Gjest Ruccola Skrevet 14. august 2011 #1621 Del Skrevet 14. august 2011 Hehe må le litt for jeg tenkte akkurat det samme den gangen......er en av tinga som er vanskelig å finne ut av, husker ihvertfall jeg og pupsilure fant ut sånn etterhvert. Her måtte jeg holde løk, sjokolade, kaffe, og brus vekke første 4 mnd, brus drakk jeg ikke før 6 mnd. Var ikke det verste for meg, ikke avhengig koffein og bruker andre ting en løk for å få smak Hm, tror jeg da rett og slett bare skal begynne å notere ned hva jeg spiser! Jeg har gullfiskhukommelse og har da ikke tjangs til å huske tilbake hele tre dager! Men vi finner vel ut av det etterhvert Forresten bestillte jeg ammete i løst på nett, og jeg begynnte med det etterhvert som jeg så behov så skjønner at du avennter, men da har du det i bakhodet Jeg er ikke så veldig god til å bestille ting på nett jeg skjønner du Men skal ha det i bakhodet ja Jeg MÅ bli flinkere å drikke mer! Fant meg en flaske med vann i kjøleskapet nå, for kom på at jeg bare har drukket et glass vann og et kopp te i hele dag! Så nå skal flasken få fast plass på bordet så jeg ikke glemmer det! Kan jo risikerer å miste melken på hele greia her jo! <---- på meg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. august 2011 #1622 Del Skrevet 14. august 2011 Ojoj! Ikke lov å sette seg ned og amme uten en flaske vann ved siden av seg. Jeg er blitt så vant til dette at jeg blir akutt tørst i det sekundet snuppa begynner å suge. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 16. august 2011 #1623 Del Skrevet 16. august 2011 Ja, jeg husker godt den akutte tørsten i det man satt seg ned for amme, tror det er sånn for de aller aller fleste. Det er viktig å drikke masse for å ha god melkeproduksjon, så kroppen er nok laget på en lur måte og sier i fra selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lilly* Skrevet 16. august 2011 #1624 Del Skrevet 16. august 2011 Signerer det med vann altså, her har jeg alltid minst en vannflaske lett tilgjengelig. Tror jeg hadde dødd av tørst ellers Kan du ikke fylle på noen og sette i kjøleskapet? Da kan du bare ta med deg en når du skal gi frøkna mat? Hvis jenta di er like utålmodig som mi er så er det veldig greit å ha sånne ting klart :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 16. august 2011 #1625 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg får ikke denne akkutte tørsten jeg! Kanskje det er derfor jeg glemmer å drikke hele tiden Men nå står det en imsdalflaske på bordet, og så fyller jeg på den med en gang den er tom, så nå går det mye bedre Kjære har også fått instruksjoner om å passe på at jeg drikker mye Nå skal vi ned på helsestasjonen en tur å veie Vesla! Spent på hvor mye hun har lagt på seg! Sist vi veide var hun 11 dager da var hun nesten 3500g Nå er hun 23 dager, så jeg vil tro hun skal nærme seg 4 kg med stormskritt, for hun spiser som en bjørn! Har fått matvettet til pappaen denne jenta her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 16. august 2011 #1626 Del Skrevet 16. august 2011 Glemte å si at Vesla smilte til mamma'n sin i dag! Var så våken i dag tidlig, og lå å bare tittet. Fikk litt mat, og lå bare å så opp på meg mens hun spiste, noe hun vanligvis ikke gjør. Så tullet jeg litt med henne, rakte tunge og smilte og lo. Og jammen gliser ikke hele jenta tilbake og ser meg rett inn i øynene! To ganger gjorde hun dette! Tror kanskje hun smilte til meg for noen dager siden også, men da var jeg ikke heeeelt sikker. Det er jeg nå! Nydligste jenta i hele verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 16. august 2011 #1627 Del Skrevet 16. august 2011 :rodmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 16. august 2011 #1628 Del Skrevet 16. august 2011 det første smilet, det er noe spesielt altså Jeg må også bli flinkere til å drikke vann, så nå har jeg adoptert trikset ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 16. august 2011 #1629 Del Skrevet 16. august 2011 Smil gir nytt pågangsmot her i hvert fall! Gleder meg til det blir enda mere respons Må drikke vann! Det er fryktelig viktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 16. august 2011 #1630 Del Skrevet 16. august 2011 Såååå herlig med smil Her kom det første på lørdag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 16. august 2011 #1631 Del Skrevet 16. august 2011 Jeg har nå en snuppe på over 4 kg! Har virkelig matvett hun her, og svigermor mener