Gjest Debra_27 Skrevet 26. juli 2010 #1 Skrevet 26. juli 2010 Hei. Har søkt litt på nettet og har kommet fram at jeg må ha GAD. Jeg bekymrer meg for unødvendige ting i tileggt til mye som beskriver denne lidelsen. Har hatt det slik siden tennårene, og det er ikke ekstremt, men det er såpass at det går utover hverdagen min, ferier etc.Jeg kjenner jeg gruer meg til ferien allerede, da jeg har en liten pus som jeg er så glad i og skal første gang være på kattehotell i 2 uker. Hun ble funnet ute, og v ar en svært liten pus, som har fått det mye bedre, men hun er helt avhengig av meg. Jeg får så dårlig samvittighet når jeg tenker på at jeg skal reise på ferie uten henne, og kommer til å tenke på hun hele tiden og ikke slappe av som jeg burde. Det er ett eksempel på bekymring. Andre eksempler kan være så lite som en uforutseende egning i posten, som jeg har penger til, men stresset og bekymringen henter meg hver gang. Ser for meg katatsrofer og ulykker som kan ramme familie og venner og den smerten som det kunne påført meg, føler jeg på og det er helt grusomt. Har aldri opplevd noe store traumatiske opplevelser i livet mitt som bår død i nær familie etc. Men har hatt ekstrem psykisk smerte ved kjærlighetsbrudd oppgjennom livet. Jeg fungerer godt sosialt og har ingen sosial angst. Har det fint på jobb, men kan stresse unødvendig mye og bli irritabel hvis ikke ting går som jeg har planlagt. Er sjeldent syk. Når jeg er hjemme er jeg veldig opptatt av det å ha det rent og fint rundt meg. Jeg rydder og vasker hver dag når jeg kommer fra jobb, for å kunne slappe av etterpå, d vet jeg at jeg har kontroll og alt er i orden. Jeg vet at min bestemor slet med mye bekymringer sine siste leveår, og merker at min mor også bekymrer seg for alt og ingenting. Mulig det er arvelig?Lurer også på hvordan jeg noen gang kan få barn, da jeg kommer til å bli overbeskyttende og få enda mer bekymringer, så har ikke turdt å tenke på det å få barn enda. Noen av dere som har vært hos fastlege med noe tilnærmet likt det jeg føler? Skal til legen snart for å få noe for flyskrekken min, men tenkte samtidig og nevne om angsten min og bekymringene. Hvordan går en fastlege frem etter jeg forteller slikt? Vil det bli utallige blodprøver og bare svar om at alt er i orden med deg ..bla bla bla, som det har vært tidligere? Vet ikke om de pleier å ta blodprøver pga sånt, men syntes det er så vondt, så kjenner jeg bare gruer meg til det, hvis det er tilfelle. Håper noen kan hjelpe meg der ute:-) Takk for alle svar!
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 Hei, Høres ut som vi sliter med det samme. Jeg bekymrer meg konstant for ALT. Det er dumme bekymringer som gjør jeg anspent og engstelig. Forrige dagen sa samboeren min at han var litt øm i armen, da tenkte jeg med en gang på alvorlig sykdom...og bekymret meg max for det.... Det er bare et eksempel. Jeg har begynt hos psykolog, men jeg merker veien er ikke bare lett. Men jeg håper over tid at det vil hjelpe meg. Vil gjerne snakke mer med deg, hvis du ønsker det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå