Gå til innhold

Vår på vei!


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Så er det vel på tide med graviditetsdagbok igjen! Det er omtrent halvannet år siden jeg lukket min forrige dagbok av dette slaget. Nå er det klart at Turnerose skal få en lillesøster eller -bror rundt 30. mars 2011. Fnugget i magen har vi foreløpig døpt "Lille vår". Den nye verdensborgeren kommer jo med våren!

Vi føler oss veldig heldige som tydeligvis har lett for å lage barn sammen. Forrige gang satt den på andre forsøk, denne gangen på tredje. Nå vender vi oss sakte, men sikkert til tanken på at vi skal bli tobarnsforeldre om ikke så altfor lenge. Det er en rar tanke, men jeg må si at den ikke er på langt nær like rar som tanken på at vi skulle bli foreldre sist.

Jeg gleder meg til å være gravid igjen. Det vil si, jeg gleder meg ikke til en del av det som følger med, men tanken på å ha en sparkende, sprellende, glidende liten baby inni magen min igjen, ja, den er fantastisk fin!

Jeg håper også å slippe litt lettere unna på kvalmefronten denne gangen. Sist kastet jeg opp daglig, og til dels flere ganger daglig, i 3-4 måneder. Og så kom kvalmen igjen mot slutten. Det skal vel kanskje litt til for at jeg slipper helt unna nå, men jeg krysser fingrene for at jeg slipper å kaste opp og at det ikke varer fullt så lenge.

Vi har begynt å tenke tanken på tidlig UL. Sist hadde jeg en blødning i uke 9 som sendte oss til UL, og selv om det kanskje ikke er strengt tatt nødvendig, var det en fin opplevelse å få se den sprellende lille bønna. Særlig gjorde det graviditeten mer virkelig for mannen. Satser på UL i uke 11-12 denne gangen, tenker jeg.

Enn så lenge er formen fin, bortsett fra at jeg er litt trøtt og sliten samt har lyst på matsorter jeg normalt sett ikke er så gira på (potetgull, f.eks. - spesifikt Bamser fra Kims :ler:).

Velkommen hit, dere som tar titten! :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ~Milla~

Jeg var først :hoppe:

Gratulerer med en liten en i magen :hjerte:

gleder meg til å følge deg fremover mot våren. Spennende vi som har termin samme mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk, Milla, Trekkoppfuglen, Frida og Iza'bella! :vinke:

---

Altså... Jeg er litt bekymret om dagen. Det har seg nemlig sånn at utslagene på graviditetstestene har vært veeeeldig svake denne gangen, og det var det samme på ny test i dag. Det er sånn at jeg virkelig må se etter for å se streken. Den er der, men den er altså svak, svak, svak. Jeg antar at det henger sammen med 1) at jeg danner hCG sent (testet sent positivt sist også), og 2) at egget muligens har brukt litt tid på å feste seg (det skjedde sannsynligvis også sist, siden UL-termin var godt over menstermin, og lillejenta ikke kom ut før over 2 uker over mensterminen). Men allikevel, det sås jo en liten spire av tvil... Tenk om det er noe galt? Graviditet utenfor livmoren? MA? Uff. Lurer på om jeg skal ringe legen og be om å få målt hCG-nivået.

Det skal dog nevnes at til forskjell fra sist har jeg testet jevnt og trutt fra en dag før IKM. Sist testet jeg på IKM, slo det fra meg, og testet ikke igjen før en god stund over - kanskje 10 dager? - da mensen ikke kom. Så jeg har jo hengt meg opp i det denne gangen, og det er aldri lurt. Men altså. Den mentale freden hadde vært god å ha...

Forøvrig er det mye som tyder på at jeg er gravid, da. Matlysten er det så som så med, jeg blir svimmel og uggen av fysiske utskeielser (som å løpe til bussen kl 8.30), det har ikke vært spor av mensen, og jeg sitter med en slags intuitiv visshet om at det er noe der inne. Forvirrende!

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her skal jeg selvfølgelig være med :klemmer:

Jeg husker tilbake når Mamma gikk med lillesøsteren min, hun fikk aldri sterke streker på testene, de var svake hele tiden, men alt var normalt :) Kanskje du skal gå til legen og måle hcg for din egen del, det er vondt å gå og bekymre seg slik :troest: Jeg håper du slipper den intense kvalmen du hadde sist, skal krysse fingerne for nettopp det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuslevennen! :klemmer: Godt å se deg igjen! Takk for gode ord. Ja, jeg bør sikkert en tur til legen. Men så kvier jeg meg litt for å ringe også... Rare meg! ;)

Milla: Jeg har tenkt tanken, men tenker som så at dersom streken er svak pga lavt hCG-nivå, vil jo heller ikke digital-testen slå ut... Men kanskje jeg tar en likevel. Synes bare de er så vanvittig dyre. Graviditetstester er enormt overpriset her til lands!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke så mye fornuftig å bidra med, men en god :klemmer: kan du få. Håper du ikke bekymrer deg for mye, alt er helt sikkert i orden. Husk, en positiv test er positiv. Samme hvor svak den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LilleLovely

Hei! :)

Henger meg på jeg også, jeg er visst fem uker på vei. Liten presentasjon av situasjonen på denne fronten:

Etter å ha fått en gjentagende(antibiotika fungerte ikke, ble innlagt på sykehus) eggstokkbetennelse fra en badetur for noen år siden, fikk jeg beskjed av legen at det var mulig jeg var blitt steril. Så, jeg sluttet på pillen i mai og tenkte at det ikke kom til å skje noe på leeeenge hvis noe i det hele tatt ville skje! Men der tok jeg feil gitt. Rakk å få mensen EN gang før jeg ble gravid. WOW. Så nå må jeg skjule at jeg er gravid i utdrikningslaget mitt og i bryllupet vårt...lykke til liksom. Og den planlagte jobbturen til Kenya spøker det for. er i SJOKK.

Gleder meg til å følge deg, dette er jo første gangen så jeg vet lite om hva som er normalt og ikke!

Gratulerer med spire:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette gikk ikke bra, gitt. :( Triste greier, og ikke noe moro! Men det er jo bra at naturen ordner opp, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette var triste nyheter *Joyce*.

Eg har vore bekymra for deg, sidan du har vore så lenge vekke. Håpa det skuldast kvalme og lite energi...

Håpar det går bra med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...