Gå til innhold

Svulmende fingre


Supramundane

Anbefalte innlegg

Når jeg trener, og særlig når jeg går tur i fjellet, så svulmer fingrene mine noe enormt. Det er akkurat som at skinnet er alt for trangt, og jeg klarer ikke å lage knyttneve f.eks. De blir helt harde og .. merkelige. Noen timer etter trening er de helt normale igjen.

Hva kommer dette av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Abbonnere.

Dette har jeg også opplevd, men ikke i treningssammenheng. Jeg antar at det er vannansamling i kroppen, men jeg vet ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest gåing du gjør når du trener? Og du svinger med armene, med fingrene pekende ned?

Isåfall skjer det meg ofte når jeg er ute og går også, og jeg har hørt at det bare er tyngdekraften som gjør at blodet samler seg i fingrene. Det kan hjelpe hvis du hever armene slik at fingrene peker oppover istedet :) Hvis det er det samme vi snakker om, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze

Jeg har det også sånn når jeg går lange turer. Får det ikke når jeg trener på senteret - kun når jeg går turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapauten min sa det samme som vofsitofsi over her, jeg blir også plaget med dette. Hadde veldig dårlig blodsirkulasjon en periode, og da ble jeg helt hoven i hendene bare jeg gikk en liten tur. Nå svinger jeg med armene, knytter nevene nå og da, og passer på å bevege litt mer på de når jeg går, og da blir det ikke så ille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napper til meg tips....

Har det sånn jeg og, og for meg hjelper det og løfte hendene, akkurat som om blodet renner tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo logisk at det er blod som samler seg opp, ja. Det skjer kun når jeg går på tur, ikke på treningssenter. Skal prøve å svinge litt mer med armene og se om det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at det er blod/væske som samler seg i fingrene når man går langt og armene henger ned. Dette er helt ufarlig og "pølsefingrene" blir borte kort tid etter at turen er ferdig gjennomført. I tillegg til å gp med armene høyt (jeg pleier å holde i bryststroppen på ryggsekken) kan det hjelpe å ha med en liten ball e.l. av skumgummi som man klemmer på når man går. Dette vil også redusere hevelsen i fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...