Gå til innhold

Msn-samtaler med upassende ord

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor er sjansen for at arbeidsgiver/IT-avdeling kan fange opp msn-samtaler som inneholder banning og vulgære ord? Må det være installert et eget program som fanger opp dette? Msn-loggen var skrudd av..

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags overvåkningsprogramvare som er installert på din kontormaskin på jobben, evt. om det finnes noe infrastruktur som går gjennom nettrafikken fra/til din datamaskin.

Tviler vel egentlig på at de vil bry seg veldig mye om hva du skriver i private samtaler når de i utgangspunktet har en policy der de overhodet tillater at man har msn installert på kontormaskinen. Mange bedrifter har ikke det.

Skrevet

De har vel ikke lov til å spionere på samtalene dine (uten å si fra på forhånd, isåfall). Men du kan vel banne og skrive vulgære ord når du er på MSN hjemme, og heller moderere språket litt når du er på jobb?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Ja, jeg pleier vanligvis å begrense msn-samtaler på jobb, men denne dagen hadde jeg en svært dårlig dag, i tillegg til PMS. Ikke for å unnskylde, men, glemte meg vel litt bort og hvilken maskin jeg satt ved.. :sjenert:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler slikt kan spores. Det går nok bra TS. :)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Ja, jeg pleier vanligvis å begrense msn-samtaler på jobb, men denne dagen hadde jeg en svært dårlig dag, i tillegg til PMS. Ikke for å unnskylde, men, glemte meg vel litt bort og hvilken maskin jeg satt ved.. :sjenert:

Hehe :) Men tror uansett ikke du har noe å frykte om det er en seriøs bedrift :) De har nok annet å gjøre enn å spionere på de ansatte :)

Gjest padawan
Skrevet

det er veldig lett å spore hva andre på samme nettverk sier på MSN. når det er sagt så tviler jeg sterkt på at it-avdelingen overvåker hva de ansatte sier på MSN.

Gjest Nedfall
Skrevet

det er veldig lett å spore hva andre på samme nettverk sier på MSN. når det er sagt så tviler jeg sterkt på at it-avdelingen overvåker hva de ansatte sier på MSN.

Ok.. ?

Noen forslag til hvordan det gjøres?

Etter det jeg har hørt, er msn (i likhet med skype), ganske vanskelig å sperre i ett nettverk. Dette pga disse programmene er ganske tilpasningsdyktige, når det gjelder å finne en vei ut (de endrer portnummer, i motsetning til f.eks http som alltid bruker port 80). Siden det er såpass vanskelig å sperre for disse, kan jeg tenke meg det er tilsvarende vanskelig å snappe opp nettverkstrafikk til/fra dem.

Det går nok an, men da har bedriften lagt ned mye ressurser på å spore msn samtaler. Men hvorfor ikke heller bare sperre den trafikken, istedet for å snoke på samtalene.. ?

Gjest padawan
Skrevet

Søker du på Google med søketekster MSN sniffer får du en viss idé om hvordan du kan avlutte slike samtaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...