Gå til innhold

Kjøpe ferdig vrangbord


Gjest Gaby

Anbefalte innlegg

Jeg har en ytterjakke som er litt kort i ermene, og jeg tenker at jeg kan sy vrangborder nederst på ermene, slik at de stikker noen cm ut. Slik som vinterjakker ofte har, på dette bildet kan man såvidt se at det stikker ut vrangborder nederst.

De skal altså ikke festes slik som på denne jakken, men det er jo omtrent samme typen vrangbord jeg er ute etter.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slike vrangborder/liknende stoff? Helst khakifarget/beige, men må jeg så må jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Jeg har en ytterjakke som er litt kort i ermene, og jeg tenker at jeg kan sy vrangborder nederst på ermene, slik at de stikker noen cm ut. Slik som vinterjakker ofte har, på dette bildet kan man såvidt se at det stikker ut vrangborder nederst.

De skal altså ikke festes slik som på denne jakken, men det er jo omtrent samme typen vrangbord jeg er ute etter.

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i slike vrangborder/liknende stoff? Helst khakifarget/beige, men må jeg så må jeg ;)

Jeg aner ikke om man kan få kjøpt vrangborder, men kan du ikke strikke dem selv og sy fast? Det tar ikke lang tid å strikke et par vrangborder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan strikke vrangbord, men for å få dem slik må jeg jo ha noen himla tynne pinner, og bomullsgarn? Eller?

Det er jo veldig tynne "striper", kanskje 1-2 mm bare... I allefall på vrangbordene på dunjakka mi :ler:

Ønsker meg ferdige, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpt ferdige i sybutikker, men da gjerne i et begrenset utvalg av farge, typisk sort og hvitt. Jeg syns de er ganske dyre i forhold til metervare, men om du bare trenger akkurat til den jakken lønner det seg jo for deg.

Som sagt kan du også kjøpe metervare, ribb heter det. Bor du f.eks. i nærheten av en Stoff og stil-butikk selges det billig der, og du trenger bare kjøpe 25 centimeter. Å sy er enkelt, sy sammen til en ring, brett dobbelt og sy på. På nett selger f.eks. Sydilla ribb fra hilco, den er kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Fantastisk, tusen takk! :hoppe:

Da skal jeg vel klare å få tak i, tenkte ikke på at det kommer som metervare også. Sort går an, om jeg ikke finner noe beigeaktig.

Takk! :goodbye:

Edit: Har handlet på sydilla nå, og de hadde ribb i khakifarge! Satser på den :)

Endret av Gaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...