lille_lam Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Hvor ofte går du til tannlege for å fjerne plakk og tannsten? Er det vanlig å gå til tannlege en gang i året for å fjerne tannsten/plakk?
The Kitten Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Ja, det er vanlig å gå en gang i året. Det er også vanlig å gå oftere/sjeldnerer. Det er veldig individuelt hvor fort man danner plakk.
inelen Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 (endret) Det er vanlig å gå en gang i året ja. Jeg trenger kun å gå hver 18. mnd i følge tannlegen. Har aldri hatt hull (heldigvis!), men fjerner litt tannstein hver gang jeg er der. Endret 24. juli 2010 av inelen
Gjest SmallTalk Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Er hos tannlegen hver 18. mnd. Har aldri hatt plakk, tannsten eller hull, så om det er normalt at dette fjernes, vet jeg ikke.
Gjest Tannlegesekretær Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Som det er nevnt tidligere her, så er det avhengig av hvor mye tannstein du har. Dette er individuelt og kommer helt an på hvor godt du pusser tennene (hvor mye plakk du har) og hvordan forbindelse spyttet ditt har (dette er også individuelt). Noen danner mye tannstein og må kanskje gå til tannlege eller tannpleier hver 6. mnd eller oftere, mens andre får ikke tannstein i det hele tatt. Din tannlege/tannpleier kan anbefale deg en tid for neste undersøkelse, men om du ikke går fast, kan du også kjenne etter selv eller prøve å se i speilet om det har dannet seg tannstein. Det viktigste er at du ikke går for lenge med mye tannstein, da dette kan føre til tannkjøttssykdommer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå