Gjest Atanih2 Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 En ting jeg lurer på er hvorfor de alltid går med sko inne på filmer og serier. Jeg kan skjønne det på steder som England, Skottland og Irland, for da jeg var i Skottland høsten for et år siden var det iskaldt der vi bodde, og fyrte i peisen hver dag selvom det var sol ute. Men i California og ellers i USA skjønner jeg det ikke helt, der er det jo et ganske varmt klima men fortsatt ser man at de går med sko inne, både på tv og på realityshows. Flere enn meg som har tenkt på dette?
Batteri Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Ja, men jeg tenker at det er pga at det ser mer attraktivt ut med sko. Sokkelesten er liksom ikke så sexy. Jeg tviler på at vanlige folk i England og USA går med sko inne.
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Der jeg var i usa gikk de som regel med sko inne. Husker de syntes det var merkelig at jeg alltid tok skoene av når jeg gikk inn i et hus.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Kanskje det har noe med at at de ofte går ut og inn og det ville bare tatt unødvendig med tid å ta av og på skoene? Kan også ha noe med at "det bare er sånn", på samme måte som mange tegneseriefigurer går med hansker nå i dag. Samme gjelder jo egentlig mat også, eller alt egentlig, vi kan se det kjøper f.eks ei pølse, de går med den i hånda, men de spiser den aldri. De låser heller ikke døren. Mener å huske jeg har sett flere filmer der de kjøper noe mat, men så kaster de halvparten. Tror jeg lager meg lit popcorn selv
lille_lam Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 (endret) En ting jeg lurer på er hvorfor de alltid går med sko inne på filmer og serier. Jeg kan skjønne det på steder som England, Skottland og Irland, for da jeg var i Skottland høsten for et år siden var det iskaldt der vi bodde, og fyrte i peisen hver dag selvom det var sol ute. Men i California og ellers i USA skjønner jeg det ikke helt, der er det jo et ganske varmt klima men fortsatt ser man at de går med sko inne, både på tv og på realityshows. Flere enn meg som har tenkt på dette? Det er det rareste!! Jeg selv tenkte på akkurat dette igår og hadde tenkt å poste et innlegg om dette selv.. Men ja det jeg tenkte er at hjemme og når man er på besøk så tar man alltid av seg skoene, men det gjør de ikke på film eller i tv-serier (jeg kom på det igår når jeg så en episode av Dynastiet ).. Også tenkte jeg hvordan det ville ha sett ut om alle ikke brukte sko innomhus på film og serier Kansje litt rart? eller ikke? Endret 24. juli 2010 av lille_lam
Gjest Atanih2 Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Som sagt, jeg var i Skottland, og der var det iskaldt i husene osv, fordi alt er egentlig laget av mur. Vi var på besøk hos venner/familie til kjæresten (som opprinnelig er derfra), og der gikk vi enten med sko inn eller tok med oss tøfler, for uansett hvor mye de varma i stua ble det liksom aldri varmt og behagelig.
The Kitten Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Da jeg bodde i Texas ble det alltid kommentert at jeg tok av meg skoene da jeg gikk inn i et hus.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 Jeg har bodd i flere forskjellige land både i Amerika og Sør-Europa, og har ikke opplevd noen som tok av skoa inne. Det finnes flere tråder om akkurat dette også.. Uansett, de synes det er VI som er rare. Har opplevd flere ganger at folk ser rart på meg når jeg for vane tar av meg på beina når jeg skal inn til folk. Så jo, det er nok slik det ser ut som på film
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juli 2010 #9 Skrevet 24. juli 2010 Men blir det ikke fort skittent da? Har og sett på film at de sitter jo med skoene opp i sofan og senga til og med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå