Gjest Huffsa Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Lagde tunfisksalat på onsdag, og har lyst på det nå også. Brukte tunfisk i vann, men mesteparten av vannet helte jeg av.. Kan jeg bruke resten av tunfisken nå, eller må jeg droppe det? Spiser ikke tunfisk ellers så veit ikke hvordan den skal lukte eller noe.. (spiste tunfisk første gang på onsdag )
Gjest Pucifer Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Snakker du om tunfisk eller slik dritt på boks som kalles tunfisk? Er det snakk om tunfisk som har liggi i riktig temperatur og riktig pakket, så hadde jeg brukt det. Slik tunfisk i boks ville jeg ikke brukt om boksen har vært åpnet nei.
Gjest Huffsa Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Mente tunfisk på boks ja. Har ligget i kjøleskap innpakket i plast.
Gjest Pucifer Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Tja, er veldig skeptisk til slike tunfisk på boks etter at det har vært åpnet. Selvom det ligger i plast, så kommer det jo luft inn likevel. Jeg ville ikke spist den iallefall, men jeg er sær på akkurat det punktet
Gjest navnelapp Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Lukt på den. Luktar den godt, smak på den. Smakar den godt så spis den. Styr unna viss det luktar skarpt eller smakar surt eller metallisk.
Gjest Huffsa Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Smakte og luktet normalt (tror jeg). Brukte den ihvertfall, og tunfisksalaten smaker herlig :D Men kan man bli dårlig av 2 dager gammel tunfisk? :klø: Sånn i tilfelle..
Gjest navnelapp Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Nei, ikkje viss den smakar og luktar godt, då er den ufarleg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå