Gå til innhold

2 dagers mensen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden jeg fikk mensen som 15-åring, har jeg alltid hatt mensen i fem dager, hvor jeg de to siste dagene blør meget lite. Men sist gang, og nå, har jeg kun hatt mensen i to dager, og blodmengden tilsvarer de to siste dagene i en vanlig mens. Lurer også på om jeg har fått litt mer smerter. Har aldri slitt med menssmerter, før for ca to år siden. Da kom bare av og til, men nå i det siste venter jeg det hver gang første dagen av mensen. Forrige gang besvimte jeg av smertene (fikk i meg pillene litt for sent), og i går (hvor jeg var mye tidligere ute med å knaske piller) endte jeg opp med tre Naproxen og en Ibux før jeg følte meg ok. Er jeg tidlig ute med pillene, slipper jeg smertehelvete. Så jeg bare lurer på om noen har en forklaring på hvorfor mensen er kortet ned med to dager, og at det er mulig det har blitt enda litt vondere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være hormon endringer i kroppen, det kan være miljøet du er i og det at du er stresset. Jo meir bekymret du er jo meir ont kan det være, du spenner ang musklene i magen og gjør det litt værre fordi du er redd.

Skrevet

Saken er bare det at det er ikke noe som bekymrer meg, det er ingen nye rutiner, jeg har ikke mistet noen, jeg finnes ikke stresset for noe som helst.. Alt er som det skal være. Men kroppen min har det med å leve et eget liv, i fjor sommer mistet jeg 6 kg på noen få mnd uten å gjøre noe som helst.

Ang menssmertene, vet jeg at dersom jeg tar pillene tidsnok, får jeg ikke vondt. Så det bekymrer meg heller ikke. Altså, det er jo veldig kjekt å ha mensen i kun to dager, men det har ikke vært normalen for meg tidligere, og da blir jeg småbekymret (men ikke i en slik grad at det skulle ha innvirkning på noe som helst, det er glemt med en gang mensen er over).

Skrevet

Hormonene i kroppen kan hoppe og sprette. Forandringer kan skje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...