Gå til innhold

Til dere som bruker ryggsekk.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Greit med sekk på ryggen så lenge man klare å stå stille. Men det klarer ikke folk' date=' og svinger sekken rundt så den dunker ned det meste.[/quote']

Samme med store vesker. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg nesten har blitt slått ned av folk som ikke vet hvor de har veska si.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Selv om det ikke nødvendigvis er noe av verdi i sekken, er det innmari kjedelig om den blir åpnet og ting tatt ut! Tyven vet ikke hvem som har lommeboka der! (Dessuten trenger den ikke være i ytterlomma for å bli stjålet. De er nokså fingernemme)

Skrevet
Eller dei som sit bak deg og høyrer på discman' date=' og absolutt på banke takta med knyttneven - inn i ditt sete... :-? [/quote']

Åhh... så enig!

Men, er det behagelig å stå/sitte med sekken på ryggen når man er på bussen da? :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Selv om det ikke nødvendigvis er noe av verdi i sekken' date=' er det innmari kjedelig om den blir åpnet og ting tatt ut! Tyven vet ikke hvem som har lommeboka der! (Dessuten trenger den ikke være i ytterlomma for å bli stjålet. De er nokså fingernemme)[/quote']'

det var da veldig som du insisterer på hvor fælt det er å gå med sekk :roll:

jeg har gått med sekk på de utroligste plasser.. og aldri opplevd noe tull... og om noe skulle bli tatt ut.. ja, ja.. overlever vel å miste vannflaske og en gammel genser..

det er absolutt en sjanse jeg er villig til å ta for å få lov til å gå med sekk.. gå med ei diger veske gidder jeg i alle fall ikke.. upraktisk, verre for ryggen osv.. dessuten er det da vel like ille å bli slått ned med vesker som med sekker på busser osv

ja til sekk!! ekte nordmenn går med sekk ;)

Skrevet

Ekte egoistiske nordmenn har også seg sekken inne på en full buss... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det så mye bedre å ha sekken på gulvet da? Så må de som skal ut skreve over, kanskje de ikke ser den..snubler..kommer ikke ut :o

Skrevet

både som sekkebærer og medpassasjer så vil jeg påstå at det er enklere å ha sekken på gulvet eller i hånden i knehøyde ja.

Det er dog mer behagelig å ikke komme nærmere fordi det er en sekk i veien, en å bli stående som en diger C fordi personen forran har på seg sekken.

Det er også mer behagelig å få en dult i kneet eller leggen, en det er å få en sekk med div remedier dælja midt i trynet!!

Og foreløpig så har jeg sett mye færre som har stupt hodestups ut av bussen pga en sekk som er tatt av, en jeg har sett folk som har blitt dultet til og fått ubehag av en sekk som er PÅ.

Så etter mine år som bussist, så er en sekk på gulvet eller i hånden å foretrekke fremfor en på ryggen og en i trynet ja. :blunke:

Skrevet

:o Herlighet så mange problemer det blir av å stå på en overfylt buss :o

Hvis noen hadde hatt en stor sekk full av dingledangel på som gjør det vanskelig for de andre passasjerene, er det ikke bare å be dem om å ta av sekken, da? på en hyggelig måte selvfølgelig. Og så, ut av verden med det problemet.... :briller:

Gjest GreenSky
Skrevet

Joda, men... Har du tatt 37 bussen i Oslo? Sporveiens mest "fullstappa" og ransutsatte rute. I fire -fem tiden på ettermiddagen føles det som å stå som sild i tønne der, og folk flest er irriterte. Hadde jeg spurt: "Kan du være så snill å ta av sekken", er jeg temmelig sikker på at jeg bare hadde fått et fnys tilbake.

Det er en ganske morsom sjåfør som kjører den ruta av og til, han pleier å slå av en vits eller morsom komentar når passasjerer går av og på. Uansett, han pleier ofte å be personer med sekk på om de kan ta dem av - men de færreste gjør det...

Skrevet
Joda, men... Har du tatt 37 bussen i Oslo? Sporveiens mest "fullstappa" og ransutsatte rute. I fire -fem tiden på ettermiddagen føles det som å stå som sild i tønne der, og folk flest er irriterte. Hadde jeg spurt: "Kan du være så snill å ta av sekken", er jeg temmelig sikker på at jeg bare hadde fått et fnys tilbake.

Det er en ganske morsom sjåfør som kjører den ruta av og til, han pleier å slå av en vits eller morsom komentar når passasjerer går av og på. Uansett, han pleier ofte å be personer med sekk på om de kan ta dem av - men de færreste gjør det...

:hoppe: ja!ja! jeg kjører også 37bussen både til og fra byen i rushen!! og kjenner både sild i tønne-følelsen og han morsomme bussjåføren som ønsker alle en "riktig god dag, og ta vare på kjærligheten og hverandre... hadet!" han er en fryd på denne bussen!! :D

Hvorfor skal man måtte spør om noe som er snakk om vanlig hensyn til andre en seg selv? er det en naturlighet at alle skal tenke først seg selv så seg selv også seg selv igjen, dersom ikke noen tilfeldigvis ber om å bli tatt hensyn til? :o

Skrevet
Joda, men... Har du tatt 37 bussen i Oslo? Sporveiens mest "fullstappa" og ransutsatte rute.

He he.. Jada, jeg tar den daglig! Fra Collets gt. til Apotekergata :Nikke:

Har aldri blitt utsatt for ran eller ekle sekker, men har sagt til en dame med en enooorm veske at jeg fikk den i ryggen og spurte om hun kunne ta den av (noe hun selvfølgelig gjorde!). No problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...