LineGourmet Skrevet 5. september 2011 #1681 Del Skrevet 5. september 2011 Hei Ruccula! Er stadig innom jeg altså, men ikke alltid like mye å komme med. Du vet: man blir litt vel opptatt med sine egne "greier" når man har fått sånne små Angående kjønnsnøytrale klær, så syns jeg jeg har funnet mye fint i beige jeg... det er kanskje lettere å finne til gutter? blått er liksom ikke så rosa som rosa er om du skjønner... Syns det høres ut som du er i ferd med å få system i klærne da - her har jeg så vidt fått somlet meg til å rydde bort for små bodyer i str 50 bare :gjeiper: Ønsker deg en finfin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. september 2011 #1682 Del Skrevet 7. september 2011 Jupps, det blir man Line Er innom og leser andres bøker, men blir ofte mens jeg ammer og da gidder jeg ikke skrive noe siden det er så innvilket med en hånd :gjeiper: Har vert hos helsesøster/legen på 6 ukers kontrollen, og Vesla er nå over 5 kg gitt! Er visst fløte jeg serverer Alt bra, utenom at vi nok har fått sopp tror legen. Tok ikke prøver, men skulle bare prøve oss på en kur og se om det blir bedre. Skal ikke vere vondt å amme etter 6 uker mente hun. Så da blir det pensling og smørring i minst to uker, og minst 4 ganger for dag men helst etter hver amming.... 14x4 er 54 og det er minimum, så tenker det blir nå en 70-80 behandlinger på oss det da Jaja, alt for å bli kvitt det da, selv om det ikke virker som om det påvirker vesla. Har jo ikke lyst det skal bli verre ihvertfall. Har vert og kjøpt litt ullbodyer i dag. Høsten er virkelig kommet! Jeg er veldig glad i ull selv, og ene Kari Traa ullgenseren jeg har går faktisk glidelåsen så langt ned at jeg kan amme i den! Gjett om den kommer til å bli utslitt i høst/vinter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 7. september 2011 #1683 Del Skrevet 7. september 2011 Her ble ammingen veldig raskt bedre da vi begynte behandling mot sopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. september 2011 #1684 Del Skrevet 7. september 2011 Her ble ammingen veldig raskt bedre da vi begynte behandling mot sopp Så bra Hvordan viste du at dere hadde det? Jeg var veldig i tvil om det var det,for går liksom greit. er bare de første 10-15 sekundene det gjør vondt. Men legen ville nå behandle uansett. Så ikke på brystne engang, bare i munnen på vesla. De snakket om å pensle på den smørja til henne med en q-tips, men det går da ikke! lot henne bare saaaakte suge det inn fra sprøyten jeg da... blir det helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 7. september 2011 #1685 Del Skrevet 7. september 2011 31 uker Jeg hadde en sprekk på den ene brystvorta som aldri grodde, og så var det sykt vondt å amme... Legen så på sprekken og mente den var soppinfisert. Snuppa sov, så han så aldri inn i munnen hennes (men vi så at hun var hvit på tunga). Vi sprøytet mykostatin inn i munnen hennes, men etter to uker uten synlig bedring sluttet vi med den, jeg bare fortsatte å behandle brystvortene mine til det ga seg helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 7. september 2011 #1686 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg hadde en sprekk på den ene brystvorta som aldri grodde, og så var det sykt vondt å amme... Legen så på sprekken og mente den var soppinfisert. Snuppa sov, så han så aldri inn i munnen hennes (men vi så at hun var hvit på tunga). Vi sprøytet mykostatin inn i munnen hennes, men etter to uker uten synlig bedring sluttet vi med den, jeg bare fortsatte å behandle brystvortene mine til det ga seg helt. Ok. jeg har ikke noen sprekker, men er bringebærrød på tuppen da. Jeg bruker sikkert 5 min på å sprøyte 1 ml Mycostatin inn i munnen hennes. Bare dråpe for dråpe. å smørre med q-tips funket ikke ihvertfall! Hun smatter og koser seg med det, er jo søtt som fy Syns det er kipt å måtte smørre brystvortene, og så vaske av før hun ammes, for ofte sovner hun ved puppen, og skal ha mat igjen ganske kjapt... Så nå sovnet hun og jeg smurte, og da er har jeg ikke gjort det de siste 3 ammingene for hun har vert så urolig og krevd mer pupp. Så nå håper jeg hun sover godt en stund. Virker som om hun kanskje blir litt kvalm eller noe av medisinen. I morgen skal jeg bare vere hjemme, nå har vi fartet rundt flere dager på rad og det er litt stress kjenner jeg Snart helg igjen, og kjære kan vere