Gå til innhold

BHstr

Fremhevede innlegg

Gjest Enchanted
Skrevet

Hei!

Jeg leste et tidligere innlegg her om BH str og det gjorde meg veldig forvirret! Jeg er ca 90 cm rundt midten av bysten og 85 under. Noen som har peiling på hvilken str som passer best til meg? Bruker nå litt forkjellig, men alle jeg har er egentlig for stramme rundt og jeg bruker derfor en forlenger. Flere her som er forvirra eller er jeg bare et håpløst tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Gjest Atanih2
Skrevet

Hei!

Jeg leste et tidligere innlegg her om BH str og det gjorde meg veldig forvirret! Jeg er ca 90 cm rundt midten av bysten og 85 under. Noen som har peiling på hvilken str som passer best til meg? Bruker nå litt forkjellig, men alle jeg har er egentlig for stramme rundt og jeg bruker derfor en forlenger. Flere her som er forvirra eller er jeg bare et håpløst tilfelle?

BH-størrelse kalkulator.

^---- Bruk kalkulatoren på linken, den brukte jeg. Men jeg merker selv at de fleste BH'ene jeg har er litt stramme rundt.

Skrevet

gå til en "ordentlig" undertøys butikk og be om å få hjelp..

Der måler de deg, og finner riktig størrelse til deg. Så har du noe å gå utifra :)

Skrevet

Jeg har jobbet i undertøysbutikk. Dersom du måler deg til 85 cm. under bysten, skal du bruke 80 cm. i omkrets på BH'en. Trekk alltid fra 5 cm., ettersom BH'en er elastisk.

Skrevet

Jeg har jobbet i undertøysbutikk. Dersom du måler deg til 85 cm. under bysten, skal du bruke 80 cm. i omkrets på BH'en. Trekk alltid fra 5 cm., ettersom BH'en er elastisk.

Får man ikke valker hvor BH-en strammer da? Jeg mener, fem centimeter for lite, det synes vel? Betyr det at alle som har litt ekstra flesk på sidene må se seg nødt til å vise det fram for å få god støtte?

Bare spør av nysgjerrighet, det hørtes både rart og riktig ut.

Skrevet

Får man ikke valker hvor BH-en strammer da? Jeg mener, fem centimeter for lite, det synes vel? Betyr det at alle som har litt ekstra flesk på sidene må se seg nødt til å vise det fram for å få god støtte?

Bare spør av nysgjerrighet, det hørtes både rart og riktig ut.

Dersom man plasserer BH'en midt på ryggen i stedet for lengre oppe (som enkelte har en tendens til å gjøre), unngår man lettere valker. Dessuten utvider jo BH'en seg med tiden.

Når det er nevnt, vil jeg derimot hevde at det er viktigere med god støtte enn frykten for litt valker på sidene.

Skrevet

Helt enig i det siste der!

Men om man vil ha litt løft av tunge bryster også (strammere stropper) vil jo BH-en automatisk krype litt oppover ryggen, mener jeg.

Skrevet (endret)

Helt enig i det siste der!

Men om man vil ha litt løft av tunge bryster også (strammere stropper) vil jo BH-en automatisk krype litt oppover ryggen, mener jeg.

Med en god BH så er det faktisk ikke stroppene som gjør hovedparten av løftejobben, men selve BH'en. Er den stram nok så vil den automatisk gi riktig form til puppene, og stroppene vil bare gi minimale justeringer.

Ang. valker, så tror jeg man skal være ganske stor før det blir et problem. Jeg har litt ekstra å ta i, men får ikke valker av BHer som er i riktig størrelse (altså 5 cm mindre enn målet). :)

Endret av Pingting
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig, men vil bare utdype litt...

Jeg er 82 cm under bysten, og bruker str 75, ikke 80, som mange mener hadde vært mest riktig. (Jeg har diskutert dette med mange venninner. :ler: )

Jeg bruker 75 cm i omkrets, fordi den er ment å dekke målene 72,5 cm-77,5 cm, og siden 82 cm-5 cm er 77 cm, blir str 75 cm riktig for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...