Gjest Ruccola Skrevet 24. september 2011 #1701 Del Skrevet 24. september 2011 Hm, skal jeg gi henne mycostatin like lenge også da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 26. september 2011 #1702 Del Skrevet 26. september 2011 ja helst sier dem, men du kan også smøre henne med farris eller en natron+vann blanding om du føler hun ikke har hatt noe hvitt i munnen. Har hun hatt trøske så bør du smøre henne like lenge ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 27. september 2011 #1703 Del Skrevet 27. september 2011 Hun har tykt lag med trøske enda ja Har nok vert litt for slurvete med å påasse på å få i oss medisin...har ikke tatt den med oss når vi har vert ut av huset, så enkelte dager har det bare blitt smurt to ganger Men er så innmari kliss å drasse med på! Men nå skal vi ta en intensiv uke å se om det hjelper! Skal på helsestasjonen i morgen for en sånn psyke-test av meg vistnok, så da gleder jeg meg til å veie Vesla! Tror jammen hun må vere 6 kg nå! Godt matvett på denne jenta her Ellers er det stille og rolig her Ruskevær, så har ikke gått tur siden før helgen. Har ikke noe i mot regn, men når det blåser tar kastene så godt her hos oss, og det syns jeg er skummelt med vogn, ihvertfall når man har et litt stort regntrekk på som blir et veldig vindfang. Så da får vi heller bare vente litt med å gå tur Skal til byen i morgen på helsestasjonen, så da får vi trakke litt rundt der for å få litt luft Må se på litt stash til dåpen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 28. september 2011 #1704 Del Skrevet 28. september 2011 Shoppe til dåp høres ut som en trivelig aktivitet! Her har vi og satt dåpsdatoen nå, og handlelista er så smått under produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 29. september 2011 #1705 Del Skrevet 29. september 2011 Shoppe til dåp høres ut som en trivelig aktivitet! Her har vi og satt dåpsdatoen nå, og handlelista er så smått under produksjon. Ja litt trivelig, og litt travelt! Ble helt satt ut av Notabene i går nemlig! Eneste dåps-kaketoppene de hadde så ut som om de var fra 1979!!! falmede rosa blonder, rosa plastfigurer som ikke var så veldig rosa lenger, gullsko som var kjempestygge og storker med babyer som var maken de jeg hadde i min egen dåp!!!!! Og eneste typen servietter var noen blekrosa med en sko på.... Spurte damen i butikken om de fikk inn noe nytt der snart. Hun virket tydelig brydd over den avdelingen (DET SKJØNNER JEG GODT!!!) og sa at hun trodde de fikk inn litt nytt om ca 2 uker... Er i seneste laget det, når vi skal ha dåp om 3 uker Så da blir det å bestille på nett tenker jeg, for jeg kan ikke ta tjangsen på å plutselig stå der uten.... Så om noen har noen gode sider om dåpsting til meg, så send gjerne linker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. september 2011 #1706 Del Skrevet 29. september 2011 Oj, såppas ja! Har sett mye sånt rundtomkring jeg også, jernia og Nille blant annet. Ikke fint. Rekker du eBay? Kanskje ikke... Hva er det du skal ha? Kaketopp og servietter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. oktober 2011 #1707 Del Skrevet 1. oktober 2011 Oj, såppas ja! Har sett mye sånt rundtomkring jeg også, jernia og Nille blant annet. Ikke fint. Rekker du eBay? Kanskje ikke... Hva er det du skal ha? Kaketopp og servietter? Nei tar ikke tjangsen på ebay. Har bestilt sløyfene der, 18 sept og ikke fått dem enda Har dem sånt på jernia da? ikke her på min lokale vil jeg tro...rotebutikk uten like! Nille har jeg heller ikke sett på... fant noen på noen norske nettsider, men guri så stygge Tror jeg må begynne å prodesere FINE kaketopper til dåp, for det finnes jo ikke! Hadde sikkert kunnet tjent meg rik! :gjeiper: Vet ikke om jeg tørr å skrive det, men Vesla har sovet hele natten to netter på rad! fra 23 - 06 begge nettene! Så har hun fått mat kl 06 og sovet igjen til 09! Veldig klar over at dette sikkert ikke varer, men guuuuud så deilig! (Er sikkert bare fordi hun er i koma, for det har vert mellom 19 og 22 grader her de to siste døgnene, og da 25-26 rader inne ) Nå har hun nettop fått seg et bad, og spiser litt før hun sikkert slokner igjen Har måttet pumpe ene puppen disse morningene, har jo stått helt på spreng etter å ha