LetThemEatCake Skrevet 26. juli 2010 #21 Skrevet 26. juli 2010 Jeg er ikke enig med deg, for det du sier er at mor sitter med fasiten og ønsker man et godt forhold til sin mor er det den fasiten man skal følge. Jeg vil ikke kalle det et godt forhold, for i mine øyner har man et godt forhold den dagen man faktisk kan si if ra til moren og moren respekterer det som blir sagt. I vårt bryllup, var det viktigste faktisk at vi (brudeparet) fikk den dagen VI ønsket oss. Foreldre deltok i det vi bestemte at de fikk gjøre, men det var vi som hadde det siste ordet. Og jeg har et fantastisk godt forhold med min mor, og er utrolig glad for at vi kan være enig i å være uenig Og min mor vet at det hadde ikke spilt noen rolle hva hun ville, for jeg er såpass bestemt at jeg velger ikke noe jeg selv ikke ønsker. Og vi klarte på bakgrunna v det å få et kjempe flott bryllup, der alle gjestene ble tatt godt vare på. men kanskje man må bruke litt tid på å få et slikt forhold, for er man som deg, der man lar mor strye litt, vil man vel aldri klare å få det forholdet jeg har til min mor. Der min mor respekterer min avgjørelse, uansett hvor lite hun selv liker ideen. Så derfor vil nå jeg si at man har et mye bedre forhold til sin mor, når man ikke er redd for ås i sin mening til henne. Og at man respekterer hverandres forskjeller, der den ene ikke prøver å overstyre den andre. Min mor bestemmer pås ine fester, og jeg bestemmer på mine fester. "När man är som mig?" Hur vet du hurdan jag är? Och när sa jag att mor sitter med facit? Jag kan inte minnas att jag skrivit det en enda gång. Bryr man sig inte det minsta om att mamma är glad och nöjd så bjuder man henne inte, eller involverar henne i planerna över huvudtaget. Bryr man sig inte så visar man enbart fotona från bröllopet och är nöjd med det. Jag skrev att det inte var lätt. Inte att man absolut ska styra minska handvinkning från henne. Det är ungefär som när ens dotter på 5 år vill ha glass, men inte får det. Det är jobbigt, punkt slut. Förstår du nu vad jag menar? Var inte så snabb med att peka ut folk, det skapar bara en massa negativ energi.
Rhiannon Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #22 Skrevet 29. juli 2010 Jeg vil bare presisere at jeg har et godt forhold til min mor. Men personlighetsmessig er vi veldig like, og reagerer på det samme, og det kan ofte føre til gnisninger. Jeg flyttet hjemmefra så snart jeg var ferdig med videregående, og er ganske overbevist om at dersom jeg ikke hadde gjort det hadde vi ikke vært på talefot idag - men nå går vi godt overens. Og deler av grunnen til at hun har en tendens til å ta over er nok at jeg har en tendens til å skygge unna direkte konfrontasjoner. Det er blant annet derfor det er noe vanskelig for meg å stå på mitt, og når hun merker at jeg er usikker prøver hun å hjelpe til med gode råd og tips, og vi kan fort bli litt satt ut begge to. Så dette er nok mer en personlighetsting enn noe annet. Men setter stor pris på alle råd og tips og støtte jeg har fått her Det er godt å vite at det ikke bare er meg som har en slik mor! Hun har nå fått ansvaret for å forhandle fram en god avtale med lokalet, da hun er flink til dette. Siden hun bor i byen vi skal gifte oss i er det greit å ha henne med på det praktiske. Men jeg kommer til å være svært obs på at min kjære og jeg har det endelige ordet. Jeg er veldig glad i mor min, og det er jo kjempegøy å se at hun gleder seg sånn
andemor Skrevet 29. juli 2010 #23 Skrevet 29. juli 2010 Jeg vil bare presisere at jeg har et godt forhold til min mor. Men personlighetsmessig er vi veldig like, og reagerer på det samme, og det kan ofte føre til gnisninger. Jeg flyttet hjemmefra så snart jeg var ferdig med videregående, og er ganske overbevist om at dersom jeg ikke hadde gjort det hadde vi ikke vært på talefot idag - men nå går vi godt overens. Og deler av grunnen til at hun har en tendens til å ta over er nok at jeg har en tendens til å skygge unna direkte konfrontasjoner. Det er blant annet derfor det er noe vanskelig for meg å stå på mitt, og når hun merker at jeg er usikker prøver hun å hjelpe til med gode råd og tips, og vi kan fort bli litt satt ut begge to. Så dette er nok mer en personlighetsting enn noe annet. Men setter stor pris på alle råd og tips og støtte jeg har fått her Det er godt å vite at det ikke bare er meg som har en slik mor! Hun har nå fått ansvaret for å forhandle fram en god avtale med lokalet, da hun er flink til dette. Siden hun bor i byen vi skal gifte oss i er det greit å ha henne med på det praktiske. Men jeg kommer til å være svært obs på at min kjære og jeg har det endelige ordet. Jeg er veldig glad i mor min, og det er jo kjempegøy å se at hun gleder seg sånn Tror nok bare at enkelte her på KG kan ta litt av. Håper dere får en super bryllupsdag!
Rhiannon Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #24 Skrevet 29. juli 2010 Tror nok bare at enkelte her på KG kan ta litt av. Håper dere får en super bryllupsdag! Takk og takk nå har min kjære mor snakket med sin sjef og lånt rød cabriolet til dagen også, så nå blir det supert og så lenge rette mannen står og venter på meg i kirken så kan det jo ikke bli feil!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå