Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #1 Del Skrevet 26. juli 2010 Denne spørreundersøkelsen gjelder hovedsaklig folk uten dialekt, da det sikkert er veldig mange variasjoner blant dialektene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 26. juli 2010 #2 Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg sier bært, og kommer fra det høye nord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #3 Del Skrevet 26. juli 2010 Alle snakker en eller annen dialekt, men du mener sikkert riksmål/østlandsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #4 Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg svarte ut i fra hva jeg SIER. Som du spurte om. Når jeg skriver så blir det båret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 26. juli 2010 #5 Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg sier båret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. juli 2010 #6 Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg sier ingen av delene, men skriver båret . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. juli 2010 #7 Del Skrevet 27. juli 2010 Nå er jeg nysgjerrig på hva du sier, Cata? Selv sier jeg "båret" kommer fra Bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 27. juli 2010 #8 Del Skrevet 27. juli 2010 Sier bært, men skriver båret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. juli 2010 #9 Del Skrevet 27. juli 2010 jeg er også i den gjengen som SIER bært, men skriver båret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. juli 2010 #10 Del Skrevet 27. juli 2010 Nå er jeg nysgjerrig på hva du sier, Cata? Åh, nå måtte jeg virkelig tenke meg om, for jeg bruker mye "bært" for å gjøre meg forstått her jeg bor nå . Men det jeg egentlig burde si hvis jeg skulle snakke rent er vel "bårri" eller "børe". (Og hvis det virket litt forvirrende så er det fordi jeg er språkforvirret - jeg byttet dialekt da jeg var ca. 6 - 7 år, så jeg har vært innom flere varianter.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 28. juli 2010 #11 Del Skrevet 28. juli 2010 Denne spørreundersøkelsen gjelder hovedsaklig folk uten dialekt, da det sikkert er veldig mange variasjoner blant dialektene. :klø: Hvem er det som ikke har dialekt? Stumme folk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 31. juli 2010 #12 Del Skrevet 31. juli 2010 Skriver båret. Dialektordet jeg sier likner også mest på båret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #13 Del Skrevet 31. juli 2010 Skriver båret og sier børi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 7. august 2010 #14 Del Skrevet 7. august 2010 Jeg skriver båret og sier borre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 13. august 2010 #15 Del Skrevet 13. august 2010 Denne spørreundersøkelsen gjelder hovedsaklig folk uten dialekt, da det sikkert er veldig mange variasjoner blant dialektene. får de første så prater jæj dialekt. Di på østlane snakker dialekt di åssa. jæj sier forresten "bært" å jeg sier de åssa. Jæj har faktisk aldri hørt noen si "båret". De høres faktisk litt domt ut får å være æli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 14. august 2010 #16 Del Skrevet 14. august 2010 får de første så prater jæj dialekt. Di på østlane snakker dialekt di åssa. jæj sier forresten "bært" å jeg sier de åssa. Jæj har faktisk aldri hørt noen si "båret". De høres faktisk litt domt ut får å være æli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 14. august 2010 #17 Del Skrevet 14. august 2010 Jeg sier begge deler litt om hverandre. Jeg har en østlandsk dialekt, men har bodd i Nord-Norge i 12 år så jeg blir litt påvirket av hvordan folk her snakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 17. august 2010 #18 Del Skrevet 17. august 2010 Sier og skriver båret. Med "bært" tenker jeg på tutelyd på biler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå