Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Jeg hører så mye forskjellig, og leser mye forskjellig, også. Hvem vet hva om følgende: Trenger man henvisning fra lege for å gå til psykolog med avtale? Trenger man henvisning fra lege for å gå til fysioterapeut med avtale? Trenger man henvisning fra lege for å gå til psykomotorisk trening?
Lisaaa Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Man burde oppsøke en lege før man gjør alle disse tingene. Legen kan gi en lege erklering eller en henvisning som kan bety mye. Du kan kontakte alle disse uten legen din. Men sikre siden ville vært en lege besøk > lege erklering og kanskje en henvisning.
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Jeg har gjort alle disse tingene. Jeg lurer ikke på om en henvisning fra legen kan "bety mye" eller hva som er "den sikre siden", jeg lurer på om det formelt sett er påkrevd med henvisning. Jeg tror ikke man trenger det for verken psykolog eller fysioterapeut (selv om jeg fikk begge deler selv), men jeg tror man trenger det for å gå til pyskomotorisk trening, i hvertfall ut fra hva jeg har lest på nett. Noen som har erfaringer? ts
Lisaaa Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Jeg måtte ha lege erklering for psykolog og fysioterapaut. Det er forskjellig ang
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #5 Skrevet 28. juli 2010 Jeg gikk til psykolog for snart tyve år siden, den gangen måtte man ha henvisning. Gikk til psykolog i fjor, da måtte jeg ikke ha henvisning. Men - jeg kom inn i systemet litt via omveier, så jeg er usikker på hva som er gjengs. Må da være noen her som vet dette? Særlig dette med psykomotorisk; trenger man henvisning fra lege for å gå til psykomotorisk fysioterapeut? Jeg tror nemlig ikke man trenger det for vanlig fysioterapi. ts
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juli 2010 #6 Skrevet 28. juli 2010 Jeg fikk henvisning fra fastlegen til psykomotorisk for to år siden.
Georgia Skrevet 28. juli 2010 #7 Skrevet 28. juli 2010 For å gå til en psykolog / fysioterapeut med avtale og bare betale egenandel trenger du henvisning. Tror det samme gjelder psykomotorisk. Men du kan gå til alle tre uten henvisning, da betaler du mer og får ikke noe dekket av Helfo/NAV. Håper det oppklarte det litt =)
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2010 #8 Skrevet 28. juli 2010 For å gå til en psykolog / fysioterapeut med avtale og bare betale egenandel trenger du henvisning. Tror det samme gjelder psykomotorisk. Men du kan gå til alle tre uten henvisning, da betaler du mer og får ikke noe dekket av Helfo/NAV. Håper det oppklarte det litt =) Er du helt sikker på dette? Altså at du må ha henvisning for å gå til psykolog/fysioterapeut med avtale? Jeg har nemlig hørt det motsatte, men finner det ikke skriftlig noe sted. Til psykomotorisk tror jeg at man ikke kommer overhodet, uten henvisning. Men jeg bare tror, skulle gjerne visst. (Joda, jeg kan ringe og spørre... ...) ts
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå