bbygurl Skrevet 28. juli 2010 #1 Skrevet 28. juli 2010 (endret) Ønsker du deg bærbaren godt som nyy igjen:) vel da er det å formantere den da vel 1. slår du av bærbaren også åpner du igjen, når den holder på å åpne så trykker du knappen til den slår seg av 2.trykk for å pne bærbaren igjen også venter du til det kommer sort skjerm eller du kan starte med å trykke F11 knappen 3.Vente litt.. nå kommer det til å stå nooe med å ønske å formatere osv 4.Da er det klaart! og du kan registerte deg inn som ny eier igjen ; ) Stasjoner Pc Gjør du det samme MEN du trykker på F10 knappen Håper det hjalp deg ; ) god som ny ANBEFALER ikke gjør det ofte! da går det tregere.. ca 3-5 holder det. Endret 28. juli 2010 av bbygurl
feuerstein Skrevet 29. juli 2010 #2 Skrevet 29. juli 2010 Ikke vet jeg hvilke maskiner du har hatt som utgangspunkt for disse oppskriftene, men hvilke taster man skal trykke og om det som i ditt tilfelle ikke behøves eget installasjonsmedie varierer fra maskin til maskin. Noen spesiell grunn til at det skulle gå tregere av å formatere flere ganger i løpet av maskinens levetid?
bbygurl Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2010 Men har du prøvd det? Nei altså jeg kan ikke si hva som skjer hvorfor det går tregere om man formatere ofte, det jeg vet er at jeg har formatert flere ganger på stasjoner pc og den gikk bare tregere og tregere ; p
Zzyzx Skrevet 29. juli 2010 #4 Skrevet 29. juli 2010 (endret) Maskinen går ikke treigere fordi du formaterer den mange ganger. Og det er ikke nok å formatere, man bør helst ha inn operativsystemet også. Og som feuerstein sier, hvordan man gjør det varierer fra maskin til maskin. Nei, jeg anbefaler ikke at folk gjør dette uten å vite hva de gjør, for det er ikke så enkelt som hovedinnlegget sier. Spør heller en datakyndig venn eller slektning om du ikke vet helt hva du driver med selv. Endret 29. juli 2010 av Zzyzx
feuerstein Skrevet 29. juli 2010 #5 Skrevet 29. juli 2010 Men har du prøvd det? Ja, veldig mange ganger i løpet av de 15-20 årene jeg har jobbet med denslags.
bbygurl Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 30. juli 2010 ja men på meg så funker det, skjer ikke noe på min bærbar liksom går ikke treg men som dere sier ja kanskje det da men på meg så funker det
Gjest VinglePetter Skrevet 30. juli 2010 #7 Skrevet 30. juli 2010 ja men på meg så funker det, skjer ikke noe på min bærbar liksom går ikke treg men som dere sier ja kanskje det da men på meg så funker det Tror det kan være en idé å fullføre 1.klasse på barneskolen før du anbefaler alt for mye om hvordan man formaterer datamaskiner. Liksom.
Gjest Nedfall Skrevet 30. juli 2010 #8 Skrevet 30. juli 2010 Tror det kan være en idé å fullføre 1.klasse på barneskolen før du anbefaler alt for mye om hvordan man formaterer datamaskiner. Liksom. Tror liksom ikke de går noe dypere inn på formatering av harddisker på andre trinnet heller.. ! For de som vil ha the whole nine yards; her er en grundig gjennomgang av metodene fra "far selv".
Jade Skrevet 30. juli 2010 #9 Skrevet 30. juli 2010 Ønsker du deg bærbaren godt som nyy igjen:) vel da er det å formantere den da vel 1. slår du av bærbaren også åpner du igjen, når den holder på å åpne så trykker du knappen til den slår seg av 2.trykk for å pne bærbaren igjen også venter du til det kommer sort skjerm eller du kan starte med å trykke F11 knappen 3.Vente litt.. nå kommer det til å stå nooe med å ønske å formatere osv 4.Da er det klaart! og du kan registerte deg inn som ny eier igjen ; ) Stasjoner Pc Gjør du det samme MEN du trykker på F10 knappen Håper det hjalp deg ; ) god som ny ANBEFALER ikke gjør det ofte! da går det tregere.. ca 3-5 holder det. Og vips så var alt innholdet på pcen borte vekke. Feriebildene, mailen, all musikken, dokumentene osv. Vil ikke anbefale å styre med sånt alene hvis man ikke er drevent i dataverdenen. Det er en del en bør tenke på og gjøre før en formaterer og reinstallerer en PC.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå