Gå til innhold

Har et dilemma,


~white lady~

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å ta kjøretimer nå, (på tide!) og har fått min første faktura i posten.

Der er det oppført en kjøretime jeg ikke synes jeg skal betale for- siden jeg mener det er kjørelærerens oppgave å sørge for at eleven vet hvor man skal møte opp. Jeg møtte nemlig opp til avtalt tid utenfor kjøreskolen som vanlig, men jeg skulle visstnok ha møtt opp inne i byen. (Det hadde han ikke nevnt med et ord forrige kjøretime.)

Da jeg fikk kontakt med kjørelæreren avtalte vi at jeg skulle komme inn til byen så fort som mulig, og snakket ikke mer om det. Jeg trodde det var selvsalgt at jeg skulle slippe å betale for TO timer den dagen.

Men den gang ei...og nå får jeg ikke tak i de på kontoret pga ferieavvikling.

Kan jeg betale fakturaen, minus akkuat den kjøretimen, (forfallsdato imorgen, så må betale nå) og så snakke med kjøreskolen når de er tilbake og forklare situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på å ta kjøretimer nå, (på tide!) og har fått min første faktura i posten.

Der er det oppført en kjøretime jeg ikke synes jeg skal betale for- siden jeg mener det er kjørelærerens oppgave å sørge for at eleven vet hvor man skal møte opp. Jeg møtte nemlig opp til avtalt tid utenfor kjøreskolen som vanlig, men jeg skulle visstnok ha møtt opp inne i byen. (Det hadde han ikke nevnt med et ord forrige kjøretime.)

Da jeg fikk kontakt med kjørelæreren avtalte vi at jeg skulle komme inn til byen så fort som mulig, og snakket ikke mer om det. Jeg trodde det var selvsalgt at jeg skulle slippe å betale for TO timer den dagen.

Men den gang ei...og nå får jeg ikke tak i de på kontoret pga ferieavvikling.

Kan jeg betale fakturaen, minus akkuat den kjøretimen, (forfallsdato imorgen, så må betale nå) og så snakke med kjøreskolen når de er tilbake og forklare situasjonen?

Det var inte kul alls! :tristbla:

Du måste nog betala hela fakturan, tyvärr. Annars blir det helt fel i systemet och du kan bli betalningsskyldig med mycket mer. Det är lättare att få pengar tillbaka i efterhand.

Jag är med om lite samma sak.. Jag tog en intensiv-uke i en annan stad än där jag bor och jag betalade mycket pengar. De sa att allt ingick (teori, körlektioner, halkbana, osv..) men jag fick bara EN enda teorilektion och den handlade om hur man kopplade på en släpvagn.. Jag har heller inte fått fickparkera, lära mig vänstersväng på landsväg, mörkerkörning eller inre och yttre kontroll av bilen. Jag vet inte vad jag ska göra! Det verkar som att många bilskolor är mer intresserade av att tjäna pengar än att lära ut rätt saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det endte med at jeg trakk fra beløpet for den ene "kjøretimen" før jeg betalte...så får vi se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det endte med at jeg trakk fra beløpet for den ene "kjøretimen" før jeg betalte...så får vi se hvordan det går!

Det hadde jeg også gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...