jeg serverer henne fløte Nå er kirken booket til dåp, og lokaler til feringen er også i boks Så nå kan vi bare slappe av fremover, for alt vi trenger å ordne er servietter, lys og så må vi bestemme menyen DEILIG å ha alt på et sted som ordner alt! Koster flesk, men dette har vi spart til, og det er jamen verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 17. august 2011 #1632 Del Skrevet 17. august 2011 Tenk at hun har smilt til deg allerede Og at hun nærmer seg en måned allerede Tiden flyr virkelig fort altså, det er ikke bare en dårlig klisje Så flinke dere er som har fått i stand kirke og lokaler til dåp allerede. Når skal hun døpes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. august 2011 #1633 Del Skrevet 17. august 2011 Tenk at hun har smilt til deg allerede Og at hun nærmer seg en måned allerede Tiden flyr virkelig fort altså, det er ikke bare en dårlig klisje Så flinke dere er som har fått i stand kirke og lokaler til dåp allerede. Når skal hun døpes? Ja hun er hærlig! Venter fortsatt på flere smil, og at pappa'n også skal få se det, men det kommer nok Ja tenk at det snart er en måned siden jeg fødte! :daan: Ja tiden flyyyyr! Vi skal døpe i oktober. Hadde et bestemt lokale vi gjerne ville ha dåpen i, derfor har vi ordnet dette så tidlig Nå skal jeg spise litt frokost, og så når vasla har spist skal vi ut å gå oss en laaang tur for her er det endelig bra vær! Kroppen føles veldig bra, og magen min er nesten nede på normalen! bare to kilo igjen til startvekt, men mye av dem sitter i puppene tror je Får på meg noen av jeansene mine også! Noen er fortsatt trange, men jeg har hørt at noen aldri kommer i buksene sine igjen fordi bekkenet ikke alltid går seg tilbake, men forblir litt bredere. (På samme måte som noen faktisk går opp en skostørrelse i graviditeten, og ikke går den tilbake igjen etterpå! ) Jeg føler meg kjempeheldig som ikke la på meg mer en 12-13 kg og at de er så og si borte. Ikke fikk jeg ett eneste strekkmerke, og ikke revnet jeg noe nevneverdig! Fikk noen svære hemmoroider før og etter fødsel (ikke vonde, bare store) men de dro sin vei her en dag de også! Har fortsatt litt vondt i symfysen etter jeg har gått langt, men regner med det også går seg til etterhvert, for det er blirr mindre og mindre Jeg og kjære må ta oss en prat på prevansjon en dag, for jeg har ingen planer om å begynne på piller igjen! Føler meg klar for å prøve ut om ting fungerer igjen, men må liksom ha tatt den praten først, selv om jeg vet at de som fullammer pleier å vere godt beskyttet. Mener jeg leste at de som fullammer, der det ikke går mer enn 5 timer imellom gangene en ammer, så er det 97% sikkert frem til barnet er 6 mnd (Men da må man fullamme!) Men noen må jo fortsatt tilhøre de 3 % Har egentlig ikke lyst på barn tettere enn 1,5 år, så noe må vi nok gjøre, aner bare ikke hva! Gummi har aldri funka på meg før ihvertfall, de bare sprekker! Tror dere det vil vere sikkert nok å tempe? Vil jeg kunne begynne med det allerede nå, eller vil det bare gi kaostemper siden jeg er våken så ofte i løpet av natten? Kanskje jeg burde å til innkjøp av en sånn ladycomp eller noe? Noen med erfaringer på dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 17. august 2011 #1634 Del Skrevet 17. august 2011 Temping vil være helt fullstendig poengløst, fordi det ikke "gir noe signal" før etter at eggløsningen er overstått, og da er det jo for sent. I tillegg vil du nok få veldig ustabile temperaturer både pga. ammehormonene og fordi du våkner så mye om natten. Temping fungerer i grunnen kun som prevensjonsmiddel om man har helt stabile sykluser (og da kan man likegodt klare seg uten bare ved å følge med på kroppen sin). Kanskje du kan vurdere å få satt inn spiral på seksukers-kontrollen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. august 2011 #1635 Del Skrevet 17. august 2011 Beklager at jeg er helt ufattelig treg ... Gratulerer med veslejenten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. august 2011 #1636 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Temping vil være helt fullstendig poengløst, fordi det ikke "gir noe signal" før etter at eggløsningen er overstått, og da er det jo for sent. I tillegg vil du nok få veldig ustabile temperaturer både pga. ammehormonene og fordi du våkner så mye om natten. Temping fungerer i grunnen kun som prevensjonsmiddel om man har helt stabile sykluser (og da kan man likegodt