litt mer hjemme med oss! Han har jobbet mye denne uka og savner Vesla noe voldsomt. Ser på ham at han blir ekstra sliten fordi han føler han går glipp av henne. Så i morgen skal jeg sparke ham ut av sengen tidlig, så han kommer seg på jobb tidlig og kan gi seg tidlig (Han styrer tidene selv, bare han får unna dagens oppgaver ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 8. september 2011 #1687 Del Skrevet 8. september 2011 Er det canesten du smører på? Da trenger du ikke vaske av før neste amming. Legen min sa det bare var positivt om snuppa fikk litt i munnen, da det kunne bidra til å få bort soppen der også. Jeg måtte også amme ofte, og noen ganger rett etter jeg hadde smurt (da var hun plutselig mer sulten ). Forresten så mener jeg vi opplevde at hun ble dårlig i magen av mykostatinen, så vi slutta med den siden vi uansett ikke merka særlig bedring. Det viktigste er å behandle brystvortene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 11. september 2011 #1688 Del Skrevet 11. september 2011 Er det canesten du smører på? Da trenger du ikke vaske av før neste amming. Legen min sa det bare var positivt om snuppa fikk litt i munnen, da det kunne bidra til å få bort soppen der også. Jeg måtte også amme ofte, og noen ganger rett etter jeg hadde smurt (da var hun plutselig mer sulten ). Forresten så mener jeg vi opplevde at hun ble dårlig i magen av mykostatinen, så vi slutta med den siden vi uansett ikke merka særlig bedring. Det viktigste er å behandle brystvortene! Ja er Canesten. Pleier å vaske bort, men noen ganger glemmer jeg det, så bra det ikke er farlig ihvertfall Vesla er nok litt mer prompete etter vi begynte på mycostatinen, men ellers virker det ikke til å plage henne noe. Er ikke alltid vi får til å behandle 4 ganger for dag, mens andre dager blir det flere. Vanskelig å planlegge, spesiellt om man er ute av hjemmet Ellers går nå dagene unna her! Skal begynne på dåpsinvitasjoner i dag, og så har jeg bestemt meg for å sy en kjole til Vesla, som kan brukes på dåpsdagen når man tar av den lange dåpskjolen Tenkte å lage en sånn knytekjole, omtrent som et forkle foran og bak Altså at det bare er åpent på sidene, med knytting der De er så lette å lage og så tror jeg det blir veldig pent med hvit body og strømpebukse under som hun da allerede hadde under dåpskjolen Lurer på å lage den i lilla, skal se i morgen om jeg finner noe stoff. Kanskje fleece eller noe annet godt og varmt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 11. september 2011 #1689 Del Skrevet 11. september 2011 Æsj, den mykostantinen er noe skikkelig kliss!! Holder på å bli sprø av den! Men lille syntes den var veldig god da. Smattet og koste seg. Håper den gir bedring fort for dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 14. september 2011 #1690 Del Skrevet 14. september 2011 Er det noe galt når jeg føler det er blitt vondere etter vi begynte sopp-behandling....? Har jo endret amme-mønsteret litt, siden jeg ikke vil amme henne rett etter bahandling, og da heller gir henne smokken og bysser henne i søvn (Vanligvis sovner hun til puppen ) Hm, vil ikke ringe legen heller. Er ikke ulidelig vondt liksom... Får gi det noen dager til og se. Har gått på det en uke i dag. (Men noen dager har vi ikke fått behandlet nok ganger. skal vere minst 4 ganger for dag, men om vi er ute tar vi den ikke med, og da har det gjerne bare blitt 3 ganger om dagen.) Har hatt en surrete natt i natt, så nå skal jeg legge meg litt sammen med vesla, før vi får besøk senere i ettermiddag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 15. september 2011 #1691 Del Skrevet 15. september 2011 Så rart at det blir vondere... Det høres jo ikke riktig ut. Du har ikke sår på brystvortene eller noe sånt? Er det bare utdrivningen som er vond? