Gå til innhold

Kjapp suppe til varme dager


Spiralis

Anbefalte innlegg

Noen som har noen ideer til supper som passer nå om sommeren. Det kan godt være supper som passer å kjøles ned før de serveres. Gjerne noe litt uvanlig, men ingen nødvendighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en gang en melonsuppe som var fantastisk. Den ble servert lun, med en kule limesorbet oppi. Såvidt jeg husker var den laget av Cantaloupe og rød vannmelon, krydret med chili og ingefær. Det var små terninger vannmelon i som var knasende friske.

Har ingen oppskrift desverre, men glemmer aldri den suppa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Enig i tips om gazpacho, men synes absolutt ikke den skal kokes som i oppskriften på Apéritif - da forsvinner jo hele friskheten!

Bland ingrediensene i blender, og sil suppen, smak til med salt, pepper og sherryeddik og sett i kjøleskapet. Lett som en plett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vichysoisse - kald potet- og purresuppe. Enkelt, billig og veldig godt. :sikle:

Jeg liker forresten også gazpacho best rå. Trenger ikke siles heller, etter min mening. Jeg pleier å bruke denne oppskriften, helt nydelig! I tillegg til de oppførte ingrediensene "jevner" jeg den med litt loff uten skorpe, som kjøres glatt sammen med grønnsakene. Godt alene, eller sammen med f.eks. serranoskinke, manchego og godt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...