mange land at man ikke sover sammen før bryllupet jeg? Hvorfor skal man være så "løsaktige" her i Norge? Norske jenter har jo et bestemt stempel på seg i utlandet. To ordtak kommer til tanke: "Man skal ikke kaste sten i glasshus" og "stillest vann har dypest grunn" Endret 30. juli 2010 av Cæmis
Purple Basil Skrevet 30. juli 2010 #31 Skrevet 30. juli 2010 Nå er jeg ikke forlovet enda, men har mine tanker om mitt fremtidige bryllup alikevel :gjeiper: Jeg ser for meg å sove alene natten før jeg, eller med forloverne, ha en skikkelig kosekveld med jentene og tenke på hva mannen gjør og drømme om mannen. Vi lever ikke på 1800-tallet nei, i dag kan vi stort sett velge å gjøre akkurat slik vi vil, da ser jeg ikke hvorfor man skal kritisere andres valg.
lilledelfin Skrevet 30. juli 2010 #32 Skrevet 30. juli 2010 Vi sov hjemme, på hvert vårt rom, fordi vi hadde lånt bort senga vår til gjester. Vi sa hadet da jeg dro til frisøren, syns det var veldig kjekt å gjøre det sånn
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #33 Skrevet 31. juli 2010 Hallo? Det er ikke en selvfølge at man bor sammen før bryllupet selv om vi ikke lenger lever i 1805, og jeg synes mange har skarpe fordommer mot tradisjoner jeg Selv skjønner jeg vel egentlig ikke poenget med bryllup, om man allerede er samboere... Da har man jo tatt sitt standpunkt, bor allerede sammen, lever allerede sammen... Neitakk, stemmer for å være en minoritetsgruppe på dette punktet!
orchid1988 Skrevet 31. juli 2010 #34 Skrevet 31. juli 2010 Da vi giftet oss i fjor, delte jeg "leilighet/rom" sammen med min vennine som også var min forlover de 2 nettene før bryllusdagen. Bryllupet hadde vi mellom Hemsedal/Gol, både vi og gjestene bor langt fra Hemsedal og Gol, så da bodde alle der bryllupet skulle holdes. Så min mann sov i "leiligheten/rommet" foreldrene hans bodde i. Vi ville ikke bruke brudestugu vi skulle ha før bryllupsnatten. Det gjorde bare at vi gledet oss enda mere til bryllupsnatten Syns det er en skjønn og romantisk måte å gjøre det på selvom man ikke lever på 1800-tallet eller tidliger. Greit nok at man har lagt i samme seng lenge før, men er jo litt spenning i det at man ikke deler rom natten før eller ser hverandre Men er no forskjellig fra person til person hva man vil gjøre
Anglofil Skrevet 31. juli 2010 #35 Skrevet 31. juli 2010 Kommer nok til å sove sammen, har ikke engang tenkt over at vi ikke skal gjøre det. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå