Gå til innhold

Hvor ofte hos tannlegen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte går du til tannlege for å fjerne plakk og tannsten?

Er det vanlig å gå til tannlege en gang i året for å fjerne tannsten/plakk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig å gå en gang i året. Det er også vanlig å gå oftere/sjeldnerer. Det er veldig individuelt hvor fort man danner plakk.

Skrevet (endret)

Det er vanlig å gå en gang i året ja. Jeg trenger kun å gå hver 18. mnd i følge tannlegen. Har aldri hatt hull (heldigvis!), men fjerner litt tannstein hver gang jeg er der.

Endret av inelen
Gjest SmallTalk
Skrevet

Er hos tannlegen hver 18. mnd. Har aldri hatt plakk, tannsten eller hull, så om det er normalt at dette fjernes, vet jeg ikke. :)

Gjest Tannlegesekretær
Skrevet

Som det er nevnt tidligere her, så er det avhengig av hvor mye tannstein du har. Dette er individuelt og kommer helt an på hvor godt du pusser tennene (hvor mye plakk du har) og hvordan forbindelse spyttet ditt har (dette er også individuelt). Noen danner mye tannstein og må kanskje gå til tannlege eller tannpleier hver 6. mnd eller oftere, mens andre får ikke tannstein i det hele tatt. Din tannlege/tannpleier kan anbefale deg en tid for neste undersøkelse, men om du ikke går fast, kan du også kjenne etter selv eller prøve å se i speilet om det har dannet seg tannstein. Det viktigste er at du ikke går for lenge med mye tannstein, da dette kan føre til tannkjøttssykdommer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...