Gå til innhold

Nevyns nye Nevyn


Gjest Nevyn

Anbefalte innlegg

Gjest Nevyn

Jeg begynner forsiktig men bestemt. Alle planlagte ferieturer er gjennomført og alle feriegjester har dratt. Da kanskje, endelig, kan jeg ta fatt på mitt mål for sommeren: Å komme inn i gode treningsrutiner som jeg kan klare å holde meg til utover høsten og vinteren.

Jeg begynte forsiktig i dag, med 10 minutter med rockeringen. Dessuten klarte jeg å motstå fristelsen, og klarte meg med bare en bolle i dagens kaffeslabberas.

Det er jo en start. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nevyn

OK da, så er det et lite vektaspekt her også. Ikke sånn veeldig stort, men jeg har beveget meg utenfor trivselen og overskredet min mentale grense, dvs den vekten jeg mener jeg bør holde meg under for at kroppen skal ha det sånn noenlunde greit med seg selv. Man blir ikke yngre osv og har bare denne ene kroppen, så det er vel på tide å ta tak i ting.

Jeg bør derfor ned *konkret mål* 5,2 kg, og jeg bør trene ca tre ganger i uka. Kondis, og litt styrke.

Styrkemål: Å greie å dra opp storseilet på seilbåten neste sommer. :tommelsmil:

Jeg har ikke som mål å være tilbake til de tidlige 20-åra, da jeg var 10 kg lettere og trente minst 5 dager i uka. Man er da tross alt eldre og har jo født barn, må vite.

*bla bla bla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nevyn

Jeg har børstet støv av en gammel konto på greteroede.no og har registrert dagens frokost. Kanskje greit å loggføre litt for å hjelpe meg med bevisstgjøringen sånn i begynnelsen iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det hjelper sikkert litt med bevisstgjøring, men du må huske på at det er mosjonen som er den viktigste. Det synes i alle fall jeg. Hvis man trener nok, har det ikke så mye å si hva man spiser...altså...i tillegg til det sunne ;) Misforstå meg rett. Det vet du helt sikkert selv også, men følte bare for å si det allikevel, så du ikke går lei :) Kjenner mange som har gitt opp pga. for stort kostholdsfokus. Høres ut som det er gøy med rockering. Jeg har aldri prøvd en slik tunge en, er det lettere å bruke den enn en for barn, altså? :) Jeg får den ikke rundt :P Den lette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en sånn tung rockering er mye lettere å bruke enn barneringene, de er jo helt håpløse. Etter noen dager rocket jeg glatt 5 minutter uten uhell. Min har "kuler" på innsiden, så jeg var grønn og blå rundt livet, men det gjorde jo ingenting, for det regnet jo. :ler:

Djiis dette går virkelig ikke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Moro med ny bok å følge med i :)

Jeg har prøvd sånn rockering én gang, og det ble med det for min del :fnise: Gul og blå ja!

Min motivasjon går opp og ned, så det blir nok bedre etterhvert :) Jeg har merket at jo mer jeg trener eller er gjør noe aktivt, jo mer får jeg lyst til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auaua, jeg stuket tåa i går, og jeg som hadde så lyst til å begynne med jogginga igjen!

Kanskje neste uke da. Imens får jeg :filer: eller lese bok (men vi har jo ingen lese bok-smiley!). Jeg har observert en lesesirkel her på forumet som leser akkurat den boka jeg holder på med nå, så jeg tenkte å hive meg med i diskusjonen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går det bedre? Begynt med jogging?

Jeg skal gjøre det etter hvert, skal bare gå en del først. Jeg elsker egentlig å løpe. Det gir jo en enorm frihetsfølelse. Jeg liker best å løpe i skogen på stier. Hva med deg? Musikk på øret eller fuglekvitter og hundeeier-samtaler? Jeg har ikke musikk på øret. Utrolig hvilke samtaler man får med seg på en liten tur da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg falt litt ut jeg. Det hendte så mye på jobbfronten og plutselig ble det veldig travelt, så jeg har ikke kommet meg i gang enda dessverre. For tåas skyld er det like greit, så er den helt bra igjen før jeg begynner å jogge.

Jeg løper mest på grusveier, det er det det er mest av heromkring, og aller helst med musikk med litt tempo på. Så flyr tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

*kremt* Nå er iallfall tåa helt bra igjen. Jobben krevde plutselig ALT, inkludert en del reising, men den siste uka har det vært litt roligere. Jeg vært god og svett to ganger, og jeg er mentalt innstilt på trening og friluftsliv, så da føler jeg at jeg er "i gang" igjen, det gjenstår bare å finne anledningene. Har en deadline om 2 uker, men litt frisk luft og bevegelse klarner jo tankene. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...