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 16. september 2011 #1692 Del Skrevet 16. september 2011 Ja er litt rart, men går greit fortsatt, så går ikke til legen eller noe. Vesla har endelig bæsjet i dag! Tror jeg må begynne å skrive ned når hun gjør det, for tror jammen det går bortimot en uke imellom nå! Men det er jo normalt på MM sies det, så får vel godta det... Men syns hun er i bedre humør etterpå da, så alltid godt når det kommer ut De vokser jo mye, og mer kjøtt på kroppen må jo komme fra noe, så er jo ikke rart hun bæsjer lite sånn sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. september 2011 #1693 Del Skrevet 16. september 2011 Hei snuppa, innom og tar en titt. Orker ikke lese gjennom alt, men hvordan oppdaget du at du hadde sopp? har snuppa belegg? Jeg husker å ha brukt mikostatin, tok det i en sprøyte, så sprutet jeg noe på fingeren in(hadde rene hender), og så stakk fingeren in i munnen og smurte, var lettere en qtips. Er jo best hun får det på tunga og in på kinnene, husker også det var vanskelig å komme på det, men et lite tips er å ha en flaske med farris i stellebaggen, bruk det om dere er ute og glemmer mikostatin greia hjemme(noe man gjør siden den må stå i kjøleskapet). Hvordan er smertene dine, er det en brennende følelse, stinger, blir det bedre etter amming? ta en titt in på ammetipsene mine, kanskje noe der du ikke har prøvd, har en del erfaring med det så deler erfaringen hvis du vil fikk du til det vi pratet om i dag forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 16. september 2011 #1694 Del Skrevet 16. september 2011 Hei snuppa, innom og tar en titt. Orker ikke lese gjennom alt, men hvordan oppdaget du at du hadde sopp? har snuppa belegg? Jeg husker å ha brukt mikostatin, tok det i en sprøyte, så sprutet jeg noe på fingeren in(hadde rene hender), og så stakk fingeren in i munnen og smurte, var lettere en qtips. Er jo best hun får det på tunga og in på kinnene, husker også det var vanskelig å komme på det, men et lite tips er å ha en flaske med farris i stellebaggen, bruk det om dere er ute og glemmer mikostatin greia hjemme(noe man gjør siden den må stå i kjøleskapet). Hvordan er smertene dine, er det en brennende følelse, stinger, blir det bedre etter amming? ta en titt in på ammetipsene mine, kanskje noe der du ikke har prøvd, har en del erfaring med det så deler erfaringen hvis du vil fikk du til det vi pratet om i dag forresten? Ja hun har hvit tunge. og så har jeg rosa knupper og det gjor innmari vondt de første 10-15 sekundene når jeg skal amme. Noen ganger er det som om det er piggtråd som skal ut Da sier jeg til sambo at jeg heller tar en fødsel foran dette :gjeiper: Trodde dette bare var utdrivingsrefleksen som var vond i starten, men når jeg fortsatt hadde det etter 6 uker ble jeg i tvil. skal liksom ikke vere vondt enda da Så spurte legen på 6-ukers kontrollen til vesla. Er kun vondt med en gang hun tar, og når jeg får stive brystvorter (eller hva det nå er, kommer plutselig, og er vondt i begge i noen sekunder) mycostatinen skal ikke i kjøleskap nei, står ikke noe på min ihvertfall! skal jeg gi henne farri eller smørre brystvortene med det? Sendte en mail om sløyfene i dag, for å høre om fargen er lik Tusen takk for god hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 19. september 2011 #1695 Del Skrevet 19. september 2011 Da er sløyfer til dåpen bestillt på ebay! Første gang jeg prøver meg på noe slikt, og det gikk fint! 70 kroner for en stor rull med brede sløyfer, 1 rull med mellom, og 2 ruller med smale! Så nå får vi tro de kommer ganske raskt, så jeg kan bruke den fargen til å lage bordkort, finne servietter og blomster i lignende farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. september 2011 #1696 Del Skrevet 19. september 2011 Ja det høres ut som sopp, jeg hadde mange av de symptomene der. Grunnen begge skal behandles som du vet nok er fordi det smitter utrolig lett frem og tilbake, så uansett om en av dere ikke har symptomer må begge behandles. Jeg husker også at canesten svei jeg noe vanvittig av, så daktar 2% funket bedre, det er det de rådlegger her i sverige fremfor canesten, eneste forskjell er litt andre virkestoffer. Prøv å stimuler brystet før du gir henne puppen det gjør mindre vondt. Og du trenger ikke vaske av canesten eller daktar før ammingen men det er en fordel at du smører rett etter amming så det får virket før du skal amme igjen. Ingen ull innlegg og bytt innlegg HVER gang du ammer, lufte puppene hver sjans du får og unngå å pakke de in igjen hvis du er enda bløt etter amming da dette hjelper ikke problemet. ohh jeg trodde mycostatin skulle i kjøleskapet mulig jeg tar feil. Farris kan du smøre munnen hennes med, og du kan også smøre brystene dine men det funker ikke særlig bra når man først har fått sopp på puppen, men renser munnen til de små bra. så morro med første ebay kjøp, ikke