Gå til innhold

Vesla har snudd vår verden på hodet! :D

Gjest Ruccola

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

Jeg føler meg også veldig klar til å finne ut om "ting fungerer" igjen :lur: Er du ferdig med renselsen? Jeg tror jeg er på siste rest nå, kun litt utflod-lignende... :sjenert:

Kjenner meg igjen i å føle seg shabby etter 2 dager uten dusj ja :gjeiper: Her er det også melkeflekker utover hele gulvet, både badet, stua og soverommet :hoho: Nekter å bruke bh på natten så da blir det sånn :fnise:

Ja siste uke har det bare vert helt tynntflytende, nesten blank utflod, så ser bra ut sånn sett :)

Hvordan var det med sånnt forresten? Må man bruke kondom før det er gått 6 uker for å hindre infeksjoner...? Eller bare hvis man blør enda...? Sånt har ikke vi i hus :sjenert:

Jeg sover med bh, eller en amme-singlet...blir så grisete viss ikke syns jeg :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer ikke sove uten bh nå jeg, og jeg som aaaaaaldri sov med før!! Mannen er ikke så happy for den bh'n om natta stakkar :fnise:

Her vil jeg ikke ha noe :sengekos: før jeg har sjekket at alt er som det skal der nede, ble jo sydd en del... Skal til legen om 2 uker så vi får bare holde oss i skinnet til da og til jeg har fått noe prevensjon igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja siste uke har det bare vert helt tynntflytende, nesten blank utflod, så ser bra ut sånn sett :)

Hvordan var det med sånnt forresten? Må man bruke kondom før det er gått 6 uker for å hindre infeksjoner...? Eller bare hvis man blør enda...? Sånt har ikke vi i hus :sjenert:

Jeg sover med bh, eller en amme-singlet...blir så grisete viss ikke syns jeg :sjenert::fnise:

Tror det kun er "påbudt" med kondom om man skal ha seg når man fortsatt blør. Når blødningen har stoppet tilsier jo det at ting har grodd seg og lav infeksjonsfare... ;)

Jeg gidder ikke :sengekos: med dong! :skya::fnise:

Jeg sover med gass-bleier på puppene :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Tror det kun er "påbudt" med kondom om man skal ha seg når man fortsatt blør. Når blødningen har stoppet tilsier jo det at ting har grodd seg og lav infeksjonsfare... ;)

Jeg gidder ikke :sengekos: med dong! :skya::fnise:

Jeg sover med gass-bleier på puppene :hoho:

Gas-bleier funker nok det ;)

Og hva tenker madammen om "faren" for en ny graviditet så raskt...? Tør du :humpe: uten prevansjon? :sjenert:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at det gjerne slutter å blø en stund, for så å begynne igjen. Gjerne når skorpa i såret etter morkaken løsner. Jeg hadde nok brukt kondom i 6 uker, bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed at første 6 ukene er det dem kaller renselse, og bør da bruke kondom for å ikke risikere infeksjon(det er jo fortsatt et sår som leges der morkaka løsnet, ikke bare de som måtte sy).

Barseltiden er den tiden kroppen bruker til å tilpasse seg fysisk og psykisk at svangerskapet er over, og at livet som småbarnsmor tar over.

De første dagene etter fødselen er det vanlig å blø som ved en kraftig menstruasjon, og det er vanlig at det følger med en del blodklumper. Dette kalles renselse, og den kan vare i opptil seks uker etter fødselen. Etterhvert vil blødningene avta, og renselsen vil da i hovedsak bestå av slim og utflod. Vask og skyll godt etter hver dotur, og skift bind jevnlig. For å redusere risikoen for infeksjoner i denne perioden, bør du ikke bruke tamponger. Dersom lukten blir veldig ubehagelig, kan det være et tegn på en betennelse. Kontakt da fødeavdelingen. Renselsen lukter normalt som en vanlig menstruasjon.

tatt herfra

Vi hadde sex 4 uker etter fødsel, det var dagen etter vi kom hjem fra sykehuset med Bumba, brukte kondom til jeg fikk satt spiralen ved 3mnd kontroll(det er det de anbefaler her hvis man skal ha spiral).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gas-bleier funker nok det ;)

Og hva tenker madammen om "faren" for en ny graviditet så raskt...? Tør du :humpe: uten prevansjon? :sjenert:

Nå brukte vi jo såpass lang tid, og jeg er jo såpass gammel at om jeg skulle falle inn under de 3 % som "rammes" av graviditet til tross for full amming, så blir det sånn ;) Så ja - jeg tør humpe uten dong :ler:

Men her var renselsen ikke over likevel :kjefte: hadde jo noen dager med kun litt utflod, men så begynte jeg å blø igjen... Utrolig irriterende, jeg er lei renselse! :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Husk at det gjerne slutter å blø en stund, for så å begynne igjen. Gjerne når skorpa i såret etter morkaken løsner. Jeg hadde nok brukt kondom i 6 uker, bare for å være på den sikre siden.

