Gå til innhold

Slimposebetennelse

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Huff og huff, sitter her med kjempestore smerter pga slimpose betennelse i hoften.

Var hos lege som skrev ut voltaren, men den måtte jeg øyeblikkelig slutte å ta pga jeg fikk astma. Istedet ble jeg fortalt at jeg måtte ta max dose paracet (men dette hjelper jo kun for smerten og ikke betennelsen?). I tillegg til dette har jeg leilighet med trapper, ung hund (nyinnflyttet til et nytt sted langt fra familie). Tiltross for at jeg slapper av så godt jeg kan, må jeg holde et visst aktivitets nivå. hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest andreting
Skrevet

Huff og huff, sitter her med kjempestore smerter pga slimpose betennelse i hoften.

Var hos lege som skrev ut voltaren, men den måtte jeg øyeblikkelig slutte å ta pga jeg fikk astma. Istedet ble jeg fortalt at jeg måtte ta max dose paracet (men dette hjelper jo kun for smerten og ikke betennelsen?). I tillegg til dette har jeg leilighet med trapper, ung hund (nyinnflyttet til et nytt sted langt fra familie). Tiltross for at jeg slapper av så godt jeg kan, må jeg holde et visst aktivitets nivå. hjelp!!!

Du kan da få andre medikamenter istedenfor voltaren.Jeg har selv kraftig astma men kan ta voltaren.Men det er forskjell fra hva en tåler.

Mobic er et annet alternativ som betennelsesdempende ,men det er på vei ut av markedet.

I gruppen med betennelsesdempende medisiner finnes blant annet indometacin (Confortid, Indocid), sulindak (Clinoril), diklofenak (Voltaren), piroksikam (Brexidol, Felden, Pirox, Tetram), meloxicam (Mobic)

da burde du ha noe å sjekke ut ?

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg har også slimposebetennelse i hoftene, begge sider også.

Men jeg har medisin allergi og kan ikke ta noe betennelsesdempende medisiner, derfor gir ikke legen meg noe mot det.

Forferdelig vondt til tider det der. Går helt ned i fotsålen og langt oppover ryggen når det er riktig ille. Men det har kommet og gått litt på meg.

Jeg har forsøkt vakumbehandling, med nåler og massarsje. Men det var en fryktelig vond behandling synes jeg. Hjalp en del da, men synes det var så smertefult at jeg ikke orket mer en 3-4 behandlinger.

Er litt mer "vondt skal vondt fordrive" behandling det. Men er en desperat prøver en det meste.

Har forsøkt å massere/gnu på selv, men det forverret plagene. (kjenner at jeg har betennelsesknuter i låret) Da de ble blå/rød av massarsjen ble det intenst vondt. Så noe slikt annbefaler jeg ikke

I de siste mnd har jeg forsøkt kiropraktor. DET har hjulpet meg veldig mye. Både på betennelsen i hoften og løst opp i ryggen (blir jo stram i ryggen også når en går med smerter lenge)

Da må en gå til noen som har annerkjennelse og godt rykte på seg, for alle er ikke like flinke.

De første 3 behandlingene var han veldig forsiktig, men fikk alikevel ganske store smerter nedover lårene. Ganske intenst også, så jeg var en del skeptisk må jeg innrømme.

(Nå har jeg prolaps og annen slitarsje også i ryggen, så kan tenkes den strålte en del også)

Etter det har det gått bedre og bedre. Kommer og går litt som slik betennelse gjør, men har redusert smertene veldig mye nå i forhold til hvordan det var.

Går også til fysioterapi og trener ved siden av.

En ting jeg må passe på at jeg ikke sitter for mykt eller for hardt. Går mye og ikke sitter rolig for lenge om gangen. 10-15 min om gangen og så går litt. Det ser ut til å hjelpe.

Synes også det hjelper å strekke ut musklene i hofta og siden av benet, men ikke for hardt eller lenge om gangen, da kan det fort bli værre.

Håper noen av tipsene kan være til hjelp.

Gjest Gjest
Skrevet

Ren lavendelolje rett på der det gjør vondt. 10-15 dråper rett på, masser inn.

Ta først allergitest på leggen el, mindre ille med utslett der enn på hoften ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ren lavendelolje rett på der det gjør vondt. 10-15 dråper rett på, masser inn.

Ta først allergitest på leggen el, mindre ille med utslett der enn på hoften ;)

Peppermynteolje skal også fungere bra på betennelse. Men test også dette i et lite parti før en prøver på større områder.

P.S Lukter en del og kan ise litt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her. Litt trøst å vite at det er andre i samme situasjon.

Får dere verre smerter under mensen? Jeg fikk mensen (har svært sterke mens smerter selv under "normale forhold"), paraceten sluttet og virket og det var det verste jeg har opplevd (det begynte til og med å gjøre vondt i andre hoften der jeg ikke har hatt symptomer). Akk ja....nå er den verste delen av mensen overstått og jeg er tilbake til de "vanlige" slimpose smertene.

Jeg skal prøve å få fysioterapi time (har dessverre ikke kiropraktor der jeg bor, og jeg "orker" ikke de tre timene det tar å reise inn til nærmeste by)

Jeg skal også gå innom helsebutikken for å se om jeg kan få tak i oljene som var nevnt.

Tusen takk for gode tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...