Gå til innhold

Ubeskyttet samleie for ca 10 dager siden

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde et "uhell" (er egentlig for gammel til å ha slike uhell) i opptakten til ferien, med ett ubeskyttet samleie. Tror ikke jeg er blitt gravid, men angsten for at jeg likevel kan ha blitt gravid, blir sterkere og sterkere. Fikk ikke kjøpt nødprevensjon, alt skjedde så fort og var stresset med å komme avgårde med mann og barn, og glemte hele greia et par dager. Jeg har lest et sted at det går an å sette inn spiral etter ubeskyttet samleie, men at det bør skje innen 5 - 7 dager? Det er 10 dager siden jeg hadde ubeskyttet samleie, da er det vel for sent å få satt inn spiral? Og det er for tidlig å ta en test? Og uten test, får jeg ikke tatt medisinsk abort? (Jeg har barn, føler ikke jeg har krefter til å ta meg av flere.....). Jeg tenker det er bedre/lettere å gjøre det så tidlig som mulig, før det begynner å ligne på et menneske, klarer ikke ta abort når det ligner på et menneske:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Om jeg hadde vært deg og tenkt at sjansen for graviditet var 0,1 promille, så hadde jeg alikevel ventet med å sette inn spiral til jeg var 100% sikker på at jeg IKKE var gravid.

For om du er så vil en spiral rote til både en eventuell abort og et svangerskap...

Så vent med det du. Bruk kondomer og få satt inn spiralen med det samme du begynner å blø. Livmorhalsen er mer åpen under mens, og da er det ikke så vondt å sette inn spiralen heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Mener det er 5 dager som er grensen på å sette inn spiral for å avslutte et svangerskap.

Medisinsk abort får du derimot tatt svært tidlig om sykehuset har kapasitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...