Gå til innhold

Bittesmå, bille lignende kryp


Gjest Pucifer

Anbefalte innlegg

Gjest Pucifer

Bor i et ganske gammelt hus, veldig slitt og dårlig på alle måter egentlig.

Huseieren har endelig tatt tak i noen av problemer her og skal pusse opp litt utvendig iallefall. Når maleren dro herfra i dag, så oppdaget jeg en hel masse bittesmå, billelignende dyr på veggen. Små som knott, men jeg trodde ikke knott så ut som mikrobiller når de ikke flydde. Disse er iallefall helt grusomme, for de flyr rundt og fester seg til ALT, deriblandt meg selv. Må børste meg godt når jeg står i gangen, da jeg finner disse små dyra på jakka, på buksa, på armene, til og med i håret *grøss*

Hva slags dyr kan dette være? Er det knott?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer de fra veggen/treverket? Kan være skadedyr som har vært i huset og lagt egg, og at disse nå har klekket og gjort seg ferdige med larvestadiet.

Det kan være noe du/dere har "dratt med dere" utenfra.

Det kan være noen som prøver å bosette seg i huset ditt. Det er ikke mulig å ta et bilde og legge ut? Da blir det litt enklere å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Hmm, de er så små at jeg tviler på at jeg klarer å ta bilder av dem til tross for macro objektiver m.m.

Virker som det bare poppet opp så fort maleren begynte å male utvendig - så kan det være noe som tiltrekkes maling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstår riktig, så malte maleren ute, og disse dukket da opp inne rett etter han var ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Det kan høyrest ut som veggedyr. Dei bør ein helst bli kvitt. Be huseigar ta kontakt med eit skadedyrfirma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det kan høyrest ut som veggedyr. Dei bør ein helst bli kvitt. Be huseigar ta kontakt med eit skadedyrfirma.

Veggedyr kan ikke fly..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Veggedyr kan ikke fly..

Ok, eg misforsto. Prøv dette: Hell ein liten slant vin i ei skål, og ha i ein dråpe zalo. La det stå der fluene ferdast. Fluene vert tiltrukne av gjæringa i vinen, og zaloen gjer at dei druknar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Ja, maleren malte utvendig vegg og dermed dukket de opp.

Men samtidig som maleren malte ytterveggen, så holdt en annen på med en annen vegg - ikke malte, men brakk opp noe av bekledning og slikt.

vin i skål? Går det med eddik tro? For vi har aldri vin i huset :o)

Kan jo evnt prøve å ha det i vinduskarmen så de kanskje ikke kommer inn iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Takk, da skal jeg gjøre det. Blir jo ikke kvitt dem der ute, men det er jo umulig å lufte på kjøkkenet for de flyr jo rett inn :/

Kanskje det blir normal romstemperatur igjen her snart, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...