Gjest pernille Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Jeg har vært i overgangsalderen i ca 1 år nå. Det som jeg er blitt plaget mest med er den evige pms'en og at jeg har lagt på meg mye (særlig i mageområdet). Puppene er også svært såre og jeg føler meg kostant oppblåst. Det har vært lite av hetetokter. På torsdag fikk jeg mensen som jeg ikke har hatt på et halvt år. Blødningene er store! og jeg har også vondt i magen/underlivet. I dag morges hadde jeg blødd så mye at jeg ble redd og gikk til legevakten. Han ga meg noe som jeg kunne ta for å dempe blødningene, undersøkte meg, sa at når jeg kom hjem burde jeg ligge så mye som mulig og sa at slike ting kunne skje i overgangsalderen. Er det noen som vet noe om dette eller har hatt det på samme måte?
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Ja. Min mor var veldig plaget særlig med kraftige blødninger. Hun ble ved et tilfelle lagt inn akutt på grunn av det. Etter den episoden ble hun anbefalt å fjerne livmoren. Årsaken til kraftige blødninger er gjerne muskleknuter og/eller cyster i livmoren. Og selfølgelig hormonforandringer. Jeg synes du skal snakke med legen din om det ettersom du har så kraftige symptomer. Det finnes hjelp å få for disse plagene. Og for å gjenta til det kjedsommelige; kosthold, livstil og mosjon er alltid med på å bedre situasjonen.
Gjest Mor Hubro Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Jeg har hørt at blødninger ETTER overgangsalderen er et faresignal med tanke på kreft i underlivet. Men hvis jeg har forstått deg rett, så befinner du deg i selve prosessen, der uregelmessige blødninger kommer og går? Slik sett er nok disse blødningene en normal ting som følge av denne prosessen. Jeg ville nok ha lagt litt mer press på legen, og bedt om en ekstra undersøkelse for sikkerhets skyld.
Gjest titti Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Du mangler progesteron. Mange er ikke klar over at progesteron nivået går i bunn i den aldere. Legene bare skriv ut på østrogen. Sjekk.disse sidene. h-by-m.com hbymail.co.uk progesteronetherepy.co.uk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå