Gå til innhold

Nabokatt til besvær


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Vi flyttet for noen mndr siden til litt utenfor ei lita bygd. Bor ganske så på landet, men akkurat her hvor vi bor er en relativt stor klynge med hus midt i "ingenting". Vi har to kastrerte hunkatter, og det er en del katter rundt her som ikke utgjør noe problem, men én av dem er en ukastrert hankatt.

Denne katten slåss med alle de andre kattene rundt her. For noen uker siden prøvde den seg på den ene av våre to, men hun er ei tøff frøken, så det endte med at hankatten fikk skikkelig juling. Likevel klarte han å bite vår katt rett ved haleroten, vi fikk antibiotika hos veterinæren.

Natt til lørdag var det tydeligvis vår andre katt sin tur, men der finner vi ingen sår. Har undersøkt hele kroppen, men det er ikke noe blod. Hun hadde likevel tre-fire flekker med noe seige greier i pelsen. Vi ringte til veterinær og fikk beskjed om å gi henne av antibiotikaen som den andre katten nettopp er ferdig med å få (det er flytende så vi fikk med en stor flaske) bare i tilfelle.

Har undersøkt katten flere ganger, men finner ingen sår noen steder. Men det virker som hun har vondt noe sted likevel, og hun har problemer med å hoppe opp i sofaen og ligger stort sett bare og sover. Hun går på do og spiser som normalt. Når hun går er halen løftet i været som alltid.

Det jeg plutselig kom til å tenke på er om det er noen mulighet for at de seige flekkene i pelsen er sæd fra nabokatten, og om han rett og slett har voldtatt henne og hun derfor har vondt? Hun er som sagt kastrert, men det merker kanskje ikke hankatten?

Bør vi ta henne med til veterinæren? Vi gjør selvsagt det om det er nødvendig, men siden vi bor ganske øde er det bare ku- og heste-veterinærer rundt om her, så skal vi til en smådyrsklinikk må vi kjøre i nesten to timer hver vei. Vil ikke plage pus med det om det er helt unødvendig.

Synes så synd på pusen min, og blir så sint på naboene som ikke kastrerer katten sin. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Du har min dypeste sympati - jeg blir så provosert over katteeiere som ikke kastrerer kattene sine og med dette skaper så mye ugreie og uro for naboene. Det er ganske respektløst. Vi har selv en katt i nabolaget som terroriserer alle andre katter som bor her. Ikke trivelig.

Jeg har vel ikke noe godt svar til deg ellers, men jeg ville iallefall ha ringt og snakket med en veterinær og forklart problemet. Da kan du jo ta kontakt med en veterinær på en smådyrklinikk som kjenner katter og som kan gi gode svar. Da vi ferierte på landet måtte vi ta pus til en "storfedoktor" - verken vi eller pusen var fornøyd med det besøket...

Ønsker deg lykke til og håper pusen din blir bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storfedoktor :fnise: Det heter veterinær :)

Kudoktor = Landsens dyrelege som kan lite om smådyr, og som mener at alt annet enn avlivning er bortkastet tid, på dyr som ikke er produksjonsdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ta turen til veterinær, du. Kanskje har pusefrøkna fått vondt i ryggen etter slossinga.

Pusen vår pådro seg i hvertfall kink i ryggen etter en kattekamp ute, og oppførte seg sånn noenlunde likt som pusefrøkna deres. Var en smal sak for veterinæren å klemme på og finne "feilen". Pus fikk smertestillende og var seg selv ganske kort tid etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...