Gå til innhold

Skal til Tallinn


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Som tittelen sier skal jeg en tur til Tallinn. Ønsker dermed tips om shoppingmuligheter, hvor det er bra mat, hvor det er bra og billig spa, og evt. andre serverdigheter det er verdt å besøke. På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, min erfaring er vel at det ikke er så enorme shoppingmuligheter i Tallinn, men det kan jo hende jeg har misset noe.

En gåtur langs de gamle bymurene er jo verdt tiden! Dessuten kan man komme seg opp i flere gamle tårn og kirketak for fantastisk utsikt.

Dersom du har tid kan du også ta båten nordover for en dagstur i Helsinki! Det var veldig billig og bra husker jeg.

På tampen vil jeg også komme med en frarådning: ikke besøk Tallinn Zoo. Det er lite, møkkete og nokså tydelig at dyrene ikke har det bra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Okei. Har lest at de har noen store kjøpesentre i Tallinn, så krysser fingrene iallefall!

Noen som har noen erfaringer med ulike spasentre i Tallin? Vil gjerne ta spabehandling der! :)

Ts her forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også til Tallinn og ønsker reisetips ;)

Har hørt det skal være mye spennende øl der og en egen sjokoladerestaurant (?) Spabehandling skal jeg såklart ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Tallinn nå.

Igår spiste jeg på Olde Hansa. Middelalder restaurant. Veldig god mat.

Idag har jeg vært på Balthasar. Hvitløks restaurant. Deilig mat her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kadriorg restaurant... ligger litt utenfor sentrum rett ved Kadriorg slott. Fantastisk mat og service.

Cafe Matilda - ligger like ved bunnen av "kortbein" ene veien ned fra Tompea.

Pierre Chocolaterie

Ellers er det i hvertfall 3 større shoppingsentre utenfor gamlebyen. I gamlebyen er det mest ravbutikker, suvenirbutikker og restauranter.

Var i Tallinn i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Restaurant Clazz: http://www.clazz.ee/

Skikkelig god mat og super stemning!

Old Hansa stikker alle innom, men maten er ikke spesielt god. Ta en øl der, og skjekk ut toalettene :)

Ellers er jeg enig i at shoppingen var dårlig. Trro ikke jeg ville brukt tid på shopping, egentlig... Bare kost meg i gamlebyen :)

Var på sentrene, men følte vi dro noen år tilbake (men min kollega på 50 fant mye).

Vi bare ruslet rundt i gamlebyen, opp på muren noen steder, og opp i det runde tårnet (Kik in de Köek). Og selvsagt opp til Alexander Nevskij-katedralen.

Vi var på spa på hotelelt vi bodde, Kalev Spa. Bra hotel, dårlig spa. Ja det var billig, men den behandlingen hadde jeg klart like bra på meg selv...

God tur! Tallinn er en veldig flott by!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på Pirita top spa når vi var der. Fint hotell og flott billig spa. Anbefales! Det ligger litt utenfor sentrum, men taxiprisen inn var ikke akkurat avskrekkende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...