Jeg har ikke blødd noe på sikkert to uker,bare vannaktig, såvid farvet utflod :) Tror nok ikke det plutselig kommer noe mer da, skorpen skulle komme rundt dag 10-12 fikk jeg beskjed om på sykehuset. Rundt dag 13-14 fikk jeg litt småklumper ut, men ikke noe mye, og ikke mye blødning.

Vi fikk beskjed at første 6 ukene er det dem kaller renselse, og bør da bruke kondom for å ikke risikere infeksjon(det er jo fortsatt et sår som leges der morkaka løsnet, ikke bare de som måtte sy).

Vi hadde sex 4 uker etter fødsel, det var dagen etter vi kom hjem fra sykehuset med Bumba, brukte kondom til jeg fikk satt spiralen ved 3mnd kontroll(det er det de anbefaler her hvis man skal ha spiral).

opptil 6 uker sies det vel ja, men jeg hadde vel ca to og en halv uke. Vet ikke om jeg kommer til å velge spiral eller ikke... Har hørt det er veldig vondt, og jeg er så følsom i slimhinnene nedi der at jeg har vondt hele dagen bare etter den børsten de bruker til den celleprøven :sjenert: Ser da bare for meg at insetting av spiral må bli mye verre, og da tar jeg heller en fødsel til isteden jeg altså!

Hei og hå! Hur det går her på bruket? :nigo:

Alt bra her! :) Long time no see! Grattis da Virre! Når ble datoen din?

Nå brukte vi jo såpass lang tid, og jeg er jo såpass gammel at om jeg skulle falle inn under de 3 % som "rammes" av graviditet til tross for full amming, så blir det sånn ;) Så ja - jeg tør humpe uten dong :ler:

Men her var renselsen ikke over likevel :kjefte: hadde jo noen dager med kun litt utflod, men så begynte jeg å blø igjen... Utrolig irriterende, jeg er lei renselse! :rope:

Ja er frustrerende å måtte gå med bind og innlegg så lenge! Klamt og ekkelt er det også!

Her var mye å lære fra de som ligger litt foran i løypen. Sånt liker vi! :fnise:

Jepps, utrolig hvor fort ting snur på flisa, og så må man tenkte helt annerledes plutselig ;)

Og sånn for opplysningens skyld, så :sengekos: vi i går! :hoppe:

Var veldig forsiktige, men det var ikke vondt!!! :nigo:

Litt strekkende følest først, men så gikk det helt fint! ÅÅååå som jeg har savnet det! :) (Vi har vert oppfinnsomme altså, men er ikke det samme for min del)

Brukte da ikke noe, siden vi ikke har noe i hus. Satser på vi ikke er av de 3 % som blir gravide selv om de fullammer ;)

(Ingen krise om det nå skulle skjedd noe, men vi har mest lyst å ikke ha mindre enn 1,5 år mellom barna da ;)

Satser på det går greit i forhold til infeksjoner, har jo ikke blødd på minst 1,5 uke, og er da tross alt over 4 uker siden fødselen.

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

For min del hadde jeg et opphold på nesten to uker uten noe blod, før det plutselig kom igjen.. :sjenert:

Hvor lenge hadde du blødd før det da? Føles ikke som om det skal komme noe mer her da....føler meg ren og pen etter gammelt :fnise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Samme erfaring som Marmot! :)

Hvor lang blødning hadde du hatt før det da?

Mener dere at man kan ha friske blødninger i over to uker som da gradvis gir seg og forsvinner helt. og så vere uten dem i to uker for så å begyne å blø igjen?

Da er det vel mer mensen som kommer kanskje? :vetikke:

eller hadde dere da ingenting igjenpå mange måneder? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blødde vel i ca 3-4 uker, så ingenting på 1-2 uker, og en liten blødning igjen i et par uker. Mensen kom først ca 3 måneder etter det igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde vel i ca 3-4 uker, så ingenting på 1-2 uker, og en liten blødning igjen i et par uker. Mensen kom først ca 3 måneder etter det igjen. :)

Sånn var det her også, ganske nøyaktig likt. Jeg var så sikker på at jeg var ferdig med renselsen at jeg sluttet å ha med meg bind, så det var ganske kjipt da jeg plutselig sto der på et kjøpesenter... :sjenert:

Gratulerer med 1 mnd! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Usj da.. :(

Flere som har hatt det sånn og eller?

Nei, satser på jeg er ferdig ihvertfall! Men bind har jeg uansett i stellebagen, og den er jo med overalt uansett.

Nå har Vesla nettop smilt en hel masse til mamma'n sin ! :rodmer:

Er langt i mellom dem, flere dager siden sist nå. Virkel liksom som om hun må vere i rette humøret før en får kontakt :) Hun ser mye på oss, og rett inn i øynene, men for at hun skal reagere med smil må hun vere heeelt rolig i kroppen og ikke ha mageknip eller noe virker det som.

Så jeg nyyyyter virkelig de små smilestundene våre! :hjerte:

Nå sover hun hengende i puppen, så tror jeg skal ta å koble henne fra og legge henne i vogga i steden :fnise:

Så skal mamma få seg litt frokost :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...