vert ubrukt i maaaaange timer! Så i går fikk jeg 130 ml, men kunne fått mer! hadde bare ikke plass til mer siden jeg hadde satt på den minste beholderen i dag fikk jeg 170 på en pupp! Så nå har vi til i kveld, for mor skal på personalfest (skal drikke røøøøødviiiiiin!!! ett år siden sist!!!! ) og så får vi begynne å spare opp til dåpen de neste dagene Nå sovner hun ved puppen her....skal koble henne ifra og gå å fine frokost til mor God helg alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BareBea Skrevet 1. oktober 2011 #1708 Del Skrevet 1. oktober 2011 Åhh rødvin! Går det fint å gi henne flaske? Jeg har også lyst å pumpe meg opp en liten beholdning og gi henne flaske.. mest fordi jeg har lyst på rødvin men det tør jeg ikke si høyt.. helsesøstra hadde bikka! :gjeiper: har fått anbefalt å vente med flaske men har lyst å komme igang snart.. ikke bare pga vinen da! :gjeiper: Kos deg på fest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 1. oktober 2011 #1709 Del Skrevet 1. oktober 2011 Flaske kan du fint gi henne, men alkohol bør du vente med til babyen er 6 uker sies det. Vi ga henne flaske første gang når hun var 10 dager Den tok hun fint, så svigermor passet henne dagen etter mens vi dro på kino (var 2 min unna huset, og satt med mobilen på lydløs i hånda ) Så testet vi igjen nå en dag, for å se om hun fortsatt tok flaske, og det gjorde hun fint Så da skal pappan ha henne alene i kveld for første gang, men jeg er bare 5 min unna om det er noe da Mener HS sa at man skal vente 3 timer med å amme etter en enhet med alkohol. tipper jeg ikke drikker noe stort mer en et glass, muligens to. Har forresten glemt å si at Vesla er nå 6 kg og 60 cm! store jenta mi vokser ifra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 5. oktober 2011 #1710 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det var deilig med et glass rødvin på lørdag Gikk kjempefint, og pappa'n storkoste seg alene med vesla Vi har mye på tapeten om dagene, så er ikke så mye jeg skriver. Mye å ordne til dåpen, mye klær som skal vaskes, tørkes, legges sammen og legges på plass. og enkelte ting må jo strykes også. så er det middagslaging, og oppi alt dette skal vesla mates flere ganger, rapes, skiftes på, lekes med og av og til bades. Så tiden flyyyyr! Vanskelig å holde huset skikkelig syns jeg Føler stua er bomba til enhvær tid! gulpekluter, leker, sokker, tepper, smokker, papirer om dåp, kamera, pc..... Så rydder jeg, og det går 5 minutter før det er bomba igjen Er jo ikke mulig å putte alt tilbake på sin "rette plass" rett etter en har brukt det, når man trenger det igjen etter 3 minutter liksom Hvordan har dere andre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. oktober 2011 #1711 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hm, har et problem etter fødsel som jeg ikke har hørt om og som jeg ikke ventet... Har fått så enormt store bæsjer! Enkelte ganger er det faktisk verre å få ut enn fødselen var! Sååå vondt og jeg blør som en tulling Har generellt hatt forholdsvis fast avføring, men enkelte ganger er klumpen da blitt kjempetykk! Er ikke forstoppet, og går på do flere ganger i uka. Kan dette kanskje komme av at tarmene plutselig fikk bedre plass igjen etter snuppa var komt ut? eller er det fordi jeg drikker for lite? I går var den like stor som et eple....ja jeg tuller ikke dessverre... satt seg faktisk fast i doen fordi den var så tykk Har dhupalack stående siden graviditeten og tror jammen jeg må til å ta den jevnlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 6. oktober 2011 #1712 Del Skrevet 6. oktober 2011 uf da, har du nok fiberrik mat og drikker du nok vann? prøv i noen dager å øke litt på fiberinntaket, et av det beste er linfrø, ha de i shake eller over yogurt...drikk MASSE vann, det bør du uansett fordi du ammer......gud jeg husker jeg drakk synnsyke mengder vann i begynnelsen. god bedring da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 6. oktober 2011 #1713 Del Skrevet 6. oktober 2011 spiser vel som jeg alltid har gjort. men skjønner jeg må forandre litt her ja vet jeg ikke alltid drikker nok, men kommer ikke på det! er rett og slett ikke tørst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. oktober 2011 #1714 