klare seg uten bare ved å følge med på kroppen sin). Kanskje du kan vurdere å få satt inn spiral på seksukers-kontrollen din? Ja, regner med tempene vil variere veldig adde velsig stabil syklus tidligere, så kunne nok stolt på dem om jeg bare sov hele natten og fikk tempet skikkelig Spiral har jeg ikke tenkt så mye på.....Har egentlig lyst å klare meg uten noe jeg da, så er spent på hva sambo sier når vi snakker om saken.... Åh, syns dette er helt pyton! At man ikke skal kunne ha litt sengekos uten å måtte bekymre seg for å ha barn med bare 10-12 mnds mellomrom.... Beklager at jeg er helt ufattelig treg ... Gratulerer med veslejenten! Bedre sent enn aldri er det vel noe som heter Takk skal du ha! Vi har det supert! ....selv om man såklart er både trett og sliten innimellom, og så føler man seg forresten ganske skitten når man ikke har hatt tid å dusje på to dager, puppene renner melk ifra og håret under armene er så langt at man kunne flette det om man ville fordi man har så liten tid i dusjen! (Jeg liker best å dusje på morningen, og da er jo sambo på jobb så det blir full fart mens vesla sover) Endret 17. august 2011 av Ruccola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 17. august 2011 #1637 Del Skrevet 17. august 2011 Bedre sent enn aldri er det vel noe som heter Takk skal du ha! Vi har det supert! ....selv om man såklart er både trett og sliten innimellom, og så føler man seg forresten ganske skitten når man ikke har hatt tid å dusje på to dager, puppene renner melk ifra og håret under armene er så langt at man kunne flette det om man ville fordi man har så liten tid i dusjen! (Jeg liker best å dusje på morningen, og da er jo sambo på jobb så det blir full fart mens vesla sover) Akkurat dette med å få dusje lenger eller egentid på badet blir jo bedre om ikke så alt for lenge. En jeg kjenner fortalte om vippestol på badet som mor stakk foten ut av dusjen for å vippe med håret fullt av shampo - ja, man gror et par ekstra multitasking ferdigheter etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 17. august 2011 #1638 Del Skrevet 17. august 2011 Akkurat dette med å få dusje lenger eller egentid på badet blir jo bedre om ikke så alt for lenge. En jeg kjenner fortalte om vippestol på badet som mor stakk foten ut av dusjen for å vippe med håret fullt av shampo - ja, man gror et par ekstra multitasking ferdigheter etterhvert. Ja det kommer seg nok tenker jeg Vesla sover som regel godt når hun først sover, men man vil liksom høre om hun er våken eller ikke, og det gjør jeg ikke mens jeg dusjer. Så da blir det til at selve dusjen blir superkort Tid på badet har jeg egentlig bra av, så nå når jeg tenker meg om kan jeg jo shave kroppen FØR jeg går inn i dusjen, da hører jeg jo henne.... Hehe, alt man skal finne ut på KG... Nå har vi gåt lang tur, og så har vi kjøpt pappagave! Har ikke vert på butikken alene før nå, så nå skal pappa'n få seg elektrisk tannbørste - noe han har ønsket seg lenge! (Jeg har nemlig fått ny mobil i mammagave ) Så nå skal vi lage middag, og glede oss til pappa komer hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 17. august 2011 #1639 Del Skrevet 17. august 2011 (endret) Ååååh jeg kan ikke lese her inne, eller i de andre dagbøkene til dere damer som har fått baby, uten at jeg blir totalt verpesjuk! Eller blir vel mer riktig å si at jeg blir utålmodig! Verpe gjør jeg jo allerede Tenker med en gang på vårt eget bad (som vi nettopp har begynt å pusse opp), og hvor kos det skal bli når lillegutt ligger og spreller og koser seg på stellematten (på gulvet), mens jeg dusjer og sånt. Endret 17. august 2011 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 18. august 2011 #1640 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg og kjære må ta oss en prat på prevansjon en dag, for jeg har ingen planer om å begynne på piller igjen! Føler meg klar for å prøve ut om ting fungerer igjen, men må liksom ha tatt den praten først, selv om jeg vet at de som fullammer pleier å vere godt beskyttet. Jeg føler meg også veldig klar til å finne ut om "ting fungerer" igjen Er du ferdig med renselsen? Jeg tror jeg er på siste rest nå, kun litt utflod-lignende... Kjenner meg igjen i å føle seg shabby etter 2 dager uten dusj ja :gjeiper: Her er det også melkeflekker utover hele gulvet, både badet, stua og soverommet Nekter å bruke bh på natten så da blir det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå