Gå til innhold

Male soverommet


lulle

Anbefalte innlegg

Vi skal male soverommet. Hvilken farge er fint nå mon tro? Har i dag eggehvit på veggen. Har forøvrig hvite vinduer, skap, og merbau gulv og gulvlister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes kaffe farger er veldig fine til soverommet, miks fleire farger kan være flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sansen for litt mørke gråfarger på soverommet. Skal selv male vårt i en slik farge etterhvert, og ha litt mørk, maskulin stil der inne med ekslusive nattbordslamper og mye mørke tekstiler ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pusset opp soverommet nå. Jeg hadde lyst til å ha noe annet enn de vanlige hvite veggene, så hos oss ble det grått :) Var inne på tanken å male i en eller annen beige farge også, men endte opp med New York, en ganske mørk gråfarge som heller mot blått. Tak, vinduer og lister blir hvite, det samme med senga og nattborda. VEDLIG FORNØYD! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å male soverommet vårt akkurat nå vi også. Vi har valgt marrakesh, og er kjempefornøyde! Planen var å gå for sand, hvor kun den veggen bak senga skulle være marrakesh. Men vi ble enige om en litt mørkere farge på det hele. Pynten, gardinene osv kommer til å være i bruntoner. Veldig fint :-)

Endret av carne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan farge som passer kommer jo mye an på størrelsen på rommet og hvor mye lys det er, både fra vinduer og lamper.

Jeg liker å ha det litt mørkt, dempet stemning på soverommet. Veggene er brune, og har interiør som er sort, rød og gull. Jeg liker det kjempegodt, men det er bare min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det er fint med en vegg som er malt i en mørkere farge enn resten av veggene.Gjerne bak sengen hvis det passer med formen på rommet. Så da kan du beholde de andre veggene i eggeskall eller male de i samme fargen, bare lysere nyanse his du ikke ønsker at det skal være så stor forskjell.

jeg syntes at LADY 2363 Solid er veldig fin. (grå/lilla) ser den på dette kartet her: LADY+TIDLOSE+FARGER

Gustaviansk blå, kan også bli veldig fin hvis det passer til resten.

Alt kommer jo an på smak og behag, men jotun har endel fine tidløse og moderne farger.

Når du begynner å bli sikker på fargen du ønsker er det lurt å prøve den ut på et lite område der du skal ha den.

I de fleste malingsbutikkene går det an å kjøpe så lite som en halv liter maling. Fargen fra et fargekart gir ikke alltid et helt korrekt inntrykk av hvordan den vil se ut hjemme hos deg. Den kan oppleves litt lysere eller mørkere alt ettersom hva slags belysning du har og hvor mye lys som slipper inn.

Lykke til

Endret av Line B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...