Del Skrevet 7. oktober 2011 Når snuppa mi ble født så gjorde jeg en regel at jeg skal ALLTID ha med meg vann....flaske er best fordi jeg kunne legge det fra meg hvor som helst, helst med sportstut så jeg ikke trengte to hender å åpne og lokke. Så når jeg skulle amme drakk jeg samtidig som hun ammet litt, drakk fann til alle måltider, og vann innimellom hvis jeg var ekstra tørst. Drikker du andre ting som kan slukke tørsten da, siden du ikke er tør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. oktober 2011 #1715 Del Skrevet 7. oktober 2011 Drikker mest vann jeg også, men glemmer det! Har alltid med meg i vogna når vi går tur, og har som regel en flaske stående på bordet så jeg skal huske det. Men jeg har en ryddeglad mann som bærer den ut på kjøkkenet gang på gang uten å tenke seg om Noen dager kommer jeg på at jeg bare har drukket en kopp te og et glass vann før middag....og det er jo ikke bra!Lurer jammen på om jeg har mindre melk de dagene jeg drikker lite selv, så på tide med full skjerpings! Jeg og Vesla skal prøve oss på babybading i dag om vi rekker rundt Spent på om vi får det til bare vi to. tenker veldig på hvilken rekkefølge man må gjøre ting når man er alene i garderoben med en våt og kald baby... Først må vi vel dusje begge to, så tenker at om jeg ikke væter håret verken i dusjen før bading, eller i badet - så kan jeg dusje med henne for da trenger jeg ikke to hender til shampo til håret. Hm, men jeg klarer vel ikke såpe, da klarer jeg vel kanskje ikke å holde henne? Skal babyene vaskes med såpe etter de har badet i klor? Viss ikke kan jeg jo bare vaske oss med vann, og så heller dusje når vi kommer hjem? Neytiri dette kan vel du litt om? var ikke du på bading med Bumba? Vet det er viktig at hun ammes rett etterpå, men jeg dusjer vel henne før det? så inni håndkle og ammes før vi kler på? Hm, skikkelig logistikk dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. oktober 2011 #1716 Del Skrevet 7. oktober 2011 Ja det hørtes lite ut, og ja man klarer ikke produsere nok melk om man ikke får i seg nok væske. Bading, så morro! Her gjorde jeg det sånn når hun var liten og vi var på Island: Ta med bilstol IN i garderoben eller ha et koseteppe som er ok å legge flatt på gulvet, kle av seg og gjøre alt klart med håndkle og såpe som man skal ha in ved dusjen(jeg pleier å ha plastic pose eller svømmeposen jeg har skaffet, da henger man den bare på en krok. Holder baby og skyller av før bading, husk å ha to håndkler til snuppa, en for etter hun har dusjet og til dere kommer ned i vannet(da blir hun ikke kald innimellom), og så en til tørk. Så når dere skal dusje etter badinga er det viktig at du henter bilstolen(derfor den var best i starten) og finner deg en dusj der stolen kan være uten å bli våt. legg håndkledet hennes som hun skal tørkes med oppi.....så dusjer du henne og tuller henne opp i der(gi smokk om hun tar det) og så får du dusjet fort med såpe og sjampoo. Jeg bruker alltid litt såpe til barnas hud etter klor, de kan reagere på kloret så er godt å få dusjet det av. Når du er ferdig og er in i garderoben slapper du helt av og ammer mens du bare sitter der med håndkle rundt deg, sånn blir hun god og mett, kan sitte i stolen eller ligge på teppet på gulvet og du kler på deg(jeg pleier kle på meg først mens hun har håndkle rundt seg), så kler vi på henne og ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. oktober 2011 #1717 Del Skrevet 7. oktober 2011 Gode tips Neytiri, tusen takk Fann forresten en test på bilstoler, og det er godt å se at vår er testvinner! det viste vi faktisk ikke! http://forbrukerportalen.no/Tester/2010/bilbarneseter_mai_2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 9. oktober 2011 #1718 Del Skrevet 9. oktober 2011 Til dere som er Facebookvenner med meg...jeg ønsker ingen kommentarer her, på statusen jeg har der.... Send heller en PM om du lurer på noe..... -Gjenkjennelsesparanoia- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. oktober 2011 #1719 Del Skrevet 9. oktober 2011 Skjønner det Ruccola, har tenkt på det innimellom jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. oktober 2011 #1720 Del Skrevet 9. oktober 2011 Skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå