Gå til innhold

elbil


Leanne

Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig litt på dette med elbil - egentlig mest fordi jeg er nysgjerrig, ingen planer om å kjøpe noe nytt med det første...

Hvor langt kan disse elbilene kjøre nå om dagen, og hvor lenge må de lade når de er tomme?

Kan man investere i 2 sett batteri og bytte når det ene går tomt, hvis man skal på lang tur?

Bare litt nysgjerrig jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt kan disse elbilene kjøre nå om dagen, og hvor lenge må de lade når de er tomme?

Kan man investere i 2 sett batteri og bytte når det ene går tomt, hvis man skal på lang tur?

Varierer veldig mellom de ulike typene. Think City er oppgitt til 160 km og maksfart 110 km/t, men du kan være helt sikker på at om du prøver å kjøre 110 km/t (eller bare holde følge med andre på landevei) vil du klare langt mindre enn 160 km før det er tomt. Hvis du lader med 16 A vil du få de første 80 % ladet på 9.5 timer, skal du helt opp på 100 % tar det 13 timer.

Neppe realistisk. Batteriet tar veldig mye plass, i en Think er det store deler av gulvet, og å bytte det er ikke gjort på et øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe realistisk. Batteriet tar veldig mye plass, i en Think er det store deler av gulvet, og å bytte det er ikke gjort på et øyeblikk.

ok.. da har jeg lært noe nytt i dag og ;)

Da er vel elbil greiest for de som aldri beveger seg ut på langtur, eller som en bil nr 2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror nok helst det er bil nr 2 eller 3 for større husstander. Mye av det jeg kunne brukt en elbil til er turer inni byen jeg i dag tar på sykkel, for når jeg velger å kjøre bil i dag er det ofte for langt (hyppige turer på ca 230 km én vei), for mange passasjerer eller for stor bagasje til at jeg kunne brukt Think.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...