Gå til innhold

Dårlig psyke...

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med psyken min. Jeg blir så fort deprimert og har hatt mye angst ... Har slitt mye med psyken i flere år nå, noe som har gjort at jeg ikke har kommet så langt i livet ...

Var nettopp inne på Facebook, og jeg så mange gamle klassevenner fra vgs som jeg ikke har pratet med på mange år, som nettopp har fått seg Facebook-profil, og de vil nok legge meg til som venn snart...

Jeg har mange vellykkede venner, som har både bra utdannelse/jobb, og har mann/dame og noen få er gift og har barn. Og de fleste har kjøpt seg leilighet/hus.

Når vi hadde 5 års jubileum fra vi gitt ut av vgs, møtte jeg ikke opp. Da var jeg langt nede så klarte det ikke. Iår vil det nok bli arrangert 10-års jubileum, men det kommer til å bli grusomt å dra når jeg ikke har begynt å studere og ikke har jeg fått til noe spesielt. Jeg bor alene, med hjelp av foreldrene mine. Jeg klarer ingenting, og går til psykiater nå.

Denne psyken min tar knekken på meg...hvordan skal man komme seg ut av det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pucifer
Skrevet

Det finnes ingen fasitsvar, ei heller enkle løsninger.

Du må rett og slett bare finne en teknikk som hjelper deg, slik at du får snudd tankemønstret ditt - bli litt mer likgyldig til verden, dvs. ikke bry deg så mye om hva andre tenker om deg etc.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha det slik, men det har bare blitt sånn likevel.

Føler meg mindre verdt siden jeg aldri har hatt noen kjæreste og ikke får til å studere, så da orker jeg ikke å møte de jeg ikke har sett på lenge. Blir vanskelig å møte nye mennesker også.

Klarer ikke å jobbe heller, da jeg bare blir mobbet ... Har aldri blitt mobbet som barn.

Rett etter vgs prøvde jeg å studere, og jeg prøvde å leve normalt. Jeg var sosial, og jeg trente og reiste med venner, men det gikk ikke. Fikk helt sammenbrudd og flyttet hjem.

Har hatt en litt dårligere psyke enn folk flest, tror jeg, for har vært deppa siden jeg var barn. Iallfall som jeg kan huske.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...