Gå til innhold

Trenger tips til hvor kjøpe sushi-tilbehør!


Thomasine

Anbefalte innlegg

Ja, da starter jeg en egen tråd da ingen svarte meg på forrige sushi-tråd...;)

Jeg syns vi får alt for lite av den syltede ingefæren og av wasabien (det grønne sterke)når vi kjøper sushi her på "kroa" hvor vi bor. Har kjøpt et glass og en tube på Ultra, men det smakte så dårlig at det gikk rett i søpla!!

Verken gubben eller jeg likte den.

Til dere som kjøper egen, hvilket merke bruker dere?

Hvilken syltet ingefær og wasabi skal jeg kjøpe??!

Gjerne navnet på fabrikanten...

Endret av Thomasine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva var i veien med den dere kjøpte på butikken da? Jeg syns blue dragon er helt tilfredsstillende, og jeg har vært i Japan to ganger. Merker ikke stor forskjell overhodet, men alle har jo ulik smakssans. Jeg kjøper vanligvis min på den butikken jeg tilfeldigvis er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Jeg har brukt Blue Dragon sine flere ganger og synes de er allrighte. Ellers har jeg kjøpt noen greier på en asiatisk butikk, men jeg aner ikke hvilket merke det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvilket merke det var, men har sett at de har Blue Dragon inærbutikken og skal prøve den.

Hvordan sylter jeg ingefær selv, og hvor lenge er den holdbar i kjøleskapet?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvilket merke det var, men har sett at de har Blue Dragon inærbutikken og skal prøve den.

Hvordan sylter jeg ingefær selv, og hvor lenge er den holdbar i kjøleskapet?

:)

Denne oppskriften er temmelig lik den jeg har brukt (min er mer av typen "blande sammen og smake til"). Den eneste forskjellen er at jeg har ingefæren i tykkere strimler, og koker den litt for at den skal bli myk (synes det smaker bedre med tykkere biter).

Angående holdbarhet så er jeg usikker, det avhenger mest av hvor nøye du er på sterilisering av glassene. Jeg pleier å koke glass og lokk ca 5 min i en stor kjele, og tørke de i stekeovnen på 100 grader, og da burde den holde seg bra i mange måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne oppskriften er temmelig lik den jeg har brukt (min er mer av typen "blande sammen og smake til"). Den eneste forskjellen er at jeg har ingefæren i tykkere strimler, og koker den litt for at den skal bli myk (synes det smaker bedre med tykkere biter).

Angående holdbarhet så er jeg usikker, det avhenger mest av hvor nøye du er på sterilisering av glassene. Jeg pleier å koke glass og lokk ca 5 min i en stor kjele, og tørke de i stekeovnen på 100 grader, og da burde den holde seg bra i mange måneder.

Flott takk! Skal se om jeg prøver den en gang. Vi spiser bare sushi 2 - 3 ganger i mnd...ikke sikkert jeg gidder om jeg finner noen på glass som faller i smak.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...