dårlig me 70kr på det der nei, dette må feires med dans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 22. september 2011 #1697 Del Skrevet 22. september 2011 Hehe, takk for dans Neytiri Så får vi bare se hvor lang tid postgangen tar. Håper å ha sløyfene her noen uker før dåpen så jeg kan bruke dem som mal til å finne servietter og sånt Her går dagen unna gitt! Vesla er straks 2 mnd gammel! Behandler fortsatt for soppen. Fikk beskjed med legen om å holde på i minst to uker... Hvordan skal en vite når en skal stoppe....? Skal ringe å bestille meg legetime i morgen. Jeg og kjære har bestemt oss for at jeg skal sette inn spiral. Orker ikke begynne på piller igjen Den blir bare sittende inne et lite år, for vi har bestemt at den blir tatt ut igjen en gang mellom sommer og jul til neste år Tidligst mai, senest desember har vi blitt enige om, så får vi se hva vi føler der og da. For meg var det viktig å begynne litt tidlig, i tilfelle vi bruker litt tid igjen. For sambo var det viktig at barna ikke blir for tette Så får vi bare tro vi ikke er gravide igjen allerede. Har "holdt på" i fire uker nå uten noe, og satser på at vi er innenfor de 97% som er beskyttet av fullamming. Hadde meg en miniblødning her for et par dager sidan og var redd det var mensen som kom igjen allerede, men det ble med den lille, brune blødningen.... Får ikke tro det var noe festeblødning eller noe Er ikke klar for så tette barn For all del...står vi der gravide så takler vi det helt fint, men det var ikke planen da Men sett på en annen måte så har alt frem til nå vert så inderlig planlagt at det er vel på tide det skjer noe uplanlagt i livene våre Nå ligger vesla og knirker her. våkner nok snart for litt mat, så tror jeg skal løpe å spise meg et knekkebrød og så pusse tenner, så jeg er klar til å legge meg når hun våkner. (Får bare pupp og sovner igjen på denne tiden av døgnet ) her en kveld sovnet hun klokken 23 og våknet ikke før klokken 05 sovnet igjen etter mat og sov til 08 Det er helt greit for meg Nå i dag sovnet hun rundt 22, men våkner nåk nå etterpå, hvis ikke må jeg bare bære henne opp i sengen sovnde. Det går av og til fint, andre ganger våkner hun. Får da bare pupp og sovner igjen Vi kan stort sett flytte henne sovende fra voggen til bilstolen, vognen osv... Veldig deilig sånn sett I morgen skal det bli litt bedre vær og da skal vi ut å gå tur! Flere dager sidan sist nå, regner og blåser her Natta damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. september 2011 #1698 Del Skrevet 23. september 2011 Håper dere har hatt en fin tur ute i fint vær i dag! Her skinner i hvert fall sola Deilig det, etter mye regn. Fikk litt hakeslepp av ordet "festeblødning" Det var liksom så absurd - men tenk så stor del av livet vårt det var for 1 års tid siden! Livet går fremover tydeligvis Høres ut som dere har det fint Kos dere i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. september 2011 #1699 Del Skrevet 23. september 2011 Håper dere har hatt en fin tur ute i fint vær i dag! Her skinner i hvert fall sola Deilig det, etter mye regn. Fikk litt hakeslepp av ordet "festeblødning" Det var liksom så absurd - men tenk så stor del av livet vårt det var for 1 års tid siden! Livet går fremover tydeligvis Høres ut som dere har det fint Kos dere i helga! Ble en lang og fin tur ja Tror nok ikke jeg er gravid altså, men muligheten er der jo, og derfor jeg ble litt i stuss på denne miniblødningen... Vet ikke når det er vanlig å få mensen igjen, og hvor kraftg den pleier å vere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 24. september 2011 #1700 Del Skrevet 24. september 2011 Du bør smøre brystene 2 uker til ETTER symptomene er borte, tok meg over en måned fra jeg begynnte å behandle, trodde jeg aldri skulle bli kvitt dritten! Den blødningen kan jo være løs skorpe fra der morkaka var som kommer ut i type brunt blod, det kan også være festeblødning, eller kroppen å prøve ordne opp i syklusen. Her tok dem uansett graviditetstest innen jeg satt spiralen på plass, da det var greit sånn i det lille tilfelle jeg hadde blitt gravid(vi brukte gummi før det). Jeg er veldig fornøye med spiralen altså, har siden jeg satt den in for et år siden hatt mensen 2 ganger, litt av og på spotting første 3mnd da men etter det ikke plaget i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå